دانلود پاورپوینت راهبردهای گردشگری برای گسترش فرصتهای اقتصادی با فرمت ppt ودر 20 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت راهبردهای گردشگری برای گسترش فرصتهای اقتصادی
هدفهای این ارائه
تشریح یک نگاه کلی به گردشگری نگاهی به برنامهریزی گردشگری بحث در مورد فرصت ها و چالشهای توسعه گردشگری
دیدگاههای تنظیم برنامه توسعه
در تنظیم برنامههای توسعه گردشگری کشور دو دیدگاه بیش از دیگران مورد توجه است:
§دیدگاهی که گردشگری را یک پدیده عشرتطلبی و خوشگذرانی تلقی میکند
§نگاهی که آنرا اساسا یک فعالیت اقتصادی (یک صنعت) میداند.
عرضه، تقاضا و اثرات
نگاه دوم بر عرضه، تقاضا و اثرات گردشگری تأکید دارد:
§ در مبحث عرضه گردشگری، تمرکز بر روی کسب و کارهائی است که ارائه محصولات و خدمات به گردشگران را برعهده دارند.
§در مبحث تقاضای گردشگری، تمرکز بر گردشگران، انگیزه آنان برای سفر و محصولات و تجاربی که میخرند معطوف است.
§از نظر اثرات، بر اثرات مستقیم و غیرمستقیم تأکید میشود که ممکن است ماهیتی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و / یا زیستمحیطی داشته باشند.
واقعیت
گردشگری را نمیتوان با تمرکز کوتهبینانه بر این آشکارترین جنبهها، به خوبی شناخت.
ارزیابی گردشگری از طریق چنین دیدگاهی ناقص و تدوین برنامههای عملیاتی برای آن ناکارآمد خواهد بود.
چه باید کرد (1)
(1اهداف و برنامه عمل برای توسعه پایدار صنعت گردشگری با مشورت و همکاری شرکای محلی تهیه شود. این اقدام باید با توسعه منابع و امکانات جدید علاوه بر افزایش آگاهی عمومی از اهمیت منابع طبیعی و فرهنگی همراه باشد.
(2توسعه و مدیریت پایدار گردشگری باید بر ترویج مشوقهای اقتصادی، آموزشهای زیستمحیطی و ظرفیتسازی محلی، متمرکز گردد.
(3 توسعه و ارتقای آموزشهای مرتبط با گردشگری باید با استفاده کارآمد از رسانههای جمعی و امکانات تبلیغاتی معرفی جاذبهها و منابع موجود اجرا شود.
پاورپوینت راهبردهای گردشگری برای گسترش فرصتهای اقتصادی
چه باید کرد (2)
(4گردشگری، فعالیتی مختص بخش خصوصی است. بنابراین، باید برای تشویق و ترغیب مشارکت بخش خصوصی در برنامههای توسعه گردشگری تلاش شود.
(5تقویت همکاری بخشهای دولتی و خصوصی برای سیاستگذاری، تدوین راهبردها و تنظیم مقررات و اجرای برنامههای توسعه پایدار، توفیق این بخش را تضمین خواهد کرد.
(6تسهیل انتقال پول از عوامل اصلی توفیق صنعت گردشگری است. به ویژه ایجاد تسهیلات ایمن و کارآمد برای انتقالات ارزی، باید به صورت جدی پیگیری شود.
عوامل اساسی استرتژی گردشگری
§استراتژی در بخش گردشگری باید عوامل اساسی زیر را شامل باشد:
(1هدفهای مشخص و قاطع،
(2توانائی حفظ ابتکار عمل،
(3انعطافپذیری،
(4رهبری هماهنگ و پاسخگو،
(5امنیت
دیدگاه خود را ثبت کنید