دانلود پاورپوینت دانش آموزان مرزی، شناخت و راهبردهای آموزشی با فرمت pptودر 95 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت دانش آموزان مرزی، شناخت و راهبردهای آموزشی
” فصل 1”
1. مقدمه
2. اهداف آموزش و پرورش
3. هوش
4. عقب ماندگي ذهني
5. هوش هيجاني
6. يادگيري و حافظه
7. انگيزش
” فصل2”
2. نظریه های رشد
3. رشد هيجان در كودكان
4. عزت نفس
” فصل 3”
1. تعريف دانش آموزان مرزي
2. دانش آموزان دیرآموز و نظام آموزشی
3. ويژگي هاي دانش آموزان مرزي
4. مهارت هاي نه گانه
5. اصول آموزش و پرورش دانش آموزان مرزي
6. نيازهاي دانش آموزان مرزي
” بخش دوم”
راهبردهای آموزشی
” مقدمه”
امروزه آموزش و پروژه جزء نيازهاي اساسي افراد محسوب مي گردد. بدون آموزش و پرورش مطلوب ، مناسب و كارآمد افراد شانس چنداني براي ادامه بقا و رقابت در جوامع انساني ندارند.
.آموزش و پرورش مناسب تلاش در پرورش انسانهاي كارآمد و رشد يافته دارد به گونه اي كه با انتخاب روشهاي صحيح افراد را براي زندگي پر تلاطم آينده آماده مي سازد دانش آموز در اينگونه تعليم و تربيت نه مصرف كننده اطلاعات و معلومات ديگران كه خود مولد آن مي گردد.
” آموزش و پرورش”
•احترام به شان و شخصيت انساني متعلمان
•توجه به توانايي هاي شاگردان.
•كاربرد روش عقلاني و تفكر منطقي در كليه شئوون تربيتي.
•
” اهداف آموزش و پروش”
•هدف تربیت هر موجود رسیدن به کمال است
پاورپوینت دانش آموزان مرزی، شناخت و راهبردهای آموزشی
” اهداف آموزش و پرورش ابتدایی”
•پرورش استعدادهاي کودکان
•آشنا نمودن دانش آموزان با معارف ديني.
•تقويت حس نظم ، مسووليت پذيري و رعايت حقوق ديگران.
•ايجاد بينش کافي نسبت به تمدن
•آموزش اطلاعات بهداشتي ، ايمني ، قوانين و هنجارهاي اجتماعي
” هوش چيست؟”
•آیا هوش همان استعداد است؟ قوۀ ابتكار است؟ دانايی است؟ قدرت يادگيری است؟ حافظۀ قوی برای از بر كردن شمارۀ تلفن و شعر است؟ توانايی برآمدن از پس مشكلات است؟ و... هوش چیست؟.
• دیدگاه روانسنجی.
• رهيافتهای پردازش اطلاعات.
•هوش از ديدگاه رشد
” موارد مطرح در هوش”
•هوش و مسئله طبيعت ـ تربيت.
• تعریف تربیتی هوش:
•هوش کیفیتی است که مسبب موفقیت تحصیلی میشود و از این رو یک نوع استعداد تحصیلی به شمار میرود
• تعریف تحلیلی هوش:
•هوش یعنی تفکر عاقلانه ، عمل منطقی و رفتار موثر در محیط
•تعریف کاربردی هوش:
•هوش پدیدهای است که از طریق تستهای هوش سنجیده میشود
” آزمون”
•از آنجايي كه بعضي صفت يا ويژگي به صورت مستقيم قابل اندازهگيري نيست بايد بطور غير مستقيم به مشاهده ی فعاليت، عملكردها و يا رفتارهايي كه نشانگر آن صفت يا ويژگي است پرداخته شود. در اين روش بطور مثال براي اندازهگيري ميزان هوش فرد چون نميتوان هوش را بطور مستقيم مورد مشاهده و اندازهگيري قرار داد به نمونههايي از رفتارها يا عملكردهايي توجه می شود كه نشانگر رفتار هوشمندانه است.
• لذا با توجه به اين موضوع آزمون حاوي تعداد سئوال در ارتباط با صفت يا ويژگي مورد اندازهگيري است، كه نمايانگرآن صفت يا ويژگي است.
•پس آزمون وسيله يا روشي نظامدار براي اندازهگيري نمونهاي از رفتار است.
” سنجش”
اگر در اندازهگيري، به جاي آزمونيا علاوه بر آن، وسايل
ديگراندازهگيري بهكار روند، به آن سنجش ميگويند. مانند: مصاحبه، مشاهده و ....
” ارزشيابي”
•ارزشيابي به يك فرايند نظامدار براي جمعآوري، تحليل و تفسير اطلاعات گفته ميشود به اين منظور كه نعيين شود آيا هدفهاي مورد نظر تحقق يافتهاند يا در حال تحقق يافتن هستند و به چه ميزاني.
•در ارزشيابي ما بر اساس اطلاعاتي كه از طريق روشهاي مختلف اندازهگيري جمع آوري كرديم به داوري و قضاوت مينشينيم . پس ارزشیابی یعنی
قضاوت و داوری کردن بر اساس یک معیار یا معیارها
” تقسيم بندي آزمونها”
.1از نظر ماهيت
.3از نظر روش اجرا
.4از نظر محتوا
.5از نظر چگونگي تهيه
دیدگاه خود را ثبت کنید