دانلود پاورپوینت برنامه ريزي استراتژيك و تحليل swot در بانك با فرمت ppt ودر 41 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت
مقدمه :
دنیای امروز دنیای رقابت بنگاه های اقتصادی به منظور تسخیر بازارها است.
بخش بانکی یکی از بخش های مهم اقتصاد هر کشور است که مدیریت صحیح و منطقی
آن باعث اجرای صحیح سیاست های پولی و نیز افزایش رفاه اجتماعی می شود.
صنعت بانکداری ایران در دهه 80 دچار تحولات ساختاری اساسی شده است.
هر بحران در یک بانک قابلیت آن را دارد که به سرعت به سایر بانک ها نیز سرایت
کند و ورشکستگی یک بانک می تواند سایرین را نیز درمعرض خطر ورشکستگی
قرار دهد.
برنامه ریزی استراتژیک ابزاری در اختیار سازمان ها می گذارد تا بتوانند تدوین و
اجرای استراتژی را در وجوه مختلف سازمان دنبال کنند و بر عملکرد استراتژیک
خود مدیریت داشته باشند.
معرفي بانك:
روز سه شنبه 20 شهریور سال 1307 هجري شمسي نقطه عطفي در تاريخ اقتصادي و بانكداري ايران محسوب مي شود.
از آن لحاظ كه در اين سال پس از حدود 40 سال تسلط كشورهاي خارجي بر صنعت بانكداري
ايران، بانك ملي ايران به عنوان اولين بانك تجاري افتتاح شد.
در سال 1310 با تصويب مجلس حق انتشار اسكناس به بانك ملي سپرده شد.به دنبال آن بانكملی عملا مسئوليت عمليات بانك مركزي را در كشور عهده دار شد و فعاليتهائي از قبيل انجام عمليات بانكي دولت، تنظيم گردش پول، حفاظت از ارزش پول، تنظيم مقررات مربوط به اعتبارات، نظارت بر تراز پرداختها و همچنين نظارت بر سيستم بانكي كشور نيز به اين بانك محول گرديد.
در سال 1329 با تصويب اساسنامه بانكي و پولي ايران توسط مجلس، بانك مركزي تاسيس شد.
اين امر فرصتي بود براي بانك ملي تا به توسعه فعاليتهاي تجاري خود بپردازد.
همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 كليه بانكهاي كشور ملي اعلام شدند.
بنابراين 9 بانك جديد جانشين 36 بانك موجود شدند. و همزمان با ملي شدن بانكها،
مطالعات در خصوص اسلامي كردن سيستم بانكي نيز آغاز و نهايتا منجر به شكل گيري
‹‹ قانون بانكداري بدون ربا›› و تصويب آن در سال 1362 گرديد.
بانک ملی در حال حاضر نزدیک به 3500 شعبه در داخل و 7 شعبه در خارج از کشور
و تعداد 930 شعبه نیز در امر ارائه خدمات ارزی مشغول فعالیت هستند.
( سایت بانک : http: //www.bmi.ir )
بانک ملی با 88 سال سابقه نقش به سزائی در توسعه اقتصادی ایران داشته است.
اقدامات بانک ملی همسو با سیاست های دولت محترم برای خروج از رکود است و
گام های مهمی برای راه اندازی طرح های راکد و نیمه تمام برداشته است.
مرحله تطبیق و مقایسه :
پس از تدوین استراتژی از ماتریس swot کمک گرفته می شود. با استفاده از این ماتریس
مفروضات با یکدیگر مقایسه می شود. و از این مقایسه، استراتژی مناسب به دست می آید.
این اولویت بندی تعیین می کند که کدام یک از استزاتژی ها بانک باید در مرحله ی اجرا
بیش تر مورد توجه واقع شود.
روش سوات, تفکری است سیستماتیک برای تشخیص جامع و کامل از عوامل موثر مربوط
به یک مجصول جدید, تکنولوژی مدیریت و یا برنامه ریزی است.
تحلیل نقاط قوت, ضعف, فرصت ها و تهدیدات, ابزار کاربردی گسترده ی تحلیل محیط
داخلی و خارجی به منظور کسب موفقیت در پشتیبانی و ارائه روشی سیستماتیک برای
موقعیت های تصمیم گیری استراتژی به شمار می آید.
انواع استراتژی :
.1استراتژی تهاجمی (so) :
مبتنی بر بهره گیری از نقاط قوت درونی و جهت بهره بردن از فرصت های بیرونی
2.استراتژی محافظه کارانه (wo):
بهره برداری از فرصت های موجود در محیط خارجی جهت بهبود نقاط ضعف داخلی
3. استراتژی رقابتی (st) :
مبتنی بر بهره گیری از مهمترین قوت ها به منظور رفع تهدیدها
4. استراتژی تدافعی (wt) :
مبتنی بر رفع نقاط ضعف و تهدیدها به منظور رفع آسیب پذیری ها.
دیدگاه خود را ثبت کنید