دانلود پاورپوینت فرايندعمومي برنامه ريزي استراتژيك (نگرش پيش تدبيري ) با فرمت ppt ودر 43 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت فرايندعمومي برنامه ريزي استراتژيك (نگرش پيش تدبيري )
qفرايند عمومي جمع آوري اطلاعات تا تجزيه وتحليل وتدوين برنامه استراتژيك در نگرش پيش تدبيري
q تدوين اركان جهت ساز(ماموريت, آرمان, ارزش)
qماتريس ارزيابي عوامل خارجي (EFE)
qماتريس ارزيابي عوامل داخلي (IFE)
q ماتريس بررسي مقايسهاي رقابت (CPM)
qمدل تحليل SWOT و پيشنهاد راهبردهاي خرد و كلان
q ماتريس برنامه ريزي استراتژيك كمي (QSPM)
تدوين اركان جهت ساز
(ماموريت)
پاورپوینت فرايندعمومي برنامه ريزي استراتژيك (نگرش پيش تدبيري )
qدرتدوين بيانيه ماموريت يا چشم انداز بايد بتوان به پنج سؤال اساسي پاسخ دادكه عبارتنداز:
(1چه چيزي؟ (كالا و خدماتي كه سازمان ارائه مي دهد و در واقع چه نيازي از جامعه را با تامين اين محصولات برآورده مي سازد.)
(2چه كسي؟ (مشتريان چه كساني هستند؟)
(3كجا؟(حيطه رقابت شركت كجاست؟ چه در وروديها و چه در خروجيها)
(4چرا؟(هدف بهينه سازمان چيست؟)
(5چگونه؟ (ويژگيهاي منحصر به فرد و مزيت هاي رقابتي سازمان در رسيدن به اين هدفها چيست؟)
qكانون توجه نيز بايد در بيانيه شفاف گردد. كانون توجه از سه جز تشكيل گرديده, تكنولوژي,
منابع انساني و نماي سازماني . كه بسته به نوع سازمان و توانمندي كهسازمان در هر يك از سه جز دارد, به يكي از آنها مي توان اشاره نمود.
پاورپوینت فرايندعمومي برنامه ريزي استراتژيك (نگرش پيش تدبيري )
بيانيه ماموريت شركت دپون (Dupont
ما يك شركت بزرگ در زمينه محصولات شيميايي و انرژي هستيم كه سابقه درخشاني در اختراع و نوآوري دارد. كسب و كار ما مستمرا در حال تحــول است و ما داثما به دنبال راههاي جديدي براي بكارگيري منابع انساني، مالي و تكنولوژي ، به منظور ايجاد زندگي بهتري براي مردم دنيا هستيم. ماموريت ما افزايش ارزش شركت نزد مشتريان ، كاركنان و سهامداران است كه اين امر از طريق عرضه محصولات و خدمات ارزنده به بازار هاي جهاني انجام مي گيرد. براي انجام اين امر هر يك از كسب و كارهاي ما مي بايستيدر سودآوري برتر از قوي ترين رقبا باشد. ما تنها وقتي احساس موفقيت خواهيم كرد كه قادر باشـــــيم در مقايسه با ديگر صنايع، سودآوري بيشترو پايدارتري را براي سهامداران خود فراهم سازيم . درحاليكه رشد ما در گرو محصولات تازه و كشف منابع انرژي جديد مي باشد، موفقيت ما نهايتا به چگونگي پاسخگويي به شرايط بازار و البته است. اين امر مستلزم ، تعامل زياد با مشتريان براي درك و برآورده كردن نياز آنان و همچنينتشخيص مشكلات و مرتفع كردن آنها مي باشد. علاوه بر همه اينها، ما براين باوريم كه موفقيت سازمان رابطه مستقيمي با كيفيت و جديت پرسنل ما دارد براي دستيابي به موفقيت بيشتر نبايد هيچگاه به وضع موجود راضي بود. ما مي باستي به عنوان مشتاقان نوآوري شناخته شويم. اشتياقي كه براي مشكلترين مسائل خلاقانه ترينراه حلها را به ارمغان مي آورد و براي زندگي مطلوبتر بهترين فرآورده ها به بازار عرضه مي كند.
تدوين اركان جهت ساز(آرمان)
يك بيانيه آرمان بايد هفت ويژگي داشته باشد :
.1واقع گرايانه و امكان پذير باشد.
.2واضح و قابل فهم باشد.
.3پسنديده و مطلوب باشد.
.4بلند پروازانه باشد.
.5تغيير شرايط آينده را حتيالامكان پاسخگويي كند.
.6برانگيزاننده و بسيج كننده باشد.
.7هدايت كننده و جهت دهنده باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید