دانلود پاورپوینت دوره آموزشي جایزه ملی کیفیت ایران با فرمت pptودر 75 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت
تعریف جایزه ملی کیفیت ایران
اهداف جایزه ملی کیفیت ایران
مزایا و فواید جایزه ملی کیفیت ایران
مفاهیم جایزه ملی کیفیت ایران
اصول و مفاهيم بنیادین جایزه ملی کیفیت ایران
اصول مدیریت کیفیت
معیارها و نماي جایزه ملی کیفیت ایران
نحوه ارزيابي سازمانها
سطوح جایزه ملی کیفیت ایران
تعريف جايزه ملي كيفيت ايران
جايزه ملي كيفيت ايران، فرايندي است ملي كه بر اساس مصوبه يکصد و دومين جلسه شوراي عالي استاندارد پايهگذاري شد و بر اساس تصميمات شوراي سياستگذاري مربوط متشکل از نمايندگان رده بالاي جامعه ملي ذينفعان و بر طبق مفاد مستندات مرتبط اداره ميشود و طي آن همه ساله در هفته کيفيت و ترجيحاً در روز ملي کيفيت (18 آبان) به برترين سازمانهاي ايراني حایز شرايط در بخشهاي مختلف كشور كه در زمينه ارتقای كيفيت محصول خود فعاليتهاي چشمگيري را انجام دادهاند، گواهينامه، تقديرنامه يا تنديس جايزه کيفيت اعطا ميشود.
آخرين ويرايش مدل جايزه ملي کيفيت ايران پس از اجرای دوره چهارم، با رويکرد «محصول با کيفيت حاصل سازمان سرآمد است» با استفاده از آخرين دستاوردهای دانش مديريت کيفيت و تجربيات ارزنده بدستآمده در چهار دوره گذشته، با تغييراتي قابل ملاحظه در مدل جايزه و سيستم ارزيابي آن تکميل و مصوب شده است.
جايزه ملي كيفيت ايران بر اساس نتايج ارزيابي عملكرد سازمانهاي متقاضي در رابطه با طراحی، توليد و عرضه محصول و ارایه خدمت و با توجه به معيارهاي مدل اعطا ميشود. اين جايزه شامل سطوحي است که براي تعيين آنها ارزيابي همهجانبه و كاملي از فعاليتهاي عملياتي و كيفي سازمان در ارتباط با محصول از جمله پايداري توليد و خدمات آن و مطابقت با نيازمنديهاي مشتريان و ساير ذينفعان انجام ميشود. در طراحي مدل جايزه ملی كيفيت ايران به مفاهيم، اصول و مبانی ارزشي و كاربردي کيفيت توجه خاصی مبذول شده است.
اهداف جایزه ملی کیفیت ایران
þ1) افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کیفیت و ضرورت توجه بیش از پیش به آن در سطح جامعه
þ2) حرکت به سوی نظام مدیریت کیفیت جامع با داشتن یک مدل اجرایی و علمی
þ3) امکان ارزیابی سازمانهای کشور بر اساس معیارهای علمی ارزیابی عملکرد با رویکرد مدیریت کیفیت محصول
þ4) امکان خودارزیابی سیستماتیک توسط سازمانها و شناخت نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود با تمرکز و محوریت کیفیت محصول، مقایسه با سایر سازمانها و تشویق سازمانها برای انجام عملیات خودارزیابی
þ5) امکان شناسایی دستاوردهای موفق سازمانها در زمینه بهبود کیفیت و معرفی آنها به سایر سازمانها به منظور الگوبرداری
þ6) ایجاد انگیزه رقابت در سازمانها برای بهبود دایمی کیفیت (کیفیت محصولات/خدمات و فرایندها) در گروههای محصولی دهگانه
þ7) شناسایی و معرفی سازمانهای برتر کشور و تأیید و ارج نهادن تلاش سازمانها در راستای بهبود کیفیت محصولات
þ8) افزایش توان رقابتپذیری سازمانهای کشور در سطح ملی و بینالمللی و همچنین افزایش سازگاری آنها با بازارهای منطقهای و بینالمللی
þ9) توجه ویژه به ویژگیها و الزامات اقتصادی حال و آینده کشور و لزوم افزایش کیفیت محصولات وخدمات سازمان در جهت حضور در بازارهای بینالمللی
مزایا و فواید حضور سازمانها
◄شناخت نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود با تمرکز و محوریت کیفیت محصول و تمرکز بر استراتژی کیفیت
◄ایجاد زمینههایی به منظور افزایش کیفیت محصول و بهبود مدیریت کیفیت محصول و نهایتاً افزایش قدرت رقابت و افزایش سهم بازار
◄سنجش قابلیتهای سازمان و محصول در برابر سازمانهای مشابه و یا رقبا
◄ارایه یک نگرش واقعبینانه از سازمان در ارتباط با کیفیت محصول
◄بهاشتراکگذاری و فراگیری روشها و موفقیتهای سایر سازمانها در زمینه مدیریت کیفیت محصول
◄دریافت گواهینامههای اهتمام، اشتهار و تندیس جایزه ملی کیفیت ایران
◄امکان بهرهبرداری از امتیازات تبلیغاتی گواهینامهها عطف به محصولات و خدمات
دیدگاه خود را ثبت کنید