دانلود پاورپوینت برندسازی در ورزش ایران موردپژوهی فوتبال با فرمت ppt ودر 44 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت
مقدمه
üمحبوبیت ورزش فوتبال
üگردش مالی فوتبال
üشرایط دشوار باشگاه های ایران از لحاظ اقتصادی
üتخریب چهره فوتبال کشور
üسکوهای خالی استادیوم ها
üمنحل شدن باشگاه های قدیمی کشور
üباشگاه ها باید به یک برند معتبر تبدیل شوند.
vبرند
برند عبارت است از یک نام، واژه، علامت و طرح و یا ترکیبی از آن که برای شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد و باعث متفاوت نمودن آن ها از کالاها و خدمات رقبا می شود.
کاتئورا، فیلیپ و گراهام، جان (1383)
تلاش جهت خلق ارزش برند به صورتی استراتژیک، دو نکته کلیدی را خاطر نشان می سازد:
اول: تمام انواع فعالیت های سازمانی، بر شناخت برند اثر گذار هستند .
دوم: موفقیت بلند مدت برند، با فعالیت های کوتاه مدت و تجارب حاصل از فعالیت های تاکتیکی، تحت تاثیر قرار می گیرد.
از این رو، سوال اصلی پژوهش حاضر بدین طریق مطرح می شود که:
مدل مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران چگونه می باشد؟
ضرورت و اهمیت پژوهش
عمومی:
•برند ارزش استراتژیک دارد
•برند بخش مهمی از دارایی های شرکت هاست.
•برند عامل هویت بخشی به محصول است.
•جهانی شدن بنگاه مستلزم ایجاد برند است.
فوتبال:
درآمدزایی
وفاداری هواداران
افزایش توان رقابتی
•
•به طور مستقیم : به طور غیر مستقیم:
•باشگاه های حاضر در لیگ برتر فوتبال هواداران باشگاه های فوتبال سازمان لیگ برتر فوتبال سرمایه گذاران در باشگاه های فوتبال
•فدراسیون فوتبال حامیان مالی باشگاه های فوتبال
جمع بندی مرور پیشینه
o
oانگیزه های هواداران
oتداعی های برند
oفقدان الگو یا مدلی جامع که فرایند برندسازی
o نبود راه کاری عملی ومنطبق با فرهنگ
هدف كلي
طراحی مدل مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
اهداف اختصاصی
•شناسایی شرایط علی موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
•شناسایی شرایط زمینه ای موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
•شناسایی شرایط مداخله گر موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
•شناسایی راهبردهای توسعه مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
•شناسایی پیامدهای حاصل از اجرای راهبردها بر ارتقا برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
•ارائه مدل پیشنهادی مدیریت استراتژیک برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
یافته های حاصل از کد گذاری باز
در فرایند کد گذاری باز تعداد 214 نشان شناسایی گردید که در اولین مرحله کدگذاری با توجه به نزدیکی موضوعی و مفهومی در 22 طبقه به شرح زیر دسته بندی شدند.
بازاریابی
ü ایجاد واحد تخصصی بازاریابی
üاستفاده از فرایند جمع سپاری
üتوجه به دغدغه های اجتماعی
ü تحلیل و مطالعات بازار
§چریکی نفوذ سریع در بازار کوچک (باشگاه های کوچک)
·بازاریابی ویروسی (باشگاه های پرطرفدار)
·بازاریابی پنهان (تیم های کوچک در سطح داخلی، تیم بزرگ در سطح بین المللی)
·بازاریابی شبکه ای (تیم های پرطرفدار و کوچک)
·بازاریابی سبز (تیم های کم طرفدار)
·بازاریابی علی تیم های دارای هوادار
دیدگاه خود را ثبت کنید