دانلود پاورپوینت موتورهاي هيدروژني با فرمت pptودر 41 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت موتورهاي هيدروژني
مقدمه
موتورهاي هيدروژني عاملي براي حل مساله انرژي و محيط زيست.
آيا سوخت پاك واقعيت است يا خيال و آيا روزي خواهد رسيد كهسوختي بي پايان در دست بشر قرار گيرد؟ اينها همه سوالاتي است كه ذهن دانشمندان و مهندسان خودرو را به خود مشغول كرده است. اما اين سوالات ديگر خيال نيست، بلكه ممكن است در چند دهه آينده به واقعيت نزديك شود، اما اين شاهكليدي كه دانشمندان به آن نزديك شدهاند چيست؟
هيدروژن، يكي از فراوانترين عناصر در طبيعت است. سوختن هيدروژن با انرژي زياد تنها خروجي آب را در پي دارد؛ پس آيا هيدروژن ميتواند تمام مشكلات گذشته را حل كند؟ البته تكنولوژي چنين موتوري بسيار پيچيدهتر است و در حال حاضر، تاسيسات سوخترساني چنين خودرويي نيز بسيار گران قيمت است.
منابع انرژي هاي نو و تجديد پذير در جهان عبارتند از:
-1انرژي بيوماس(كه حاصل از سوخت هاي گياهي و يا پسماند گياهان جنگلي وكشاورزي است)
-2انرژي آبي
-3انرژي خورشيدي
-4انرژي باد
-5انرژي گرمايي
-6انرژي هسته اي
-7 انرژي حاصل از تخمير فضولات حيوانيو گياهي
-8 انرژي حاصل از هيدروژن موجود در معادن زغال سنگ
-9 انرژي روغنهاي گياهي به منظور سوخت خودروهاي ديزل
-10 انرژي حاصل از هيدروژن حاصل از هيدروليز آب
روزانه در ايران بيش از 45 هزار تن زباله شهري در كشور توليد مي شود كه اين مزان ظرفيت توليد 15 ميليون كيلووات ساعت انرژي را دارا مي باشد.بر اساس بررسي هاي صورت گرفته از هر متر مكعب بيو گاز توليد شده از زباله هاي شهري 5 كيلووات ساعت انرژي مي توان به دست آورد.كه با اين روش تنها از طريق همين زباله هاي شهري مي توان انرژي زيادي به دست آورد.
پاورپوینت موتورهاي هيدروژني
استفاده از سيستم انرژي هيدروژني در مصارف روزمره
کاربرد سيستم انرژي هيدروژني، در بسياري از مصارف زندگي روزمره شهري توسعه يافته است؛ از حمل و نقل و سرماسازي براي نگهداري مواد غذايي گرفته تا روشنايي و توليد برق، پخت و پز و تهويه مطبوع و...
هيدروژن، مناسبترين سوخت براي توليد الکتريسيته است و ميتواند با بازدهي بيشتري نسبت به بقيه سوختها، در باتريهاي سوخت، که در معرض محدوديت هاي چرخه کارنو نيستند، به الکتريسته تبديل شود. امروزه باتريهاي خانگي با قدرت 40کيلو وات و بازده
80درصد، مورد مصرف قرار گرفته است. يک باتري سوخت هيدروژني قادر است تمامي نيازهاي برقي يک خانه را تأمين کند. دراين حالت، سيستم هاي پيچيده، گران و سنگين حمل و توزيع الکتريسته از باتريهاي سوخت يا طرح هاي ديگر، مي توان از آنها در گرم کردن گرمکن هاي مقاومتي برقي و سرد کردن سيستم هاي
معمولي تصفيه هوا و گرم و سرد کردن سيستم هاي تهويه مطبوع بهره جست .
مزاياي استفاده از سوخت هيدروژني
چشم انداز استفاده از سوخت هيدروژني به جاي سوخت فسيلي در امور حمل و نقل را عامل زير تعيين مي کنند :
پاورپوینت موتورهاي هيدروژني
برتري نسبي خواص هيدروژن در مقايسه باسوختهاي فسيلي.
تلاش و تحقيق روزافزون براي رفع معايب و مسائل سيستم انرژي هيدروژني وزن هيدروژن در مقايسه با سوختهاي فسيلي براي به دست آوردن مقدار معيني انرژيتقريبا يک سوم، اما حجيم تر است. براي مقداري معين از انرژي، هيدروژن به شکل مايع 8/3برابر بنزين و در حالت گازي 6/3 برابر گاز طبيعي حجم را اشغال مي کند البته در عمل اين اضافه حجم 20 تا25 درصد کمتر است، زيرا هيدروژن بسيار موثرتر از سوختهاي فسيلي به ساير
شکلهاي انرژِي مصرفي، تبديل مي شود سرعت زياد شعله و محدوده وسيع احتراق، هيدروژن،آنرا به سوختي مناسب براي موتورهاي درون سوز، توربينهاي گازي و موتورهاي جت تبديل کرده است هيدروژن در موتورهاي درون سوز مي تواند با بازدهي 12 تا 20 درصد بيش از سوختهاي فسيلي به انرژي مکانيکي تبديل مي شود. همچنين، سبکي بيشتر هيدروژن در مقايسه با سوخت جت بويژه هيدروژن مايع نسبت به واحد وزن در مقايسه با سوخت جت همراه با محتواي انرژي بيشتري است. همين مسئله به هنگام استفاده از هيدروژن به عنوان سوخت در هواپيما، وزن نشستن هواپيما و در نتيجه مصرف سوخت را
کاهش مي دهد و استفاده از آن براي هواپيماهاي مسافربري برتري دارد. از نتايج پژوهش ها چنين برمي آيد که استفاده از هيدروژن مايع در موتورهواپيماهاي مسافربري معمولي،19درصد مصرف انرژي را نسبت به سوخت جت با پايه فسيلي، کاهش ميدهد. در هواپيماهاي مافوق صوت، اين برتري به 38در صد و در خودروهاي درونسوز به 20تا 60 در صد مي رسد.
دیدگاه خود را ثبت کنید