دانلود پاورپوینت مدیریت بر مبنای فعالیت با فرمتpptx ودر 58 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
مدیریت بر مبنای فعالیت چیست؟
نقش هزینه یابی بر مبنای فعالیت/مدیریت بر مبنای فعالیت
تجزیه و تحلیل فعالیت
تجزیه و تحلیل ارزش افزوده
فعالیت های با ارزش افزوده بالا/ پایین در یک شرکت پخش خبرهای تلویزیونی
فعالیت با ارزش افزوده بالا
فعالیت با ارزش افزوده پایین
طبقه بندی فعالیت های با ارزش افزوده بالا و ارزش افزوده پایین
کاربردهای هزینه یابی و مدیریت برمبنای فعالیت
تجزیه و تحلیل هزینه مشتری
جدول: فعالیتهای مرتبط با مشتری، محرک هزینه، نرخ هزینه، و طبقه بندی هزینه ها
جدول فعالیت های مربوط به مشتری برای سه مشتری انتخابی شرکت
جدول: تجزیه و تحلیل هزینه هر مشتری
تجزیه و تحلیل سود آوری مشتری
جدول تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری
جدول ص 281
ارزیابی ارزش مشتری
جدول فرآیند سفارش مشتری(ارقام به هزار ریال)
3-بودجه بندی در مبنای فعالیت
4-اندازه گیری(سنجش)عملکرد
مباحث کاربردی
اجرای موفقیت آمیز ABC/M
شکل جریان هزینه در هزینه یابی بر مبنای فعالیت دو مرحله ای
قسمتی از متن پاورپوینت مدیریت بر مبنای فعالیت
مقدمه
مزایای سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت به بهبود اطلاع رسانی از مقدار دقیق تر هزینه های محصول محدود نمی شود. غالباً مدیران شرکتهایی که در آنها سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت طراحی و پیاده شده است، دریافته اند که اطلاعات حاصل از این سیستم منجر به بهبود ارزش خلق شده برای مشتریان و سودهای شرکت می شود. علی الخصوص برای شرکتهایی که مدیریت برمبنای فعالیت را نیز توام با سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت بکار می گیرند این امر به کاهش هزینه های شرکت نیز کمک می کند.
محققان با مطالعه روی مدیریت هزینه بر مبنای فعالیت توانسته اند برخی موارد کاربرد مدیریت هزینه بر مبنای فعالیت را نشان دهند. یکی از مهمترین این موارد، استفاده از تحلیل بر مبنای فعالیت بعنوان یک زبان مشترک در بسیاری از شرکت هاست. مدیران در قسمتهای کاری مختلف توانسته اند فعالیت ها و محرک های هزینه را شناسایی کنند.
مدیران از اطلاعات مربوط به محرکهای هزینه به روشهای مختلفی استفاده می کنند.
برخی دیگر از مدیران سعی می کنند حجم محرکهای خاصی از هزینه را کاهش داده و از این راه هزینه ها را کاهش دهند.
امروزه یکی از مهمترین موارد استفاده از اطلاعات مدیریت بر مبنای فعالیت در مرحله طراحی محصولات یاخدمات جدید است. در واقع برخی سازمانها، طراحان محصولات خود راتشویق می کنند تا با کمک اطلاعات مربوط به محرکهای هزینه از قطعات موجود در تولید محصولات جدید شرکت استفاده نمایند.
به هرحال، بیشترین استفاده از مدیریت بر مبنای فعالیت درطی مرحله تولید است. برای مثال، گیلنزمن(1991) در تحقیق روی سیستم هزینه یابی بر مبنا فعالیت دریک شرکت تولید وسایل مهندسی و یا بررسی اطلاعات بدست آمده متوجه شد که تولید یک محصول مهندسی پیچیده با هزینه های راه اندازی کلانی توام است. پس از پیگیریهای متعددزمان راه اندازی تقریباً 25% کاهش یافت.
در انتهای چرخه ارزش که مشتریان هستند نیز می توان از مدیریت بر مبنای فعالیت برای بررسی فعالیت های بازاریابی و ارزیابی سودآوری مشتری استفاده نمود.
برخی شرکت ها نمی دانند کدام مشتریان موجب یا محرک کدام هزینه ها هستند. هزینه های ناشی شده از مشتریان عبارتند از تحویل، کیفیت، خدمات پس از فروش، اداری،مستندسازی، تخفیفات و افزایش فروش. با مشخص کردن مشتریان (بجای محصول) بعنوان هدف هزینه، برخی شرکت ها از مدیریت بر مبنای فعالیت برای شناسایی مشتریان با سودآوری کم یا زیان آور استفاده می کنند. این کار کمک می کند تا تلاش بیشتری در جهت سودآورتر کردن مشتریان صورت گیرد. درواقع در چنین مواردی ویژگی های مشتریان در قالب اطلاعات مدیریت بر مبنای فعالیت نشان داده می شود و در قیمت هاو عقد قرارداد چانه زدنهای لازم انجام می شود. از مدیریت بر مبنای فعالیت و ارزیابی سودآوری مشتری، هر دو در بخش های تولیدی و خدماتی مورد استفاده قرار می گیرند.
پاورپوینت مدیریت بر مبنای فعالیت
مدیریت بر مبنای فعالیت چیست؟
مدیریت بر مبنای فعالیت، عبارت است از مدیریت فعالیت ها به هدف بهبود ارزش محصولات/خدمات برای مشتریان و افزایش توان رقابتی و سودآوری شرکت. مدیریت بر مبنای فعالیت در بستری هزینه یابی بر مبنای فعالیت شکل می گیرد. زیرا اصلی ترین منبع اطلاعاتی اش هزینه یابی بر مبنای فعالیت می باشد. تمرکز مدیریت بر مبنای فعالیت روی کارایی و اثربخشی فرآیندها و فعالیت های اصلی واحد تجاری است. منظور از اثربخشی میزان دستیابی به هدف است.
اما کارایی بیانگر استفاده بهینه از منابع موجوداست.
عملیات کارا عملیاتی است که با استفاده از روش های بهینه، حداکثر بازده (ستاده) را با صرف حداقل منابع (داده) تامین کند. با استفاده از مدیریت بر مبنای فعالیت، مدیر می تواند بخوبی راه های بهبود عملیات، کاهش هزینه یا افزایش ارزش برای مشتریان را بیابد. مدیریت بر مبنای فعالیت از طریق مشخص کردن منابع مصرف شده برای هر محصول، فعالیت، و یام شتری توجه مدیران را متمرکز روی عوامل اصلی موفق ساز شرکت و افزایش توان رقابتی آن می کند.
کاربردهای مدیریت بر مبنای فعالیت را می توان به دو دسته تقسیم نمود: 1-مدیریت بر مبای فعالیت عملیات 2-مدیریت بر مبنای فعالیت استراتژیک. مدیریت بر مبنای فعالیت عملیاتی باعث افزایش کارایی عملیاتی، مصرف بهینه دارایی و کاهش هزینه ها می شود.
در مدیریت بر مبنای فعالیت استراتژیک، تلاش ها معطوف بر تغییر تقاضا برای فعالیت هاوافزایش سودآوری از طریق بهبود کارایی فعالیت هاست. تمرکز مدیریت بر مبنای فعالیت استراتژیک روی انتخاب مناسبترین فعالیت ها برای عملیات، حذف فعالیت های غیر ضروری،و انتخاب سودآورترین مشتریان است.در مدیریت برمبنای فعالیت استراتژیک از فنون مدیریتی نظیر طراحی فرآیند،تجزیه و تحلیل سودآوری مشتریان و تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش استفاده می شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید