دانلود پاورپوینت مدیریت بر مبنای هدف با فرمت pptx و در 49 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مدیریت بر مبنای هدف
مقدمه
مديريت برمبناي هدف نخستين باردر سال ١٩٥٤ توسط " پيتر دراکر " موضوعيت يافت .ودرهمان سال اودریون بصورت مجزاازدراکرمشغول بحث وبررسی روی موضوع بود.
درسال1957داگلاس مک گریگوربرروشهای سنتی ارزشیابی که برویژگیهای شخصی زیردستان استواربود خرده گرفت وروش تازه ای که درآن زیردستان مسئولیت تعیین هدفهای کوتاه مدت را برعهده می گیرندواین هدف هارابا بالادستان خود,بازنگری می کنند پیشنهاد کرد.
در اين زمان آنچه سازمانها بدان نياز دارند، سيستمي از مديريت است که کاوشهاي گروهي را شكل بخشد و تلفيقي بين هدفهاي فردي و سازماني بوجود آورد و آنها را با يكديگر هماهنگ سازد.
. اصولاً مديريت بر مبناي هدف يك کوشش برنامه ريزي است و توجه آن به نتايج عمليات مي باشد.
در بسياري از سازمانها برنامه ها در طول سال يك يا دو بار تدوين شده و بين مديران توزيع مي گردد و مديران پس از مدتي اين برنامه ها را رها نموده و کار هميشگي خود را دنبال مي آنند . چرا که برنامه ها به طرحها، پروژه ها و گامهاي مشخص و عملياتي تبديل نشده اند.
مدیریت بر مبنای هدف چیست؟
جاذبه آن در تأکیدش برای تبدیل اهداف کلی به اهداف معین برای تک تک افراد و واحدهای سازمانی می باشد.
مدیریت بر مبنای هدف با ابداع فرایندی که به وسیله آن اهداف از بالا به پائین سازمان سرازیر می شوند، موجب عملی شدن و دستیابی به این اهداف می شوند.در اینجا هدفهای کلی یک سازمان برای هر سطحی ، به هدفهای معین تبدیل می گردند. از آنجایی که مدیران واحدهای کوچک به طور مشترک در تدوین اهدافشان مشارکت می کنند، لذا مدیریت بر مبنای هدف هم از پائین به بالا و هم از بالا به پائین عمل می کند. نتیجه اینکه در سلسله مراتب اهداف یک سطح به اهداف سطح دیگر پیوند داده می شود.
عناصر مشترک برنامه مدیریت بر مبنای هدف کدامند؟
چهار عنصر مشترک در برنامه های مدیریت برمبنای هدف وجود دارند. این عناصر عبارتند از: مشخص نمودن هدف، مشارکت در تصمیم گیری، جدول زمانی واضح و بازخورد نمودن نتیجه عملکرد.
اهداف مدیریت بر مبنای هدف باید به صورت بیانیه ای مختصر و دقیق از کارهای مورد انتظار باشد.
در مدیریت بر مبنای هدف مانند روش سنتی، اهداف بصورت یک جانبه از سوی رئیس یا کارمند مسئول تعیین نمی شوند. مدیر و کارمند به صورت مشترک اهداف را انتخاب نموده و در باره رسیدن به این اهداف با هم توافق می کنند.
هر هدفی شامل یک دوره زمانی دقیق است که باید تکمیل شود. مدیریت بر مبنای هدف به دنبال بازخورد مستمر در حرکت بسوی اهداف است.
هدف چيست؟
نتيجه يا پايانی است که کوششهای شما را به سمت خود هدايت می کند LARRIE ROUILARD "
در واقع؛ هدف نتيجه يا پايان يك واقعيت است که فرد يا يك سازمان کوششهايش را برای کسب آن به کار می گيرد .
هدف وضعيتي است که مي خواهيم در آينده داشته باشيم .
هدف همان نتيجه مورد انتظار و يا مقصدي است که فعاليت هاي ما به سوي آنها جريان مي يابند.
دیدگاه خود را ثبت کنید