توضیحات محصول
پاورپوینت آمیخته بازاریابی
قسمتی از متن پاورپوینت
دومین بخش از آمیخته بازاریابی قیمت می باشد
قیمت چیست؟
- مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند به عرضه کننده می پردازند.
- قیمت یگانه عنصر درآمد زای ترکیب عناصر بازاریابی است. قیمت بر خلاف ویژگی های کالا و تعهدات شبکه ی توزیع به سرعت تغییر پذیر است. (کاتلر و آرمسترانگ، 1393)
- برای بیشتر سازمان ها یک در صد افزایش قیمت 12/5 در صد سودآوری را افزایش می دهد.
- بازاریابان هوشمند به جای گریز از قیمت گذاری به استقبال آن می روند.
- قیمت گذاری مشتری مدار موثر به آگاهی از نحوه ارزیابی مشتریان از مزایای که از کالا به دست می آورند و هم چنین به قیمتی که برای جبران این فایده تعیین می شود، نیاز دارد.
از لحاظ مفهومی دو نوع قیمت گذاری داریم:
- قیمت گذاری مبتنی بر هزینه
- قیمت گذاری مبتنی بر فایده
حال با این مقدمه به سراغ انواع قیمت گذاری مبتنی بر فایده می رویم:
- قیمت گذاری مناسب
- قیمت گذاری ارزش افزوده
قیمت گذاری مناسب
- یکی از انواع مهم قیمت گذاری مناسب در سطح خرده فروشی ، قیمت گذاری همواره پایین است. در این روش ، قیمت پایین به صورت مستمر و روزانه اعمال می شود و تحقیقات موقتی وجود ندارد.
- برعکس قیمت گذاری بالا- پایین یعنی همواره بالا نگه داشتن قیمت همراه با فعالیت های پیشبردی گاه و بیگاه برای کاهش موقتی قیمت بعضی از اقلام انتخابی. (کاتلر و آرمسترانگ، 1393)
- وال مارت، سرآمد و مبتکر قیمت گذاری همواره پایین است. (کاتلر و آرمسترانگ، 1393)
- هر شرکتی برای اعمال قیمت همواره پایین باید اول در صدد پایین نگه داشتن همیشگی هزینه ها بر آید.
فهرست مطالب
قیمت چیست؟
قیمت
از لحاظ مفهومی دو نوع قیمت گذاری داریم:
مراحل قیمت گذاری مبتنی بر هزینه
مراحل قیمت گذاری مبتنی بر فایده
حال با این مقدمه به سراغ انواع قیمت گذاری مبتنی بر فایده می رویم:
قیمت گذاری مناسب
قیمت گذاری ارزش افزوده
عوامل تأثیرگدار بر استراتژیهای قیمتگذاری
بازار و تقاضا
1- بازار رقابت کامل:
2-بازار رقابت انحصاری
3- بازار انحصار چند جانبه
قیمت گذاری نفوذی(Penetration Pricing)
قیمت گذاری نفوذی
قیمت گذاری غیر نفوذی
راهبرد های قیمت گذاری سبد کالا
چند نکته در مورد قیمت
چند نکته در مورد رابطه قیمت با بقیه عناصر آمیخته بازاریابی: محصول، توزیع، ترفیع
قیمت و محصول
قیمت و توزیع
کلید قیمت گذاری موثر
برگرفته از مقاله شافعی و همکاران(1393)
1-روشهاي هزينه- محور
2-روشهاي رقابت- محور
3- روشهاي تقاضا- محور
فرایند قیمت گذاری
فرآیند قیمت گذاری: مرحله اول تحلیل وضعیت بازار
فرآیند قیمت گذاری: مرحله دوم:شناسایی محدودیت های قیمت گذاری
فرآیند قیمت گذاری: مرحله سوم: تعیین هدف های قیمت گذاری
فرآیند قیمت گذاری: مرحله چهارم : تحلیل توانمندی سود
فرآیند قیمت گذاری: مرحله پنجم قیمت گذاری(در بخش قبلی توضیح داده شد)
فرآیند قیمت گذاری، مرحله پنجم:انواع قیمت گذاری
فرآیند قیمت گذاری: مرحله ششم : تعدیل قیمت و تخفیف ها
قیمت گذاری تخفیفی
قیمت گذاری پویا
قیمت گذاری پیشبردی
قیمت گذاری جغرافیایی
بررسی مورد کاترپیلار
اهمیت طراحی شبکه
محورهای بررسی کانال های توزیع و شبکه های واسطه
انواع تضاد در شبکه
شبکه توزیع سنتی:
سامانه بازاریابی عمودی
سامانه بازاریابی افقی
سامانه های توزیع چند شبکه ای
برنامه ریزی توزیع
کانال های توزیع
توزیع محصولات مصرفی
توزیع محصولات صنعتی
توزیع خدمات
طبقه بندی خرده فروشی ها
وظایف عمده فروش ها
مدیریت توزیع فیزیکی
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید