دانلود پاورپوینت مقدمهاي بر ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني با فرمت pptx ودر 37 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مقدمهاي بر ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني
ارزش ها و مفاهيم بنيادی مدل EFQM
1- نتيجه گرايی
تعالی دستيابی به نتايجی است که رضايت کليه ذينفعان سازمان را در بر داشته باشد.
2 - مشتری مداری
تعالی خلق ارزش های مطلوب مشتری است.
3 - رهبری و ثبات در مقاصد
تعالی رهبری دور انديش و الهام بخش، همراه با ثبات در مقاصد است.
4 - مديريت مبتنی بر فرآيندها و واقعيت ها
تعالی مديريت سازمان از طريق مجموعه ای از سيستم ها، فرآيندها و واقعيت های مرتبط و به هم پيوسته است.
5 - توسعه و مشارکت کارکنان
تعالی حداکثر نمودن مشارکت کارکنان از طريق توسعه و دخالت دادن آنها در امور است.
6 - يادگيری، نوآوری و بهبود مستمر
تعالی به چالش طلبيدن وضع موجود و ايجاد تغيير به منظور نوآوری و خلق فرصت های بهبود با استفاده از يادگيری است.
7 - توسعه همکاری های تجاری
تعالی توسعه و حفظ همکاری هايی است که برای سازمان ارزش افزوده ايجاد می کند.
8 - مسؤوليت اجتماعی سازمان
تعالی فراتر رفتن از چارچوب حداقل الزامات قانونی است که سازمان در آن فعاليت می کند و تلاش برای درک و پاسخگويی به انتظارات ذينفعان سازمان در جامعه است.
.1مدیریت عملکرد در واقع مدیریت معیارهای عملکرد است.
.2تعالی یکی از معیارها و حوزه های عملکرد محسوب می گردد.
پاورپوینت مقدمهاي بر ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني
.1ارزیابی عملکرد یکی از اجزاء فرآیند مدیریت عملکرد است.
.2ارزیابی یکی از حوزه های ارزیابی عملکرد محسوب می گردد.
.3از سوی دیگر تعالی یکی از حوزه های عملکرد است و ارزیابی تعالی یکی از اجزاء فرآیند مدیریت آن می باشد.
.1د رحال حاظر تنها جزء اندازه گیری عملکرد در کل فرآیند مدیریت عملکرد مورد توجه قرار گرفته است.
.1ارزیابی تعالی به مفهوم ارزیابی عملکرد و ارزیابی عملکرد به معنی مدیریت عملکرد نیست.
.2طراحی فرآیند/نظام ارزیابی بدون تعریف جایگاه آن در فرآیند/نظام بالا دستی آن یعنی مدیریت می تواند امری بسیار هزینه بر و حتی مخاطره آمیز باشد.
.1در چارچوب ارائه شده توسط وزارت نیرو و آنچه در حال حاضر بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو در شرکت های مادر تخصصی اجرا می شود ارزیابی تعالی معادل ارزیابی عملکرد قرار داده شده و هیچ رویکرد نظام مندی به مدیریت عملکرد مشاهده نمی شود.
برگه امتیاز متوازن مبتنی بر شناخت نسبت به عناصر اصلی سازنده استراتژی است
1 – مدل اقتصادی عوامل کلیدی پیشبرنده عملکرد مالی
2 – ایجاد ارزش برای مشتریان هدف
3 – زنجیره ارزش فرایندهای کلیدی کسب و کار
4 – عوامل کلیدی بهبود عملکرد، تغییر و یادگیری
برخی از اهداف برگه امتیاز متوازن
üفراهم آوردن یک چارچوب جامع برای ترجمه نمودن استراتژی به عبارات عملیاتی
üایجاد رویکردی استراتژیک برای متشکل ساختن یک فرایند مدیریت استراتژیک جامع و یکپارچه
üشفاف نمودن چشم انداز و استراتژی شرکت
üفراهم آوردن ابزاری برای انتقال
دیدگاه خود را ثبت کنید