دانلود پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک

۱۵,۰۰۰ تومان

- بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

دانلود پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک با فرمت pptx ود ر 136 اسلاید قابل ویرایش

 پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک

قسمتی از متن پاورپوینت

مقدمه

سازمانها داراي منابع مختلفي هستند كه گروهي از اين منابع غيرقابل توليد و منحصر به فرد و با ارزش هستند يكي از اين منابع دانش است.
تغييرسريع تقاضاها و تقليد رقبا باعث نياز به ايجاد و مديريت دانش گرديده است.

رشد مديريت دانش از 2 تغيير اساسي نشات مي گيرد:
1 – كوچك سازي 2- توسعه تكنولوژي

توسعه تكنولوژي از طريق 2 منبع مهم گرايش به مديريت دانش را افزايش داد:
1- رشد منابع اطلاعاتي مانند اينترنت
2-توسعه تكنولوژي كه موجب گرديد تهيه و توزيع اطلاعات به راحتي صورت گيرد.

علل پیدایش مدیریت دانش

در بدو امر به مدیریت دانش فقط از بعد فن آوری نگاه می‌شد و آن را یک فناوری می‌پنداشتند. اما به تدریج سازمانها دریافتند که برای استفاده واقعی از مهارت کارکنان، چیزی ماورای مدیریت اطلاعات موردنیاز است. انسانها در مقابل بعد فناوری و الکترونیکی، در مرکز توسعه، اجرا و موفقیت مدیریت دانش قرار می‌گیرند و همین عامل انسانی وجه تمایز مدیریت دانش از مفاهیم مشابهی چون مدیریت اطلاعات است

۱- دگرگونی مدل کسب و کار صنعتی که سرمایه‌های یک سازمان اساسا سرمایه‌های قابل لمس و مالی بودند(امکانات تولید، ماشین، زمین و غیره) به سمت سازمانهایی که دارایی اصلی آنها غیرقابل لمس بوده و با دانش، خبرگی، توانایی و مدیریت برای خلاق سازی کارکنان آنها گره خورده‌است.

۲- افزایش فوق العاده حجم اطلاعات، ذخیره الکترونیکی آن و افزایش دسترسی به اطلاعات به طور کلی ارزش دانش را افزوده است؛ زیرا فقط از طریق دانش است که این اطلاعات ارزش پیدا می‌کند، دانش همچنین ارزش بالایی پیدا می‌کند. زیرا به اقدام نزدیک تر است. اطلاعات به خودی خود تصمیم ایجاد نمی‌کند، بلکه تبدیل اطلاعات به دانش مبتنی بر انسان‌ها است که به تصمیم و بنابراین به اقدام می‌انجامد.

۳- تغییر هرم سنی جمعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی که فقط در منابع کمی به آن اشاره شده‌است. بسیاری از سازمانها دریافته‌اند که حجم زیادی از دانش مهم آنها در آستانه بازنشستگی است. این آگاهی فزاینده وجود دارد که اگر اندازه گیری و اقدام مناسب انجام نشود، قسمت عمده این دانش و خبرگی حیاتی به سادگی از سازمان خارج می‌شود

. ۴- تخصصی تر شدن فعالیتها نیز ممکن است خطر از دست رفتن دانش سازمانی و خبرگی به واسطه انتقال یا اخراج کارکنان را بهمراه داشته باشد.

 

مديريت دانش سازمان دادن برای دانستن است. کوششی هماهنگ برای تصرف دانش حياتی سازمان، اشتراک دانش ميان يک سازمان و برجسته کردن در حافظه جمعی سازمانی برای بهبود تصميم گيري، افزايش بهره وری و نوآوری است. مديريت دانش شامل تصرف دانش، خرد، تجربيات با ارزش افزوده کارکنان، آسان کردن بازيابی دوباره و نگهداری آن بعنوان دارايی سازماني است. مديريت دانش کوششی برای تبديل دانش کارکنان (سرمايه انسانی) به دارايی مشترک سازمانی (سرمايه فکری ساختاری) است

هاينس ، مديريت دانش را فرايندی مي‌داند که مبتنی بر چهار رکن است:

الف) محتوا:  که به نوع دانش (آشکار يا نهفته بودن) مربوط مي شود،
ب) مهارت:  دستيابي به مهارت هايي جهت استخراج دانش،
ج) فرهنگ:  فرهنگ سازمانها بايد مشوق توزيع دانش و اطلاعات باشد،
د) سازماندهی:  سازماندهی دانش موجود

داده ها

«داده‌ها» رشته واقعیت های مجرد در مورد رویدادها هستند. داده‌ها از هر نوع قضاوت، تفسیر ومبنای قابل اتکا برای اقدام مناسب تهی هستند. داده‌ها برای سازمان ها اهمیت زیادی دارند، چراکه مواد اولیه‌ ضروری برای خلق دانش به شمار می‌روند.

  • علائم ، آمارها ، ارقام و…..
  • به ترتیب منطقی کنار هم قرار میگیرند
  • به تنهایی معنی دار نیستند
  • واقعیتی از یک موقعیت یا یک مورد از یک زمینه خاص بدون ارتباط با دیگر چیزهاست.
  • داده ها مفهوم خاصی را القا نمی کنند

اطلاعات (توصیف داده ها)

اطلاعات برخلاف داده‌ها، معنی‌دار هستند. اطلاعات باید متضمن آگاهی و حاوی داده‌هایی تغییر دهنده باشد. داشتن ارتباط و هدف، ویژگی اطلاعات است. داده‌ها زمانی به اطلاعات تبدیل می‌شوند که ارائه دهنده‌ آن ها، معنی‌ و مفهوم خاصی به آنها ببخشد. با افزودن ارزش به داده‌ها، در واقع آنها را به اطلاعات تبدیل می‌کنیم.

  • داده های مرتبط برای دستیابی به اهداف
  • داده های پردازش شده اطلاعات را تشکیل می دهند.
  • داده ها بعد از (تفکیک ،طبقه بندی ،محاسبه و اصلاح بر اساس نیاز به اطلاعات تبدیل می شوند.

نقد و بررسی ها

0.0 از 5
0
0
0
0
0
دیدگاه جدید

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات فروشنده

Added to wishlistRemoved from wishlist 0
دانلود پاورپوینت معرفی اجمالی سد های اب زیرزمینی
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
کتاب آگاهی و جامعه اثرهنری استیوارت هیوز
دانلود پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک
دانلود پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک

۱۵,۰۰۰ تومان

- بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0

این محصول با شناسه انحصاری 78506 نزد سامانه فروش فایل فاپول و به شماره مجوز 4032 نشر بر خط، نزد وزارت ارشاد به ثبت رسیده است. کپی برداری و بازنشر این اثر به هر نحو، منجر به شکایت رسمی فاپول و پیگرد قانونی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه فاپول

فاپول
بازیابی رمز