دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعات با موضوع مروري بر مفهوم استراتژي كسب و كار و كاربردهاي استراتژي سيستمهاي اطلاعات و تكنولوژي اطلاعات با فرمت pptx ودر 25 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت فصل دوم کتاب برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعات
§امروزه به این نتیجه رسیده اند که استفاده از سیستمهای اطلاعات در حوزه وسیعتری بهره برداری شود و فقط منحصر به بخش کسب وکار نیست ، ودر تمامی فرآینده های استراتژی سازمانی کاربرد دارد .
§هزینه های انجام شده برای برقراری سیستمهای اطلاعات می بایست نتیجه بخش باشد وبصورت شکلی نیست بلکه باید از این امکان در جهت تمامی اهداف وبرنامه های موجود استفاده شود .
§البته سیستمهای اطلاعات تنها وسیله بهتر رسیدن به اهداف است ویکی از ابزارهای جدید انجام کار است .
§در این فصل برخی از مفاهیم وتکنیکهای برنامه ریزی واستراتژی کسب وکار به طور اجمالی معرفی میشود.
ماهیت در حال تحول استراتژی و برنامه ریزی در سازمان
§انسف و همكاران : در اوايل 1976، مديريت استراتژيك را پيشنهاد كردند
§گلاك و همكاران : الگويي براي توصيف بلوغ آن پيشنهاد كردند:
مرحله 1، بر جريان نقدي و برنامه ريزي سالانه مالي تمركز شده و شامل تكنيكهاي ساده اي براي تدوين بودجه هاي ميان مدت است . معمولاً اين اقدامات به صورت داخلي و واحد به واحد انجام مي شد و نهايتاً با هم يك كاسه مي شد . تمركز برنامه ريزي، دستيابي به يك موضوع مالي(بودجه ريزي) بود.
در مرحله 2، تمركز بر تلاش براي پيش بيني، احتمال وقوع پديده ها و افق زماني سه تا پنج سال بوده و معمولاً متغيرهاي خارجي و داخلي مانند داده هاي بازار و داده هاي اقتصادي، به عملكرد گذشته ارجاع داده شده و به همين صورت به آينده تعميم داده مي شد.
در مرحله 3، سازمان براي اولين بار به محيط خارج براي دستيابي به درك صحيح از ماهيت رقابت در صنعت به منظور ارزيابي تهديدات بالقوه و موقعيت يابي خود براي كسب مزيت رقابتي توجه كرد . احتمالاً در اين مرحله سازمان نيازمند اصلاح پرتفوي محصول براي انطباق با تقاضا در بخش هاي جذاب بازار، افزايش ارزش افزوده خدمات و محصولات كنوني يا كاهش عمده در هزينه هاي هر واحد بود .
در مرحله 4، سازمان بر اساس نوآوري برانگيخته شده و قابليت ايجاد محيط كسب و كار خود را (حداقل تا حدودي ) به دست آورده است . در محيط تجاري پوياي امروز، محصولات به سرعت منسوخ ميشوند و تنها منبع واقعي براي مزيت رقابتي، توانايي پاسخ دائم به بازارهاي متغير از طريق محصولات جديد و حتي رقابت بهبود يافته، است
دیدگاه خود را ثبت کنید