توییتر یکی از بزرگترین و مهمترین شبکههای اجتماعی دنیاست که ماهیت و کاربران خاصی دارد و به عنوان یک بستر تبلیغاتی نیز میتوان به خوبی از آن استفاده کرد. اما واقعا توییتر چیست و تبلیغات در این شبکه اجتماعی به چه صورت است. اصولا شبکههای اجتماعی با اهداف خاصی طراحی و عرضه میشوند. به عنوان مثال لینکدین شبکه اجتماعی کسب و کارها، مدیران و متخصصان است یا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی سرگرمکننده برای به اشتراکگذاری تصاویر جذاب از زندگی روزمره افراد است. در این بین یکی از شبکههای اجتماعی شناخته شده در دنیا که کاربران بسیار زیادی دارد توییتر است که حجم زیادی از محتوا به صورت متنی، تصویری و ویدویی در آن منتشر میشود. امروز میخواهیم بیشتر از توییتر و تبلیغات در آن بگوییم.
توییتر (Twitter) در واقع شبکه اجتماعی همه افراد است که توسط جک دورسی در سال ۲۰۰۶ راهاندازی شده است، ولی بیشتر افراد سرشناس، سیاستمداران، سلبریتیها، مدیران، کارشناسان حوزههای مختلف و خبرنگاران در آن حضور دارند. ویژگی این شبکه اجتماعی حجم زیاد تبادل توییتها در طول روز است که بیشتر آنها به صورت متنی بوده و نشان میدهد که بیشتر کاربران در لحظه روی این شبکه اجتماعی فعالیت میکنند. با اینکه توییتهای شما شامل محدودیت کاراکتر میشود، اما همچنان توییتر یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکههای اجتماعی دنیاست که هشتگهای آن ترند روز هستند و طرفداران زیادی دارند. فعالیت در توییتر اصول خودش را دارد، ضمن اینکه لحن افراد در این شبکه اجتماعی بیشتر راحت و خودمانی است و توییتهای شما به ۲۸۰ کاراکتر محدود شده است. این شبکه اجتماعی بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و توییتر به معنای جیکجیک یا چهچهه است.
با اینکه شاید این گونه به نظر برسد که سبک فعالیت توییتر با دیگر شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین یا اینستاگرام متفاوت است و خیلی نمیتوان در آن فعالیت تبلیغاتی جدی داشت، ولی این طور نیست و تبلیغات در توییتر نیز پلنهای ویژه خودش را دارد که بسیاری از کمپانیهای بزرگ از آن استفاده میکنند. البته برای اکانتهای شخصی نیز امکان تبلیغ کردن وجود دارد. شما میتوانید به سه شکل زیر تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی انجام دهید که البته باید سراغ پلنهای پولی بروید:
با توجه به توضیحات بالا برای اینکه بخواهید تبلیغات خود را در توییتر شروع کنید باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به آنها میپردازیم. البته که تبلیغات در توییتر در نیز مانند استفاده از این شبکه اجتماعی در ایران محدودیتهای زیادی برای ما دارد. فرهنگ توییتر و شناخت مخاطب اولین و مهمترین کار این است که به درستی با ماهیت توییتر و فرهنگ فعالیت در آن آشنا شوید و سپس بر این اساس مخاطبان و پرسونای مخاطب خود را به درستی در این شبکه اجتماعی تعیین کنید. اگر این فضا را با لینکدین یا اینستاگرام اشتباه بگیرید دچار مشکل خواهید شد. ایجاد پروفایل حرفهای مانند هر شبکه اجتماعی دیگری اولین مرحله تبلیغات و بازاریابی در توییتر نیز داشتن یک پروفایل حرفهای و متناسب با برند تجاری یا شخصی شماست که به مخاطبان بگویید چه کسی هستید، مشخصا در چه زمینهای فعالیت میکنید، محصولات و خدماتتان چیست و اطلاعات دسترسی را نیز وارد کنید. از انتخاب عکس پروفایل حرفهای، قراردادن لوگو و عکس کاور نیز غافل نشوید. نکته مهم دیگر این است که حتما آدرس سایت خود را وارد کنید. انتخاب درست کلمات کلیدی از آنجایی که توییتر شبکه اجتماعی بسیار مهمی است و فعالیت در آن روی سئو و حتی نمایش در جستجوهای گوگل موثر است، بنابراین باید حواستان باشد که حتما از کلمات کلیدی متناسب با کسب و کارتان در قسمت توضیحات پروفایل یا بخشهای دیگر استفاده کنید. دنبال کردن دیگران یکی از بهترین کارهایی که با توجه به الگوریتم توییتر باید انجام دهید و ابایی هم از انجام آن نداشته باشید، دنبال کردن مخاطبان، همصنفیها و همکاران است که باعث میشود نهتنها شبکهسازی خوبی اتفاق بیفتد، بلکه مخاطبان و دنبالکنندگان آنها نیز با شما آشنا خواهند شد. از محصولات، خدمات و برنامههایتان بگویید یکی دیگر از کارهای مهمی که برای تبلیغات در توییتر باید انجام دهید این است که از محصولات و خدمات خود بگویید، اخبار، برنامهها و رویدادهای آتی را منتشر کنید تا مخاطبان در جریان قرار بگیرند و بتوانید به آنها تعامل داشته باشید. از محتوای جذاب غافل نشوید شاید فکر کنید توییتر چون محدودیت کاراکتر دارد خیلی مانند لینکدین نیست که بتوان در آن مقاله منتشر کرد، ولی درواقع این طور نیست و از هر بستری میتوان متناسب با آن استفاده کرد. شما میتوانید روی ترندهای روز موجسواری کنید، عکسها و ویدیوهای جذاب و کاربردی منتشر کنید، مطلب خودتان را در قالب رشته توییت قرار دهید و از همه مهمتر لینک محتوای سایت یا بلاگتان را در توییت خود جاسازی کنید. هشتگها و منشن کردن را فراموش نکنید هشتگها و منشن کردن دیگران در توییتر قدرت بسیار زیادی دارد و هر دو مورد به ویژه هشتگها را میتوان به عنوان ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند در این شبکه اجتماعی در نظر گرفت. البته باید هشتگها را به درستی انتخاب کرده و دیگران را به جا منشن کنید. استفاده از پلنهای تبلیغاتی البته همچنان پلنهای تبلیغات در توییتر نیز پیش روی شماست و اگر بتوانید از آنها استفاده کنید، قطعا گزینه خوبی برای بازاریابی شما خواهند بود.
اگر قصد دارید از سیستم تبلیغاتی توییتر استفاده کنید، باید با انواع کمپینهای تبلیغاتی آن آشنا شوید و ببینید هر پلن مناسب چه کاری است. در ادامه به معرفی انواع این کمپینها میپردازیم: افزایش فالوئر مانند هر شبکه اجتماعی دیگری داشتن فالوئر در توییتر نیز خیلی مهم است و برای اینکه بیشتر دیده شوید میتوانید سراغ کمپین افزایش فالوئر بروید تا توییتر در ازای دریافت هزینه مشخص شما را به دیگران نشان دهد و برایتان دنبال کننده بیاورد. تبلیغات کلیکی و افزایش نرخ تبدیل توییتر یکی از بهترین شبکههای اجتماعی است که میتواند برای سایت یا بلاگ شما ترافیک ورودی بسیار خوبی ایجاد کند و در ادامه میتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید تا در نهایت کاربران اقدام موردنظر شما (خرید محصول، عضویت، ثبت نان در رویداد، نصب اپلیکیشن و…) را انجام دهند. در این کمپین توییتر بابت کلیکهای انجام شده روی لینک سایت از شما هزینه دریافت میکند. افزایش تعامل (ENGAGEMENT) در توییتر میزان تعامل و مشارکت به تعدا فالوئرها و بازدیدکنندگان ارجحیت دارد و بنابراین میتوانید برای دریافت لایک، کامنت و بازنشر محتوای خود هزینه کنید تا توییتهایتان بیشتر دیده شود. این کار به افزایش آگاهی از برند (Awareness) و در نهایت افزایش فروش کمک میکند. نصب اپلیکیشن یکی از کمپینهای تبلیغاتی جذاب توییتر که شاید از آن بیخبر بودید، کمپین نصب اپلیکیشن است که با انتخاب این طرح میتوانید تعداد نصب برنامه خود را افزایش دهید. ضمن اینکه میتوانید با انتخاب یک طرح دیگر کاری کنید که میزان تعامل با اپلیکیشن شما بیشتر شود. این روش نیز مانند تبلیغات کلیکی است. اطلاع رسانی در توییتر اگر دنبال این هستید که تبلیغات شما توسط کاربران بیشتری دیده شود، این کمپین ویژه شما طراحی شده است و هزینه آن به صورت CPM (پرداخت در ازای هزار نمایش) محاسبه میشود. افزایش نمایش ویدیو در این کمپین با پرداخت هزینه کاری میکنید که کاربران هنگام اسکرول کردن به صورت خودکار ویدیوی شما را تماش کنند. هزینه این کمپین در ازای تعداد نمایش ویدیو محاسبه میشود.
نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ
مبانی بازاریابی در توییتر
نحوه تعامل با کاربران توییتر
چرا توییتر یک ابزار بازاریابی مهم است؟
قدرت اختصار در پیامرسانی
آنالیز دادهها
چرا توییتر مارکتینگ؟
مخاطبان ومحصولات شما
برندسازی بزرگ در توییتر
نحوه فعالیت در توییتر باید چگونه باشد؟
16 روش برای جذب مخاطب بیشتر در توییتر
استراتژی بازاریابی توییتر چگونه تعیین میشود؟
نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
راهنمای استفاده از توییتر برای کسب و کارها
تبلیغ در توییتر، یکی از بهترین روشهای بازاریابی آنلاین!
افزایش ترافیک سایت با استفاده از توییتر
بازاریابی توییتر : نحوه استفاده از توییتر برای مشاغل
استفاده از تجزیه و تحلیل توییتر برای بازاریابی با توییتر
چهار دلیل وجود دارد که شما باید از تجزیه و تحلیل توییتر استفاده کنید
تبلیغات در توییتر چه مزایایی دارد؟
منظور از آنالیز رقبا چیست؟
انواع کمپینهای تبلیغات در توییتر
بازاریابی در توییتر؛ چگونه با استفاده از توییتر برای کسبوکارمان بازاریابی کنیم؟
چگونه یک استراتژی بازاریابی در توییتر تدوین کنیم؟
مراحل و نکات قابل توجه برای بازاریابی در توییتر
11 نکته ساده اما مهم که همه برندهای موفق در تولید محتوای توییتر به کار می گیرند
نکات مهم بازاریابی توییتر
نحوه تنظیم استراتژی بازاریابی توییتر
ارزش های بازاریابی توییتر برای کسب و کارها
PESTELآنالیز تحلیل عوامل محیطی درتوییتر
تحلیل فرصت ها تهدیدات .نقاط قوت و ضعف در توییترحضور گسترده آنلاین با برخی اشکالات
تحلیل 5 نیروی پورتر درتوییتر
مزیت های رقابتی توییتر
با ۱۹۲ اسلاید تخصصی و۸۴صفحه ورد pdf
دیدگاه خود را ثبت کنید