نورومارکتینگ، دانشی است که با بهرهمندی از مطالعات علوم مختلف، بر آن است تا تصمیم گیریهای انسان را بررسی کند که غالباً به صورت ناخودآگاه در مغز وی صورت میگیرد. در نورومارکتینگ نیازی نیست تا از فرد بپرسیم تا به تصمیمهای او پی ببریم بلکه، هدف دستیابی به اعماق ذهن مخاطب است.
میدانیم که مغز انسان بهعنوان مرکز فرماندهی، مسئولیتهای بسیاری از جمله تصمیمگیری را بر عهده دارد؛ از سویی تلاش همیشگی بازاریابان و محققان بازار این بوده است تا بر فرایندهای تصمیمگیری مصرفکنندگان و کم و کیف آن اشراف پیدا کنند. تصمیمگیری بخش مهمی از زندگی شخصی هر یک از ما را تشکیل میدهد. تصمیم گیرندگان افرادی هستند که مسئولیت انتخاب بین دو یا چند راهحل و یا پدیده را بر عهده دارند و این قضاوتها و انتخابها چه در زندگی شخصی و چه در محیط کار، میتواند بسیار مهم و حیاتی باشد.
از طرفی، تصمیمگیریها بیش از آنکه عقلانی و بر پایهی استدلال باشند، احساسی هستند و حتی تصمیمگیریهای عقلانی هم بدون کمک جنبههای احساسی، هیچگاه مجال عملی شدن پیدا نمیکنند. در واقع این احساسات هستند که باعث علاقهمندی ما به یک برند خاص میشوند. با وجود این، روشهای سنتی در شناخت ماهیت حقیقی تصمیمگیری عاجز هستند.
دیدگاه خود را ثبت کنید