مهندسی ذهن مخاطبان با ان ال پی
دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه ان ال پی ( برنامه ریزی عصبی کلامی )استراتژی تحلیل محیط استراتژی تبلیغات اثربخش و ماندگاری کسب وکار ،مدیریت تغییر و ذائقه مشتریان،آنالیز رقبا راهبردهای بازاریابی ،بخش بندی بازارها از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی و ترجمه مطالب از زبان اصلی با165 اسلاید ویژه ، ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد
مهندسی فروش و بازاریابی دران ال پی
یكی از تكنیك های ان ال پی فروش از طريق بازاریابی عصبی است. امروزه مهندسی فروش و تحلیل رفتار مشتري به امري جديد در بازاريابي و خدمات تبديل شده است. شركت هاي تجاري سعي دارند مشتري وفادار داشته باشند؟ اما اين امر چگونه رخ ميدهد؟ اگر بدنبال جذب مشتري با روش هاي سنتي هستيد، بايد بگويم دورن آن به سر رسيده است.
مهندسي فروش هميشه با نوآوري و هيجان براي مشتري همراه است. متخصصان ميگويند تبليغات و معرفي محصول را طوري براي بيننده رقم بزنيد كه مانند يك واقعه يا حادثه باشد. حتما به ياد داريد كه يك حادثه و صحنه اي كه به هيجان آمديد را مدتها در خاطر داشته ايد. حال با دانستن تيپ هاي شخصيتي مشتري و شناخت ترجيحات، مي توان مشتري وفادار پديد آورد.
مدل ميلتون در تبليغات:
در سالهاي اخير از تبليغات مستقيم محصول كمتر استفاده ميشود. يعني يك پيام اجتماعي يا احساسي پخش ميشود و در پي آن به مشتري القا ميشود با خريد و يا عدم خريد محصول چه اتفاقي رخ خواهد داد. اگر اين فرآيند را به خوبي پياده سازي كنيد، تاثيرات شگرفي در مخاطب ايجاد خواهيد كرد.
در يكي از تبليغات براي نشان دادن اهميت كمربند ايمني، صندلي هاي جلوي خودرو را بشكل ديوار بتني ترسيم كردند و يا در تبليغ ماشين جديدي مي بينيد كه با نشانه گرفتن مركز لذت و احساسات مشتري (مانند مسافرت و در كنار خانواده بودن) سعي دارد مخاطب را به سمت شرايط خوشايند سوق دهد تا در آينده با ديدن برند فوق، بدون درنگ آنرا انتخاب كند.
واقعيت اينست كه متقاعد كردن مشتري براي پرداخت پول چندان راحت نيست زيرا مغز در هنگام پرداخت پول، شرايطي نزديك به تجربه درد را تداعي ميكند و قسمت درد در مغز تحريك ميشود.
پس درگير كردن ذهن مخاطب با محصول و برقراري ارتباط بين اين دو، از اهداف بازاريابي عصبي در ان ال پي است. در مطالب گذشته از نشانه گذاري و تكيه گاههاي ذهني در ان ال پی گفتيم. در اين متد ذهن مخاطب به يك تجربه لينك ميشود و فرد با ديدن شرايطي مشابه، همان واكنش تلخ يا خوشايند را از خود نشان ميدهد.
پس سعي كنيد تكيه گاه خوشايندي در ذهن مخاطب بسازيد.
احساسات را درگير كنيد:
احساس تاثير قدرمتندي بر روند تصميم گيري دارد. بطور مثال اگر شما بوي عطري را كه در فروشگاه لباس فروشي درايام عيد را تجربه كرده باشيد، مدتها پس از آن نيز با بو كردن همان رايحه، به ياد برند مربوطه مي افتيد. در مثال ديگر شركت هايي مانند اپل، رنجرور و…هم سعي دارند روز تحويل محصول به مشتري را با برقراري جشني بياد ماندني، خاطره ساز كنند.
داستان محصول شما چيست؟
به كمپاني هاي بزرگ توجه كنيد. هريك داراي داستاني است و مشتري با بازگو كردن اين داستانها احساس نزديكي ميكند. برند هايي مثل ماك، هارلي، كوكاكولا، کی اف سی، اپل و… هريك داستاني دارند كه مشتري قبل از رجوع به محصول ابتدا با داستان پيدايش آن ارتباط برقرار مي كند. برخي كمپاني ها با قرار دادن تور گردشگري در شركت سازنده، سعي ميكنند لحظات خوبي را براي مشتري فراهم كنند تا او با تعريف اين وقايع براي دوستان خود، از بهترين نوع بازاريابي يعني تبليغات خود مشتري به ديگران بهره مي جويند.
كمپاني رولزرويس به برخي از مشتريان خود اجازه ميدهد كه در خط توليد، رنگ خودروي خود را انتخاب كند و نام خود را بر روي چرم صندلي حك كند و با اين عمل خاطره اي ماندگار را بجا مي گذارد.
افزایش فروش با استفاده از تکنیکهای کاربردی و علمی ان ال پی (NLP)
ان ال پی علم برنامهریزی کلامی – عصبی است. این علم کاربردهای بسیار وسیع و گستردهای دارد. افزایش فروش تنها یکی از کاربردهای گسترده ان ال پی است. با کمک ان ال پی به شناخت عمیقتری از مشتری میرسید. در نتیجه با استفاده از این شناخت اثرگذاری بیشتری روی او داشته و راحتتر مشتری را متقاعده میکنید. یا میتوانید تمایل به خرید را در مشتری افزایش دهید. در کل میتوان گفت استفاده از تکنیکهای افزایش فروش در ان ال پی به شما کمک میکند فروش حرفهایتری داشته باشید.
بهترین فروشندگان برای اینکه همیشه در سطح بالا باقی بمانند، باید مداوم مهارتهای خود را افزایش دهند. یکی از مواردی که تاثیر زیادی در بالا بردن آگاهی و مهارت فروشندگان دارد علم ان ال پی (NLP) است. دنیای فروشندگان تفاوت زیادی با دنیای مشتری دار. شما زمانی موفق میشوید که بتوانید از دید مشتری نگاه کرده و دست به انتخاب بزنید. علم ان ال پی به شما کمک میکند فاصله بین نگاه خود (به عنوان فروشنده) را با نگاه مشتری به حداقل ممکن برسانید. تکنیکها و پیش فرضهای ان ال پی در این رابطه کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای شناخت پیش فرضهای ان ال پی این مقاله را مطالعه کنید: “پیش فرض های ان ال پی ، کلیدی برای رسیدن به موفقیت در زندگی”.
تکنیکهای افزایش فروش ان ال پی چگونه به فروشنده کمک میکند؟
جذب مشتری به صورت مدام، بهبود روابط بلند مدت در کسب و کار و افزایش توانایی فروشنده در برقراری ارتباط موثر با مشتری از مزایای استفاده از تکنیکهای افزایش فروش در ان ال پی است. اما ان ال پی چگونه این کار را انجام میدهد؟ ان ال پی علم اثرگذاری روی سیستم عصبی مرکزی افراد است. به این ترتیب که با فراگیری تکنیکهای آن میتوانید با کمک پاسخهای رفتاری و احساسی مناسب، روی تصمیمات مشتری تاثیر گذار باشید.
تکنیکهای افزایش فروش ان ال پی راهکارهایی ارائه میدهد که مجموعه مهارتهایی را شامل میشود. این مهارتها به فروشنده کمک میکند به سرنخهایی برسد که باعث دستیابی به نتایج مثبت در معامله و فروش میشود. استفان کاوی در یکی از کتابهای خود، با طرح سوالاتی، چشم انداز روشنی از یک فروش موفق ارائه میکند. این سوالات عبارتند از:
آیا تکنیکهای افزایش فروش ان ال پی غیراخلاقی است؟
شاید الان به غیر اخلاقی بود کارهای بالا فکر میکنید. اما بهتر است بدانید که تکنیکهای افزایش فروش در ان ال پی بر روی شرایط برد – برد تمرکز دارد. در فروش با ان ال پی شما با نوع نگرش، نیازها و زبان مشتری آشنا میشوید.
بر اساس آنها صحبت و عمل میکنید و به خریدار کمک میکنید تا نیازهایش را مرتفع کند. ان ال پی به شما کمک میکند که از زبان بدن (Body language) خود و دیگران آگاه شوید. همچنین معنا و قدرت زیر و بمی صدای خود و دیگران را تشخیص داده و از این طریق بتوانید افکار مشتری را بدون آنکه بیان کند متوجه شوید.
چطور میتوان با استفاده از تکنیکهای افزایش فروش ان ال پی از رقبا سبقت گرفت؟
با استفاده از تکنیکهای افزایش فروش ان ال پی شما از وضعیت احساسی مشتری آگاه میشوید. وقتی که شما تکنیکهای ان ال پی را در فروش بکار میبرید، اطمینان خریدار را از بابت دریافت محصول سازگار با نیاز و خواستهاش جلب میکنید. در نتیحه مشتری از انجام معامله با شما احساس رضایت بیشتری میکند. در این صورت شما در ذهن مشتری به دلیل تیزبین بودن و آگاهی از نیازش ماندگار میشوید.
همین مساله باعث مراجعههای بعدی مشتری شده و هم باعث جذب مشتریان جدید از طریق مشتریان راضی میشود. چرا که از نظر این مشتری، شما فروشندهای نیستید که فقط خواهان نفع شخصی باشد. بنابراین بیشتر به شما اعتماد میکند. در صورتیکه شما صادقانه با او برخورد کنید به شخص و منبع با ارزشی نسبت به رقبا تبدیل خواهید شد.
خریداران به فروشندهای احترام میگذارند، که او نیز برای آنها احترام قائل شود.
برای اینکه مشتری به این باور برسد که شما به او احترام میگذارید به این سوال به خوبی فکر کنید. شما ترجیح میدهید از چه کسی خرید کنید؟
شاید مورد دوم کمی زمان بر باشد و نیاز به بالا بردن مهارت داشته باشد. اما در صورتی که شما در این امر مهارت پیدا کنید، قطعا هم باعث حفظ مشتریان شده و هم خریداران جدید روز به روز افزایش مییابند.
قبل از خرید محصول، مشتری اول باید خودتان را بخرد!!!
مرحله اول تکنیکهای افزایش فروش ان ال پی این است که ابتدا مشتری باید خریدار خود شما باشد. یعنی مشتری اول باید نسبت به خود شما و معامله کردن با شما تمایل پیدا کند. مشتری باید شما را پذیرفته و خواهان برقراری ارتباط با شما به عنوان فروشنده باشد. در این صورت حتی اگر قیمت محصولاتتان مناسب نباشد و یا اجناس و خدمتتان کامل نباشد، به دلیل برقراری رابطه خوب با مشتری، قادر به فروش خواهید بود. اما اگر هم قیمت مناسب باشد و هم خدمات کامل باشد، ولی در برقراری رابطه خوب موفق عمل نکنید، نمیتوان فروش شما را تضمین کرد.
تفاوت در استراتژیهای فروش
استراتژی فروش شما چیست؟
در استراتژیهای فروش دو فعالیت اصلی و اساسی وجود دارد. دقت کنید شما در کار خود بیشتر از کدام استراتژی استفاده میکنید؟
همانطور که متوجه شدید تفاوت این دو استراتژی در کانون توجه شماست. تفاوت در این است که بیشتر به عرضه محصول توجه میکنید یا به مشتری و خواستههایش؟ با استفاده از استراتژی اول، میتوانید محصول را به بهترین شکل عرضه کنید اما آیا این محصول متناسب با نیاز مشتری هست؟ آیا با استراتژی اول به احساس مشتری و جذب او توجه کردهاید؟ عرضه جذاب محصول برای شما بیشتر اهمیت دارد یا جذب مشتری و متقاعد کردن او و افزایش فروش با جذب مشتریهای بیشتر؟
افزایش فروش با استفاده از معجزه کلمات
یکی از مواردی تاثیرگذار در فروش، به کار بردن کلمات مناسب در حین فروش است. برای تاثیرگذاری مناسب روی مشتری میتوانید از معجزه کلمات استفاده کنید. کلماتی مانند راحتی، به طور طبیعی، نامحدود، آگاه، درک، در حال حاضر، جدید، به دلیل، آزادانه، گسترش، تحقیق، قدرتمند و شگفت انگیز تقریبا در هر سناریویی استفاده میشود. نحوه به کار گیری این کلمات در موقعیتهای مختلف میتواند به شما در فروش کمک کند.
کلماتی مانند، باور، تغییر، انرژی، سالم، رشد، موفقیت، تازگی و شادی موجب بروز احساسات مثبت میشوند. برخی کلمات باعث بروز کنجکاوی میشوند. مثل: درنهایت، نشان دادن، حقیقت، تصور، غیرقانونی، کشف، افشاء و مخفی کردن. در فروش حرفهای کلماتی که بیشتر استفاده میشود، شامل فوری، آسان، ساده، زمان محدود و تست شده هستند. کلماتی مانند: تضمین شده، تست شده و پیشرو، برای بدست آوردن اعتماد استفاده میشوند. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، شما باید صادقانه و قاطعانه صحبت کنید و از کلمات در شرایط و موقعیتهای مناسب استفاده کنید.
همانطور که مشاهده کردید رویکرد ان ال پی اثرگذاری روی مشتری، جلب اعتماد و اطمینان مشتری و افزایش فروش از این طریق است. در مقالات بعدی تکنیکهای ان ال پی برای افزایش فروش برای شما عزیزان توضیح داده میشود.
“ان ال پی را زندگی کنید تا زندگی را لذت بخش کنید”
فهرست؛
مشخصه های N.L.P در تبلیغات و ارتباطات
ان ال پی بر پردازش ذهنی تمرکز دارد
ان ال پی طرح های زبانی خاص را به کار می برد
ان ال پی یک رویکرد کلی نگر است.
ان ال پی بر اساس توانایی و الگوسازی است
ساختار مهندسی ذهن و ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات
ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات و ارتباطات بر سه پایه اصلی استوار است
تاثیر NLP و مهندسی ذهن بر بازاریابی و تبلیغات
نقش اعصاب در تبلیغات
ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه در تبلیغات و ارتباطات
اصولی اشاره می شود که برای تهیه برنامه های بازاریابی ، ارتباطی و تبلیغی با توجه به ضمیر ناخودآگاه می تواند اثر بخش
اصول مهندسی ذهن و ان.ال.پی در بازاریابی ، تبلیغات و ارتباطات
اصول سطوح عصبی – زبانی
اصل باورها و ارزش ها
اصل پیام های هوشمند (SMART )
اصل پیش فرض ها
اصل چارچوب ها ، قواعد ؛ تکنیک ها
اصل خطوط زمانی
اصل مدل TOTE
اصل مدل متا
نمونه چک لیست مدل متا برای فروشنده و تبلیغ کننده لباس
اصل مدل Score
اصل زبان بدن
اصل دی.ان.ای ان.ال.پی
اصل مدل میلتون
مشخصه های ان. ال. پی در تبلیغات و ارتباطات
ساختار مهندسی ذهن و ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات
ان ال پی در بازاریابی، تبلیغات و ارتباطات بر سه پایه اساسی استوار است
ان ال پی (N.L.P) چیست؟
ان.ال.پی چگونه شکل گرفت؟
ان.ال.پی چه کاربردهایی دارد؟
پردازش زبان طبیعی چیست؟
پردازش زبان طبیعی چگونه کار می کند؟
دو مرحله اصلی برای پردازش زبان طبیعی
پیش پردازش داده ها
روش های پیش پردازش داده ها
الگوریتم های پردازش داده ها
مزیت پردازش زبان طبیعی
ان ال پی در سئو
N L P
NLP در سئو: آیا ارزش وقت شما را دارد؟
، سئوکاران باهوش همیشه در حال بررسی جاده هستند
NLP چیست نحوه اتصال آن به الگوریتم Google.چرا مهم است
چرا BERT و NLP دست به دست هم می دهند
بهترین راه برای درک NLP از دیدگاه SEO ، ابتدا درک BERT است.
گوگل توسعه یافته باBERT.
NLP برای دهه ها وجود داشته است
از نگاه Google ،NLP راببینیم
نکته اصلی درک بهتر زبان است
Google BERT پادشاه مطالب است
کلماتی که معانی زیادی دارند
محتوا پادشاه است
اندازه گیری احساسات درگوگل
چرا احساسات برای سئوکاران مهم است؟
موجودیت چیست؟
درک NLP
چگونه می توانید NLP را در استراتژی SEO خود پیاده سازی کنید
نسخه ی نمایشی API زبان طبیعی Google"
سئو موفق تقریباً همیشه با داده شروع می شود.
تحقیقات کلمات کلیدی عمیق تر می شود
افزایش تجربه مخاطبان
تجزیه و تحلیل رقبا
درک زبان طبیعی
. نقل قول پاداش از متخصصان صنعت
اهمیت درک و بهینه سازی محتوا
بهبود درک زبان طبیعی
آیندهNLPبرای سئو
الگوریتم تشخیص جامعه
نقش حیاتی NLP درسئو
تکامل ابزارهای هوشمندانه
گوگل ، به عنوان رهبر بازار در صنعت موتور جستجو ،
ادغام NLP در استراتژی SEO
. استراتژیهای محتوای مبتنی بر شواهد
مراحل مختلف تکنیک های NLP
تکامل و آینده پردازش زبان طبیعی (NLP )
مقدمه ای برای پردازش زبان طبیعی (NLP )
کاربرد های تخصصی ان ال پی در گوگل
تاریخچه پردازش زبان طبیعی (NLP )
روندهای اخیر در پردازش زبان طبیعی (NLP)
ارتباط ان ال پی با الکسا
خدمات ویژه ان ال پی به عنوان تغییر دهنده بازی
تجزیه و تحلیل احساسات با استفاده از NLP –
تجزیه و تحلیل شناختی دران ال پی
آینده پردازش زبان طبیعی (NLP )
اثرات پردازش زبان طبیعی (NLP) در بازاریابی دیجیتال
ان ال پی ،وسیله تعامل انسان با رایانه
چرا بازاریابان باید به NLP اهمیت دهند؟
کاربردهای تخصصی ان ال پی
ان ال پی در زندگی نوشتاری
NLP چگونه بازاریابی را متحول می کند
با ان ال پی احساسات مردم درمورد برندآنالیزمی شود
مدیریت ذهن مخاطبان با ان ال پی
ان ال پی درتجارت الکترونیک
استفاده غول لوازم آرایشیSephora از دستیار چت بات
آینده NLP در بازاریابی
چالش شماره 1: ارائه جذاب داده های خام
پیش بینی درآمد حاصل از متن بزرگ
چالش شماره 2: ارائه داده های خام به روشی که موجب صرفه جویی در وقت بشر شود
چالش شماره 3: ارائه داده های خام به فرمت قابل استفاده در زمان واقعی
چالش شماره 4: تعامل با ابزارهایی که از NLP استفاده می کنند آسان تر است
آینده NLP در بازاریابی
استفاده از ان ال پی در انتخابات مطالعه موردی انتخابات آمریکا
پروفایل روان سنجی
پروفایل روان سنجی چیست؟
پروفایل روان سنجی چگونه کار می کند؟
نقشه روانشناسی روانشناسی ایالات متحده
مدل OCEAN
گرم شدن تقاضا برای پروفایل روان سنجی
داده های شما چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟
الگوریتم ها می توانند شخصیت افراد را پیش بینی کنند
روانشناس-پروفایل-توضیح دهنده
مطالعه موردی: Experian
مطالعه موردی: کمبریج آنالیتیکا
انتخابات آمریکا؛تد کروز-ترامپ
برنامه نویسی عصبی-زبانی و ارتباطات مدیریتی
برنامه نویسی عصبی-زبانی و ارتباطات مدیریتی
نقش ان ال پی درمدیریت ارتباطات
دیدگاه خود را ثبت کنید