توضیحات محصول
پاورپوینت آموزش شهرسازی: از شناخت تا مداخله
فهرست مطالب:
شهر چیست؟
ماهیت میان رشته ای شهرسازی
شهرسازی: پیوند معرفت با کنش
از داده تا شناخت
از معرفت ضمنی تا معرفت صریح
مشکلات آموزش کنونی
برخی ملاحظات
ارزیابی چرخه تولید دانش در ایران: تجربه نواب
ارزیابی چرخه تولید دانش: تجربه نواب
یادداشتها و گزارشها
مقالات ترویجی و مقالات ارائه شده در همایشها
مقالات علمی پژوهشی
پایاننامهها
کتابها
بخشی از متن پاورپوینت :
از داده تا شناخت
داده(Data): فاکت ها و اعداد یا سمبل های تفسیر نشده
اطلاعات(Information): داده معنادار یا قابل کاربرد در یک سیاق
معرفت یا شناخت(Knowledge): ترکیب اطلاعات با تجربه و داوری
از معرفت ضمنی تا معرفت صریح
معرفت صریح(Explicit Knowledge): آنی است که قابل بیان، مفهوم سازی، تقریر، انباشت و انتقال است. چنین دانشی را می توان در گزارشها، معادله ها، فرمول ها، یا در ذکر خصوصیات یافت.
معرفت ضمنی(Tacit Knowledge): آنی است که ارزشمندتر است و در ذهن فرد است و صورت بندی و انتقال آن سخت است. معرفت ضمنی با دانایی مرتبط است. « ما بیش از آن که می توانیم بگوییم می دانیم». معرفت ضمنی براساس تجربه ها شکل گرفته و بنابراین ماهیتی پویا دارد و با هر تجربه جدید تغییر می کند.
مشکلات آموزش کنونی
محول شدن بخش بزرگی از شناخت به مطالعات پیشینی
مشکلات:
مقیاس کلی در مطالعات محیط طبیعی
شناخت محدود محیط مصنوع
شناخت ناکافی محیط انسانی
مداخله بر اساس نظریه های مبتنی بر تجارب دیگران...
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید