دانلود پاورپوینت هوشمندي كسب و كـار بافرمت pptx ودر۲۵ اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت هوشمندي كسب و كـار
فهرست مطالب
توسعه سيستمهاي اطلاعات مديريت
معماري چند لايه BI و جايگاه DSS در آن
تعاریف و تاریخچه هوش تجاری
چهار منظر هوش تجاری
سطوح مختلف هوش تجاری
اهداف هوش تجاری
وظایف و دلایل داشتن سیستمهای مبتنی بر هوش تجاری
ویژگی های معماری هوش تجاری
چارچوب هوش تجاری شرکت مایکروسافت
نقشة راه توليد يک پروژة هوش تجاری
مزایای هوش تجاری
دلایل شکست پروژههای هوش تجاری
چهار منظر هوش تجاری
منظر مديريتي
1. تصحيح و پياده سازي فرايند تصميم گيري مديران که در آنها دانشي بر پايه دقيق ترين و جامع ترين اطلاعات واقعي سازمان، ايجاد مي شود.
2. استفاده از دانش ايجاد شده براي تصميم گيري
3. افزايش توانايي مدير در اعمال تصميمات استراتژيک
منظر معماري و فرايندهاي سازماني
1. BI يک Framework است.
2. بستري براي حرکت از داده به اطلاعات و از اطلاعات به دانش
3. تمرکز بر فرايندهاي تصميم گيري در سطوح مختلف مديريتي در سازمان
4. افزايش کارآيي سازمان
5. اتحاد و يکپارچگي فرايندهاي سازمان
منظر بازار
1.ايجاد برتري رقابتي با استفاده از ابزارهاي قدرتمند تحليل رقبا
2. نظارت (Monitoring) هوشمند تعامل با مشتريان، شرکاي تجاري
3. نظارت هوشمند بازار و شناسايي تغييرات آتي آن
4. فرآيند بالابردن سوددهي سازمان در بازار رقابتي
منظر فناوری
. يک سيستم هوشمند است .
2. بستر فني و معماري مناسب جهت گسترش و استفاده بهينه از منابع را داراست.
3. استفاده از ابزارهاي نرم افزاري و سخت افزاري در راستاي شناسايي، جمع آوري، پردازش و نتيجه گيري و نمايش داده ها و اطلاعات مورد نياز در سازمان
4. مبتني بر پايگاه داده هاي بزرگي مانند Data Warehouseو پايگاه داده هاي عملياتي.
5. مبتني بر پردازش تحليلي بر خط (OLAP)
پاورپوینت هوشمندي كسب و كـار
اهداف هوش تجاری
بنابراین هدف از هوش تجاری تفسیر آسان حجم زیادی از داده ها با استفاده از مجموعه ای از ابزارها می باشد.
شناسایی فرصت های جدید و اجرای موثر یک استراتژی با بینشی عمیق، می تواند مزیت های رقابتی جدید و توسعه پایدار را برای سازمان ها به ارمغان آورد.
BI علاوه بر اين اهداف کاربردي برخي اهداف مهم زيرساختي هم دارد. اين اهداف در سازمان بيشتر مربوط به ايجاد يک بستر و معماري باثبات، قابل گسترش، تعامل پذير و منعطف است که امکان به کارگيري فناوري هاي نوين تجاري را در سازمان فراهم مي کند.
انتظار داريم که يک سيستم BI، آناليز داده را به کمک آناليز آماری و بر مبنای يک پايگاه داده تحليلی ميسّر سازد.
نقشة راه توليد يک پروژة هوش تجاری
اين نقشه 16 گام برای ساخت يک پروژة هوش تجاری را بر طبق 6 مرحلة انجام هر پروژة مهندسی، به شرح زير بيان می کند:
qمرحلة هدف و منظور:
گام 1: ارزيابی وضعيت تجاری
qمرحلة طرح ريزی:
گام 2: ارزيابی زير ساخت Enterprise،
گام 3: طرح ريزی پروژه،
qمرحلة تحليل تجاری:
گام 4: تعريف نيازمندی های پروژه،
گام 5: تحليل داده،
گام 6: نمونه سازی برنامه کاربردی،
گام 7: تحليل مخزن فراداده،
qمرحلة طراحی:
گام 8: طراحی پايگاه داده،
گام 9: طراحی ETL (استخراج/تبديل/بارگذاری)
گام 10: طراحی مخزن فراداده،
qمرحلة ساخت:
گام 11: توليد ETL،
گام 12: توليد برنامة کاربردی،
گام 13: داده کاوی،
گام 14: توليد مخزن فراداده،
qمرحلة نصب و استقرار:
گام 15: پياده سازی،
گام 16: ارزيابی نسخه.
دیدگاه خود را ثبت کنید