دانلود پاورپوینت برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) با فرمت pptx و قابل ویرایش در۳۵ اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
ERP چيست؟
ERP(Enterprise Resource Planning)
یک بسته نرم افزاري کاربردي درون سازمانی ، جامع و سازمان نگر ، ماژولار ، استاندارد وشامل یک مجموعه((SUIT از ماژولهاي يکپارچه، آماده راه اندازي، از پيش طراحي شده و از پيش مهندسي شده ولی قابل تنظیم و پیکربندی بر اساس نیازهای پویای سازمانها می باشد. این راه حل(Solution) کاملا" انعطاف پذیر ، فرآیندگرا و اطلاعات محور می باشد و شامل کلیه فعالیتها و فرآیندهای اصلی و مؤثر در ایجاد ارزش افزوده سازمان می باشد.فرایندهای از پیش تعریف شده در سیستم بر اساس بهروشها (Best Practice) استخراج شده اند
Øمانند يک backbone چند منظوره و توسعه يافته است که فرايندهاي کسب و کار داخلي و سيستم هاي اطلاعاتي را با يکديگر يکپارچه و اتوماتيک مي کند تا کليه نواحي عملياتي را پوشش دهد.
دست آوردهايERP در حوزه استراتژيک سازمان
بهبود توان پاسخگويي به مشتريان
افزايش جسارت در تصميم گيري
افزايش قابليت انعطاف سازمان
گسترش جسارت پيشقدمي درانجام اقدامات مبتکرانه
دست آوردهايERP در حوزه عملياتي سازمان
اطلاعات مالي و عملياتي بروز
کاهش دوره زماني بستن دفاتر حسابداري
کاهش سطح موجودي انبارها
استفاده بهينه از زمان کار نيروي انساني
کاهش هزينه هاي تدارکاتي
کاهش هزينه هاي خريد
بهبود دوره زماني سرويس و نگهداري تجهيزات از نظر زمان و هزينه
نظارت کامل بر فعاليتهاي سرويس و نگهداري تجهيزات
دست آوردهايERP در حوزه مالي سازمان
vکاهش هزينه هاي عملياتي
vکاهش سطح دارايي مورد نياز
vبازگشت سرمايه سريع
vبهبود گردش نقدينگي
vبهبود کنترل منابع مالي
دست آوردهايERP در حوزه عملياتي سازمان
اطلاعات مالي و عملياتي بروز
کاهش دوره زماني بستن دفاتر حسابداري
کاهش سطح موجودي انبارها
استفاده بهينه از زمان کار نيروي انساني
کاهش هزينه هاي تدارکاتي
کاهش هزينه هاي خريد
بهبود دوره زماني سرويس و نگهداري تجهيزات از نظر زمان و هزينه
نظارت کامل بر فعاليتهاي سرويس و نگهداري تجهيزات
دست آوردهايERP: نتيجه بررسيهاي اسكات هميلتون روي برخي نتايج حاصل ازپياده سازي ERP
•در تمامي كمپاني ها در هر اندازه و در هر كسبوكار:
§كاهش انبار داري – از 20% تا بيشتر كه باعث كاهش هزينههاي انبار داري، حمل و نقل، بيمه، ماليات، خرابي و اتلاف اقلام ميگردد.
§كاهش هزينههاي خريد مواد اوليه- از 5% تا بيشتر، بخاطر انتخاب تامين كننده مناسبتر و در اختيار داشتن اطلاعات مواد مورد نياز
§كاهش هزينههاي نيروي انساني- تا 10%
§بهبود سرويس به مشتريان و فروش – از 10% تا بيشتر
§بهبود كنتر ل مالي- بهبود مديريت اعتبارات، پرداختها و دريافتها معمولا باعث كاهش تاخير در دريافتها تا 18% يا بيشتر ميشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید