دانلود پاورپوینت برنامه ریزی توریسم ورزشی با فرمت ppt با فرمت pptو قابل ویرایش در ۴۰ اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت برنامه ریزی توریسم ورزشی
الگوي برنامه ريزي
مرحله 1- توسعه دانش توريسم ورزشي
مرحله 2- ارزيابي ظرفيت جامعه
مرحله 3- تعيين اهداف و ساخت يک نسخه ( از الگو )
مرحله 4- ساخت يک شيوة راهبردي
توريسم ورزشي چيست ؟
ورزش يک صنعت بزرگ محسوب مي شود و يک دليل براي مسافرت مردم است . چه ورزشکاران تراز اول جهاني به مسابقات المپيک يا رقابتهاي جهاني رشته ورزشي خودشان سفر کنند ، چه خانواده اي در تعطيلات آخر هفته يا پسر يا دخترشان براي شرکت به يک رويداد محلي سفر کنند
انواع توريسم ورزشي
بيش از80 کيلومتر سفر مي کنند و تمام شب را در جايي مي مانند توريسم محسوب مي شوند . ورزش دليل مسافرت آنها است يعني قبل از اينکه آن محل براي آن رويداد خاص مشخص شود به آن منطقه سفر نکرده اند .
ابعاد يک رويداد توريسم ورزشي
تعداد شرکت کنندگان : از جمله ورزشکاران ، مربيان و مقامات رسمي تعداد تماشاچيان : شرکت کنندگان کمي دارند اما برخي از رويدادها تماشاچيان زيادي دارد طول رويداد : بسياري از رويدادها فقط يک روز به طول مي انجامد رويدادهاي ديگر در طول يک هفت يا بيشتر اجرا مي شود . بعضي مانند جام جهاني فوتبال 4 تا 6 هفت بطول مي انجامد . تکرار رويداد : رويدادهاي هرساله و همچنين در مدت طولاني رخ مي دهد بسيار مهم هستند
شناسايی برنامه های گردشگری ورزشی
انتخاب رويداد و ارائه پيشنهاد
بازاريابي رويداد
افزايش برنامه ريزي منطقه اي
بهبود سيستم کلی
ارزيابی و انتخاب رويداد
به لحاظ سن
به لحاظ جنسيت
به لحاظ توانايی
به لحاظ ويژگيها
به لحاظ نوع تجهيزات
به لحاظ جغرافيايی
رويدادهای ورزشی چندگانه
مسابقات افراد معلول
مسابقات افراد هم فکر
جلسات و کنفرانس ها
کلينيک های مربيگری وداوري
روند انتخاب ميزبان
قبول اهداف گردشگری ورزشی شهرمورد نظر(بعنوان بخش از مرحله قبلی انجام می شود). شناخت رشته های ورزشی مهمی که برای ميزبانی آنها امکانات مناسبی وجود دارد . شناخت مجموعه ای از رويدادهای بالقوه به ضميمه هر سازمان ورزشی محلی ايجاد يک روند برای ارزيابی نمونه که هر رويداد با اهداف گردشگری ورزشی شهر بهتر متناسب می گردد
فهرست برنامه عملی گردشگری ورزشی
. افزايش دانش گردشگری ورزشی
1-1 مقدمه
2. ارزيابی گنجايش منطقه
1-2 تواناييهای منطقه
2-2 سوابق رويداد
3-2 ورزش هاي پر توان
4-2 نقاط قوت امکانات
5-2 نقاط قوت گردشگری
3. تعيين اهداف و ساخت يک چشم انداز
1-3 در جهت ساخت يک چشم انداز
2-3 ارزيابی سازمانهای ديگر به منظور دستيابی به چشم اندازهای آنها
4. ايجاد يک رويكرد راهبردي
1-4 راهبردهاي گردشگری ورزشی
2-4 ارزيابی رويداد و انتخاب
3-4 حداکثر استفاده از رويدادهای فعلی
4-4 منابع حمايتی برای مديريت گردشگری ورزشی
دیدگاه خود را ثبت کنید