تعریف بودجه بندی :
بودجه، برنامه پیش بینی شده مدیریت به منظور استفاده از منابع واحد تجاری برای یک دوره زمانی آتی است که در قالب اطلاعات کمّی بیان می شود، به عبارت دیگر بودجه توصیف مقداری اهداف مدیریت وبیانگر مراحل و راه های رسیدن به این اهداف می باشد.
مزایای بودجه بندی:
1.ضرورت وبرنامه ریزی
2.معیار ارزیابی عملکرد
3.بهبود هماهنگی و ارتباطات
محدودیت های بودجه بندی:
1.بودجه از لحاظ علمی دقیق نبوده وهمواره برخی قضاوت های شخصی درآن دخیل است.
2.برخی از برنامه های بودجه به دلیل عدم حمایت یاحمایت سطحی مدیران اجرایی ممکن است با شکست مواجه شود.
3.بودجه بندی ممکن است موجب شود مدیران احساس کنند که در تنگنا قرارگرفته و فاقد اختیارات لازم می باشند،لذا باعث نادیده گرفتن وظایف محموله به آنها می شود.
4.از آنجایی که فرایند بودجه بندی نیاز به زمان دارد،لذا با گذشت زمان ممکن است مدیران واحد تجاری علاقه خود را نسبت به بودجه ازدست بدهند.
تعداد اسلاید :19
دیدگاه خود را ثبت کنید