توضیحات محصول
تولید یک مدل فرآیند مانند دیدن نتیجه نهایی یک فرآیند بوده و به احتمال زیاد، نمایشی است از شکل نهایی فرآیند با توصیفات کامل در مورد چگونگی انجام کارها. بنابراین شبیه سازی فرآیند کسب و کار(که با نام کشف فرآیند کسب و کار نیز شناخته می شود) به تصویر کشیدن فرآیندهای شرکت در حالت کنونی شان (آنگونه که هستند) و در آینده (آنگونه که خواهند بود) به منظور ارزیابی و بهینه سازی فرآیندهای کنونی کسب و کار در زمینه کیفیت و کارآیی می باشد. برای خلق مدل فرآیند، سه چیز باید به خوبی درک شود.
اول اینکه مدل فرآیند باید توصیفی باشد. برای توصیفی بودن، باید همه چیزهایی را که طی یک فرآیند رخ می دهد، پیگیری و بررسی کرد. با انجام این کار، تحلیل و ارزیابی فرآیند جاری و مشخص کردن حوزه هایی که باید بهینه سازی شوند و اعمال این بهینه سازی آسان تر خواهد بود.
دوم اینکه مدل فرآیند باشد تجویزی باشد، یعنی باید به عنوان راهنما برای اینکه چگونه باید و چگونه می توان کارها را به اتمام رساند، مورد استفاده قرار بگیرد. می توان این کار را با گذاشتن راهنما، قوانین و الگوهای رفتاری که در نهایت به نتیجه دلخواه منجر می شوند، انجام داد. اجرای چنین کاری، به کارکنان کمک می کند تا خود را با استانداردهای فرآیند تطبیق دهند و در نهایت نتیجه دلخواه حاصل می شود.
سوم اینکه مدل فرآیند باید توضیحی باشد، یعنی تک تک جزئیات فرآیند باید توضیح داشته باشد که شامل توضیح منطقی چگونگی رسیدن به چنین فرآیندهایی نیز می شود. برای انجام چنین کاری، یک مدل فرآیند باید ارتباطی که فرآیندها را به نیازها (که باید برآورده شوند) مرتبط می کند، نیز نشان دهد.
به علاوه ایجاد گزارش، چیزی است که در هر فرآیند کسب و کاری انتظار می رود انجام شود، در نتیجه باید نقاطی از پیش تعین شده را در مدل فرآیند مشخص کرد که بتوان گزارشات را از آن نقاط استخراج کرد. در واقع رسیدن به مدل فرآیندی که این سه ویژگی را داشته باشد برای شرکت بسیار مؤثر و کارساز بوده و امکان پیشرفت در آینده را نیز بیشتر می کند.
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید