امروزه بحث شناسایی و مدلسازی فرایندهای سازمانی، بحثی است که در بسیاری از صنایع با ابعاد کوچک و بزرگ مطرح بوده و می تواند به عنوان عامل مهمی در موفقیت کسب و کار در نظر گرفته شود. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر مشخص می شود که میزان تاکید استانداردهایی از قبیل ایزو، (1)و سایر استانداردها را در این زمینه بررسی کنیم. به طور مثال در جدیدترین ویرایش مدل ویرایش(2) ۲۰۱۰ ۱۰% امتیازات به فرایندها تخصیص یافته که نمود آن در مدل های ایجاد شده قابل رویت می باشد.به تصویر درآوردن توالی فعالیتهای کسب و کار و اطلاعات مرتبط با آن را مدلسازی فرایند می نامند. هدف از مدلسازی فرایندهای کاری یک سازمان، ایجاد یک زبان مشترک مفهومی (مبتنی بر استاندارد) و ساده (در قالب اشکال گرافیکی که هم حجم کمتری دارند و بهم به راحتی توسط کاربر قابل درک هستند)، بین تمامی ذینفعان مجموعه می باشد.مدلسازی فرایندها فعالیتی است که توسط تحلیلگران و صاحبنظران به منظور استخراج فرایندهای موجود، نمایش فرایندهای پیشنهادی و نهایی سازی مدلهای بهبود یافته در اکثر متدولوژی ها و استراتژی های بهبود مورد استفاده قرار می گیرد. در چنین فعالیتی تحلیلگران از ابزارهای مدلسازی برای مدل کردن وضعیت فعلی و شرایط آینده سازمان استفاده می کنند. برای مدلسازی از استانداردهای مختلفی استفاده می شود که می توان به فلوچارت، استاندارد و … اشاره نمود.درمدل سازی سازمان ها از روش پیشرفته شبیه سازی استفاده می گرددو مهم تر این که مدل سازی روشی است که درآن مشکلات و چالش های سازمانی درشرایط مجازی بررسی می گرددتا در واقعیت نسبت به رفع آن مشکلات اقدام شود.دراین روش بایستی رویکرد آینده نگرانه داشته باشی تا بتوانی از گرداب مشکلات و چالش های پیش رو سربلند عبور کنی وبرای آینده با پیش فرض داده کاوی گذشته نگاه کنی. زیرا که اگر جنرال موتورز هم باشی با پشتوانه 100سال موفقیت،برای اجرای طرح های بلند پروازانه باید منابع مالی هنگفتی داشته باشی وگرنه ؛سرنوشت ورشکستگی ،سال هاست که در انتظار شما نشسته است. غفاری
efqm
۱٫ مزایای استفاده از استاندارد برای مدل سازی فرایند
۲٫ تصمیم گیری
۳٫ مراحل فرایند تصمیم گیری
۴٫ سیستم ها
۵٫ ساختار سیستم
۶٫ محیط و مرز سیستم
۷٫ روش تشخیص عناصر محیطی
۸٫ سیستم های باز
۹٫ سیستم های بسته
۱۰٫ سیستم اطلاعات
۱۱٫ مزایای مدل ها
۱۲٫ سیستم های بسته
۱۳٫ فرایند مدلسازی
۱۴٫ فرایند مدلسازی-آزمون و خطا
۱۵٫ فرایند مدلسازی-شبیه سازی
۱۶٫ فرایند مدلسازی-بهینه سازی
۱۷٫ فرایند مدلسازی-اکتشافی
۱۸٫ زنجیره ارزش
۱۹٫ ترسیم فرایند با زبان EPC
۲۰٫ نمادهای اصلی مورد استفاده در EPC
۲۱٫ مدل سازی فرآیند چیست؟
۲۲٫ بهترین زبان مدل سازی فرایند چیست؟
۲۳٫ برخی از ویژگی های BPMN
۲۴٫ پنج استراتژی جنرالموتورز در رابطه با تراکها
۲۵٫ یک سیستم انتقال قدرت جدید
۲۶٫ امکان استفاده از دیزل
۲۷٫ اهمیت تریمهای سطح بالا
۲۸٫ شاسیبلندهای بزرگ کماکان با اهمیت
۲۹٫ تراکهای متوسطی که در راهند
۳۰٫ بررسی آمادگی سازمانی جهت پیادهسازی سیستم ERP بر مبنای مدل ۷S مکینزی
۳۱٫ تعریف سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی به عنوان نرم افزار یکپارچه
۳۲٫ سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان یا
(ERA)Enterprise Resource Planning Readiness Assessment
۳۳٫ چرا شرکت های بزرگ با نوآوری مدل کسب و کار مبارزه می کنند
۳۴٫ چرا شرکت های بزرگ با نوآوری مدل کسب و کار مبارزه می کنند-عدم چرخش
۳۵٫ تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز
۳۶٫ تاریخچه
۳۷٫ چشم انداز شرکت جنرال موتورز
۳۸٫ ارزشها و فرهنگ سازمانی درجنرال موتورز
۳۹٫ بیانیه شرکت جنرال موتورز
۴۰٫ ماموریت جنرال موتورز
۴۱٫ استراتژی لیزینگ خودر:شرکت جنرال موتورز،امروز می روند فردا برمی گردند.
۴۲٫ استراتژی به موقع و طبق برنامه شرکت کشتی سازی اینگالز
۴۳٫ استراتژی به موقع و طبق برنامه شرکت کشتی سازی اینگالز-ایجاد مدل اولیه
۴۴٫ استراتژی به موقع و طبق برنامه شرکت کشتی سازی اینگالز-آثارو نتایج
۴۵٫ چالش جدی جنرال موتورز-رقیب سرسخت: تویوتا
۴۶٫ حوزه فعالیت
۴۷٫ منابع انسانی
۴۸٫ فروش
۴۹٫ تحقیق و توسعه
۵۰٫ ساخت خودروهای با احساس !
۵۱٫ خودروهای الکتریکی
۵۲٫ فعالیت های محیط زیستی
۵۳٫ خودروهای هیدروژنی
۵۴٫ فروش خودروهای کارکرده استراتژی جدید شرکت جنرال موتورز
۵۵٫ اشتباهات استراتژیک
۵۶٫ تاثیر بحران بر سه بزرگ (فورد،کرایسلروجنرال موتورز)
۵۷٫ دلایل ورشکستگی
۵۸٫ دلایل ورشکستگی- ادامه
۵۹٫ ورشکستگی
۶۰٫ نماد صنعت امریکا از حرکت ایستاد
۶۱٫ تصاویرمدل های تولیدی و نمودار های شرکت جنرال موتورز
دیدگاه خود را ثبت کنید