با سلام خدمت شما کاربر عزیز:
این فایل قابل استفاده برای افراد ذیل می باشد:
1-دانشجویان رشته بازاریابی
2-دانشجویان رشته مدیریت اجرایی
3-محققین در زمینه تبلیغات
4-کشاورزان
5-بازاریابان
6-فروشندگان محصولات کشاورزی
چکیده مقاله:
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبلیغات بر قصد خرید مشتریان محصولات کشاورزی شهرستان اصفهان به روش توصیفی-همبستگی با ماهیت کاربردی انجام شده است و از لحاظ زمانی مقطعی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان محصولات کشاورزی در سطح شهر اصفهان است که تعداد 343 نفر با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار اندازه گیری تحقیق، پرسشنامه ای شامل گویه های مربوط به استراتژیهای تبلیغات و قصد خرید مشتری بود که مورد استفاده قرار گرفت. روایی محتوایی و صوری پرسشنامه ها به تایید استاد راهنما و صاحبنظران موضوعی و چند تن از اعضای جامعه آماری رسید و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر 961/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو نرم افزار SPSS23 و Smart PLS3 استفاده شد. برای بررسی فرضیات از آزمون تی مستقل دو نمونه ای و آنالیز واریانس و روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد تبلیغات بر قصد خرید مشتریان محصولات کشاورزی تاثیر دارد(t= 7.033 , p=0). استراتژی تبلیغات ATL بر قصد خرید مشتریان محصولات کشاورزی تاثیر دارد(t=2.106, p=0.041). استراتژی تبلیغات BTL بر قصد خرید مشتریان محصولات کشاورزی تاثیر ندارد (t=0.419 , p=0.552). استراتژی تبلیغات TTL بر قصد خرید مشتریان محصولات کشاورزی تاثیر دارد(t=2.971 , p=0.006).
دیدگاه خود را ثبت کنید