این نوع مکان یابی بر رقابت و سهم بازار شرکت سرمایه گذاری ورودی جدید، به ویژه شرکت خرده فروشی تاثیر می گذارد. این مطالعه بر مکان یابی رقابتی فروشگاه های زنجیره ای جدید تمرکز دارد. در این مقاله، یک مدل دو سطحی برای تعیین موقعیت مکانی رقابتی پیشنهاد شده است. و مدل حاضر نیز شکست قیمت گذاری بین شرکت ورودی جدید و رقیب موجود را در نظر می گیرد. این مدل با به حداکثر رساندن سود بر اساس اصل تعادل نش، مکان را بهینه می کند. الگوریتم اکتشافی برای حل این نوع مدل پیشنهاد شده است. این نتایج مسکونی مدل پیشنهادی را نشان می دهد و دیدگاه های مدیریتی برای تصمیم گیرندگان به منظور تعیین یک مکان مناسب ارائه می دهد.
دیدگاه خود را ثبت کنید