مك كله لند Mc Clelland 1963:
}كارآفرينان نياز به توفيق ( n Ach) بالايي دارند و اين نياز سبب مي شود تا آنها موقعيتهاي كارآفرينانه را انتخاب كنند .}اینگونه افراد داراي ويژگيهاي ذيل مي باشند :
1- مسئوليت شخصي براي تصميم گيري را ترجيح مي دهند
2- بعنوان تابعي از مهارتها ؛ ريسك پذيري متوسطي دارند .
3- به نتايج تصميمات خود علاقمند بوده و به بازخورد فعاليتهاي خود حساس مي باشند
ژوزف شومپيتر Joseph Schumpeter 1934:
طبق نظروي كارآفرين نيروي محركه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد . وي مشخصه كارآفرين رانوآوري مي داندوفرايندكارآفريني را“تخريب خلاق“(Creative Destruction) مي نامد .
بعبارت ديگر ويژگي تعيين كننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جديد و يا ابداع روشهاي نوين در انجام كارهاي جاري است . روش نوين همان “ تخريب خلاق “ مي باشد . از نظروي نوآوري در هر يك از زمينه هاي ذيل كارآفريني محسوب مي شود:
}ارائه كالا يا خدمت جديد
}ارائه روشي جديد در فرايند توليد يا ارائه خدمت
}گشايش بازاري تازه
}يافتن منابع جديد
}ايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعت
نکات مهم بازار یابی:
3-3-1) سهم شما از بازار چقدر است و چگونه افزایش می یابد؟
}با بررسی های انجام شده در محدوده یاد شده و با پیش بینی 2000 واحدکار در روز ، این واحد خدماتی قادر است در سال اول حداکثر 10% از سهم بازار را در اختیار داشته باشد ، اما پس از یکسال با افزایش ساعات کاری می توان 15% از سهم بازار را در اختیار گرفت.
}شرکت آموزشی ما پیش بینی ارائه حدود یک میلیارد ریال خدمات آموزشی را در سال اول دارد که طی سال اول با برقراری ارتباط با دانشگاههای مختلف، رشد بیست درصدی را در سال دوم پیش بینی می کنیم.
دیدگاه خود را ثبت کنید