بازارگرمی:
براي بازارداري لازم است بازارگردي را از دست ندهيم. بازارگرمي يعني تبليغات و تشويقات بموقع برای آگاه ساختن، متقاعد ساختن وترغيب مشتريان براي ارتباط بيشتر با سازمان و خريد از آن ومقابله با حرکات رقيب. يکي از مهمترين ابزارهاي بازارگرمي استفاده از خلاقيتها، نوآوريها و ابتکارات است. دنياي امروز يعني عصر تنوع، سرعت وتحول. حفظ مشتري در اين دوره بازارگرمي ويژهاي ميطلبد.
•قیمت گذاری با اعداد خرده:
•در این روش به جای عدد کامل از اعداد اعشاری یا خرده برای تاثیرات روانی روی مصرف کنندگان استفاده می شود
•1995 تومان به جای 2000 تومان
•هدف: تحریک و تهییج مشتری است: مثل قیمت گذاری تشخصی
•2) روش های قیمت گذاری مبتنی بر قیمت تمام شده و سود
•قیمت گذاری بر مبنای قیمت تمام شده باضافه درصد سود:
•قیمت فروش= قیمت تمام شده + (درصد مطلوب)*(قیمت تمام شده)
•قیمت فروش= 2000*0.25+2000
دیدگاه خود را ثبت کنید