پاورپوینت بررسي تجارت الكترونيك در حوزه گردشگري با فرمت ppt ودر 19 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بررسي تجارت الكترونيك در حوزه گردشگري
مقدمه
دوران جدید که به عصر اطلاعات و دانایی معروف است، نوید بخش جهانی نو با شیوه های نوین به کارگیری اطلاعات و دانش است و حرف اول را در این دوران نوین، فناوری اطلاعات می زند. به این معنی که اقتدار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی هر کشور متناسب با میزان تسلط و بهره گیری آن کشور از این فناوری ارزیابی می شود.امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور سریع در حال گسترش و اثرگذاری بر تجارت و وسیله ای برای رقابت سازمان هاست.
گردشگری به عنوان صنعتی که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده درعرصه تجارت جهانی صنعتی مطرح می باشد بدون شک گردشگری به عنوان یک صنعت خدمت محور و با توجه به ساختار دانش بنیان آن در مقایسه با سایر صنایع خدماتی از تجارت الکترونیکی به دور نبوده است و هم زمان با توسعه اولیه تجارت الکترونیکی از دهه 1990 ، بازاریابان گردشگری شروع به استفاده از این تکنولوژی جدید برای ترویج و فروش محصولات خود نمودند و حتی در زمان حال، برخی بیان می کنند که بیشترین فعالیت های ترویجی و توزیع خدمات در محیط اینترنت، مربوط به این صنعت می باشد.
بیان مسئله
.1عوامل موثر در توسعه تجارت الکترونیک در گردشگری
.2مزیت های استفاده از تجارت الکترونیک در حوزه گردشگری
.3موانع و مشکلات موجود
.4راهکارهایی برای بهینه سازی گردشگری در بستر تجارت الکترونیک
.5 برخی از سرویس ها و زیر ساخت های گردشگری الکترونیک
عوامل موثر در توسعه تجارت الکترونیک در گردشگری
فناوری ها بر سازمان های گردشگری اثر گذارند و آن ها را به سمت تجارت هدایت می کند. مصرف کنندگان می توانند جستجو برای کل محصولات گردشگری و رزرو کردن به طور آن لاین را به عهده گیرند و بنابراین آن ها نیازمند انعطاف، در دسترس بودن و ارتباط با سازمان های گردشگری هستند. بنابراین هم مقاصد گردشگری وهم موسسات گردشگری، به طور چشمگیری نیازمند اتخاذ فنون نو آوری برای افزایش موقعیت رقابتی شان می باشند
عوامل موثر در توسعه تجارت الکترونیک در گردشگری
( ادامه )
پیشرفت اینترنت باعث شده که شرکت ها در فعالیت های برنامه ریزی، کنترل و اجرای صنعت گردشگری دچار تغییراتی شوند. همچنین پیشرفت تجارت الکترونیک b2b به عنوان تجارت مطمئن کالا، اطلاعات و خدمات که از فناوری اطلاعات استفاده می کند، قادر به برقراری ارتباط مستقیم مشتریان با سازمان گردشگری به منظور درخواست اطلاعات و خرید محصولات، همچنین ارتباط و همکاری متقابل با مدیران و سایر ذی نفعان می باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید