مقاله ترجمه شده: هماهنگی منحنی های افقی و قوس قائم در جاده های روستایی دولاینه: مطالعه ی شبیه ساز رانندگی

12,000 تومان

27 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

توضیحات محصول

The highway geometric design guidelines for several countries provide suggestions for the coordination of
horizontal curves overlapping with sag vertical curves (sag combinations) to avoid combined configurations
that produce undesirable optical effects and reduced safety. Such suggestions are derived from studies based
on the drawing of the perspective of the road. This drawing method is severely limited with respect to the
simulation of the perspective view of the highway to the driver during the dynamic task of driving. Interactive
driving simulation methods are deemed to be more efficient for these objectives.
This paper reports the results of a study carried out using an interactive driving simulator to evaluate the effects
on the driver’s speed behavior of different configurations of sag combinations and non-combined curves on a flat
grade with the same features as the horizontal curves of the sag combinations (reference curves). The speed
behaviors of drivers along the tangent–curve transitions of sag combinations and reference curves were recorded.
The speed on the approach tangent, the speed at the midpoint of the horizontal curve and the maximum
speed reduction (MSR), the difference between the maximum speed on the last 200 m of the approach tangent
and the minimumspeed on the first half of the horizontal curve,were analyzed. One-way repeatedMANOVAwas
performed to determine if the driver’s speed behavior on the horizontal curves was influenced by different
configurations of sag combinations and reference curves.
The primary result was that on suggested sag combinations, the driver’s speed behavior did not differ in any
statistically significant way from that on the reference curves. Whereas the critical sag combinations (configurations
that should be avoided) caused high values of maximum speed reduction along the tangent–curve transition,
which pointed to the driver’s reaction to an incorrect perception of the road alignment. Therefore, this result
confirmed the effectiveness of the road design guidelines for the coordination of horizontal curves and sag
vertical curves

چکیده: دستورالعمل­های طراحی هندسی بزرگراه برای چندین کشور، پیشنهاداتی را برای هماهنگی منحنی­های افقی دارای تداخل با منحنی­های قوس قائم (ترکیبات قوس) برای اجتناب از پیکربندی­هایی که اثرات نوری نامطلوبی ایجاد نموده و ایمنی را کاهش می­دهند، فراهم نمود. چنین پیشنهاداتی از مطالعات مبتنی بر ترسیم دورنمای جاده حاصل می­شود. این روش ترسیم با توجه به شبیه­سازی دورنمای بزرگراه برای راننده حین عمل پویای رانندگی، به شدت محدود می­شود. روش­های تعاملی شبیه­سازی رانندگی برای این اهداف کارآمدتر تلقی می­شوند.

این پژوهش نتایج مطالعه­ای را گزارش می­کند که با استفاده از شبیه­ساز تعاملی رانندگی جهت ارزیابی اثرات رفتاری سرعتی راننده در ارتباط با پیکربندی­های مختلف ترکیبات قوس و منحنی­های غیرترکیبی در زمین­های مسطح دارای همان ویژگی­های منحنی­های افقی ترکیبات قوس (منحنی­های مرجع) انجام گرفت. رفتارهای سرعتی رانندگان در امتداد انتقال خم مماس بر ترکیبات قوس و منحنی­های مرجع ثبت شد. سرعت در مماس تقرب، سرعت در نقطه­ی میانی منحنی افقی و بیشینه­ی کاهش سرعت (MSR)، تفاوت میان بیشینه­ی سرعت در ۲۰۰ متر آخر مماس تقرب و کمینه­ی سرعت در نیمه­ی اول منحنی افقی، مورد بررسی قرار گرفت. MANOVA تکرارشونده­ی یکطرفه جهت تشخیص اینکه آیا رفتار سرعتی راننده روی منحنی افقی تحت تأثیر پیکربندی­های مختلف ترکیبات قوس و منحنی­های مرجع قرار دارد یا خیر، انجام شد.

نتیجه­ی اولیه این بود که در ترکیبات پیشنهادی قوس، رفتار سرعتی راننده در هیچ­ یک از شیوه­هایی که به لحاظ آماری بطور قابل توجهی متفاوتند با منحنی­های مرجع تفاوتی ندارد. در حالیکه ترکیبات قوس بحرانی (پیکربندی­هایی که بایستی از آنها اجتناب کرد) مقادیر بالای بیشینه­ی کاهش سرعت در امتداد انتقال خم مماس را موجب می­شود، به این امر واکنش راننده به یک برداشت نادرست از هم­ترازی جاده گفته می­شود. بنابراین این نتیجه اثربخشی دستورالعمل­های طراحی جاده را برای هماهنگی منحنی­های افقی و منحنی­های قوس قائم تصدیق می­کند.

کلمات کلیدی: شبیه­ساز رانندگی، ایمنی جاده، رفتار راننده، منحنی­های ترکیبی..

دیدگاهها

0.0
0
0
0
0
0

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مقاله ترجمه شده: هماهنگی منحنی های افقی و قوس قائم در جاده های روستایی دولاینه: مطالعه ی شبیه ساز رانندگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اطلاعات فروشنده

این فایل با شناسه انحصاری 10358 در پایگاه رسمی فروش فایل فاپول ثبت شده است. کلیه حقوق مادی و معنوی با استناد به مجوز نشر بر خط فاپول به شماره 4032 نزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشر محفوظ می باشد و هر گونه کپی برداری و یا بازنشر آن به هر نحو ، پیگرد قانونی و شکایت رسمی فاپول را به عنوان نماینده ناشر در پی خواهد داشت.

مقاله ترجمه شده: هماهنگی منحنی های افقی و قوس قائم در جاده های روستایی دولاینه: مطالعه ی شبیه ساز رانندگی
مقاله ترجمه شده: هماهنگی منحنی های افقی و قوس قائم در جاده های روستایی دولاینه: مطالعه ی شبیه ساز رانندگی

12,000 تومان

12,000 تومان

27 بازدید   - خرید موفق
شناسه: 10358 دسته بندی: برچسب ها: ,
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
همکاری در فروش

فاپول
بازیابی رمز