12 روش کاربردی بازاریابی برای تبلیغ و افزایش فروش فایل

12 روش کاربردی بازاریابی برای تبلیغ و افزایش فروش فایل

محصولات یا محتوای دیجیتالی محصولاتی ساده، دسترسی پذیر و قابل دانلود هستند که ساخت آن‌ها نیازی به تامین مواد اولیه یا هزینه های تولید سرسام اور یا مشکلات و تأخیر در ارسال محصول ندارد. فایل های قابل دانلود فرایند تولید پیچیده ای ندارند اما Pony توجه داشت هنگامی که نهایتا کتاب الکترونیک، فایل پاورپوینت یا طرح گرافیکی و یا دوره آ موزشی خود را ایجاد کرده‌اید، کار تمام نشده است؛ بلکه به تازگی آغاز شده است. جادو و ارزش محصولات دیجیتالی در خود محصول ایجاد شده نیست بلکه در تأثیری است که می‌تواند با معرفی و خرید آن توسط هزاران نفر و نهایتا کسب درآمد شگفت انگیز از محتوای دیجیتال با کیفیت، برای شما به ارمغان بیاورد.
 

در این مقاله، ما به جزئیات عمیق این موضوع می‌پردازیم و دانش خود را با شما به اشتراک می‌گذاریم که چگونه میتوان محصولات دیجیتالی را بهتر و حرفه ای تر بازاریابی (همکاری در فروش) کنید. 

 

  1. یک وب‌سایت برای محتوا یا محصولات دیجیتال خود ایجاد کنید
  2. در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ و پروموشن کنید
  3. یک وبلاگ بسازید تا محصولات دیجیتال خود را بازاریابی کنید
  4. محصول خود را در انجمن های آنلاین به اشتراک بگذارید
  5. از مشتریان بخواهید نظرات خود را در مورد محصولات شما ثبت کنند
  6. برنامه همکاری در فروش برای محصول دیجیتال خود ایجاد کنید
  7. به مشتریان هدف ایمیل های تبلیغاتی و معرفی محصول ارسال کنید
  8. به مشتریان بالقوه پیشنهادهای فروش ارسال کنید
  9. یک اطلاعیه یا ریپورتاژ خبری بنویسید و منتشر کنید
  10. ویدئوهای آموزشی راهنما در مورد محصولات خود ایجاد کنید
  11. در همایش‌های آنلاین یا کنفرانس‌ها، تبلیغ کنید
  12. چالش‌های آنلاین اینستاگرامی برگزار کنید

۱. یک وب‌سایت برای محصول یا محتوای دیجیتال خود ایجاد کنید

ساخت فروشگاه فایل

فروش فایل یا محتوای دیجیتال بدون یک وب‌سایت ممکن است قابل انجام باشد اما دردسر از جایی شروع می شود که تعداد سفارشات روز به روز زیادتر شود. بهترین راه برای مدیریت مشتریان و سفارش ها استفاده از یک پلتفرم فروشگاه فایل های دیجیتال مانند فاپول یا طراحی یک سایت اختصاصی برای میزبانی و عرضه محوصلات است. در روش اول شما هیچ نیازی به دانش برنامه نویسی یا اسکریپ یا پلاگین های اماده ندارید یا حتی مجبور نیستید هزینه‌ای ماهیانه برای فروش محصولات خود پرداخت کنید. با استفاده از فاپول، برای شروع کسب درآمد از فروش فایل فقط نیاز است که ثبت نام و احراز هویت نموده و شروع به آپلود فایل هایی مانند نرم افزارها، دوره های آموزشی، طرح های گرافیکی، پادکست ها، ای بوک یا هر محتوای دیجیتالی نمایید. 

اگر به بررسی و پرس و جو در مورد بهترین پلتفرم‌ برای فروش فایل بپردازید، قطعا یکی از بهترین گزینه ها فروشگاه فایل فاپول خواهد بود که به عنوان حرفه ای ترین سایت فروش فایل ابزارها و امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهد تا با خیالی آسوده به مدیریت فروشگاه خود بپردازید. در این سیستم تنها زمانی نیاز به پرداخت هزینه است که فروشی برای شما اتفاق بیوفتد. بعد از هر فروش تنها درصدی از مبلغ فروش سهم فاپول است و به عنوان هزینه فاپول از سفارش شما کسر و تتمه مبلغ به کیف پول شما واریز میگردد. بنابراین، در زمان ساخت فروشگاه فایل خود، هزینه ای پرداخت نمیکنید یا پولی از دست نخواهید داد.

 

۲. تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی

برای مشتریان احتمالی و آتی شما، برگزاری یک رونمایی ویژه یا جشنواره تخفیفی از محصول یا محتوای دیجیتال می تواند تجربه دل نشینی برای اعتماد به شما باشد. در این فاز ممکن است متوجه شوید که گاهی اوقات جمع آوری مخاطب یا مشتری زمان یا هزینه زیادی می‌برد و شما را ناامید کنید. اما بهتر است بدانید تبلیغات و دیده شدن در رسانه های اجتماعی جزئی جدایی ناپذیر از بازاریابی است و همانطور که به جامعه هدف و مشتریان شما افزوده می شود، در نهایت قادر به فروش آسان تر محصولات دیجیتال خود به مخاطبانی که قبلا به شما اعتماد کرده اند خواهید بود. 
ساخت و انتشار مداوم ویدئوهای مختلف، پست‌، استوری یا هر محتوایی که مرتبط به محصولات و فروشگاه فایل شما باشد باعث خواهد شد برند و محصول شما در ذهن مشتری پررنگ تر شود. بنابراین، اگر می‌خواهید تعداد بیشماری از فایل یا محتوای دیجیتال خود بفروشید حتما باید در رسانه‌های اجتماعی فعالیت و تبلیغ کنید و پیوسته این چرخه را ادامه دهید و محتوا منتشر کنید. اهمیتی ندارد که مخاطبان شما در کدام رسانه باشند؛ تلگرام، یوتیوب یا اینستاگرام. مهم این است که با منتشر کردن منظم محتوای ارزشمند نیاز مشتریان را به محصول خود روز به روز بیشتر کنید.

 

۳. ایجاد یک وبلاگ برای بازاریابی محتوای دیجیتال

برای بازاریابی محصولات دیجیتال خود، باید یک وبلاگ فعال بر روی وب‌سایت خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که نوشته‌های وبلاگی که می‌نویسید، نباید به طور مستقیم در مورد محصول دیجیتالی باشد، بلکه باید به زوایای دیگری از محصول دیجیتال شما اشاره کند یا به طوری آگاهی دهنده باشد که نهایتا حس نیاز به محصول ایجاد شده را به خواننده القا کند. مثلا برای فروش پادکست توسعه فردی نیاز نیست یک مطلب یا نوشته با عنوان "چگونه پادکست توسعه فردی را بخریم؟" بنویسید. بلکه بهتر است یک مقاله با عنوان " 5 راه ارتقا توسعه فردی و بهبود سبک زندگی" بنویسید و در محتوای نوشته خواننده را به محصول خود ارجاع یا پیشنهاد دهید. با انتشار چنین محتوایی به صورت هفتگی در حوزه های مرتبط با محصولات خود روزانه شاهد افزایش چشمگیر مشتری خواهید بود.

وبلاگ برای محتوای دیجیتال

 

۴. محصول خود را در انجمن های آنلاین به اشتراک بگذارید

برای فروش محصول دیجیتالی خود، باید آن را در انواع انجمن هایآنلاین تبلیغ کنید. به انجمن‌های آنلاین حوزه اختصاصی محصول خود مراجعه کنید. آن‌ها به طور معمول در نتایج جستجو رتبه خوبی دارند و می‌توانید به صورت غیرمستقیم فروش خود را افزایش دهید. اگر پست‌های انجمنی در مورد موضوعات مشابه محصول شما را که در صفحه اول گوگل ثبت شده اند، پیدا کنید، تا می توانید با پاسخ دادن به آن پست ها و معرفی کارکرد محصول دیجیتال خود ترافیک مستقیم به صفحه محصول از سمت کسانی که دغدغه آن موضوع را دارند، جلب کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از انجمن ها مدیرانی دارند که ممکن در مواجه با تبلیغات مستقیم شما عکس العمل نشان دهند. پس سعی کنید پست خود را طوری بنویسید که علاوه بر حل یک مشکل یا پاسخ به یک سوال به صورت نامحسوس به محصول شما هم لینک شود.

 

۵. از مشتریان بخواهید که به محتوای دیجیتال شما نظر بدهند

اعتماد سازی توسط مشتریان قبلی امری حیاتی برای موفقیت شما در فروش محصولات دیجیتال است. اگرچه نظرات ممکن است مستقیماً به فروش منتج نشوند، اما وقتی مردم بازخوردهایی که محصول شما دریافت کرده است را می‌خوانند، به مشتریان قدرت بیشتری در تصمیم‌گیری در مورد خرید دوره‌تان، کتاب الکترونیک، نرم‌افزار یا هر محتوای دیجیتال دیگر کمک می‌کند. همچنین نظرات منفی را پنهان نکنید یا سانسور نکنید، زیرا گاهی اوقات پاسخگویی درست به نظرات منفی به افراد کمک می‌کند که محصولات را بخرند.

ثبت دیدگاه برای محصولات محتوای دیجیتال

 

۶. یک برنامه همکاری‌ در فروش برای محصول دیجیتال خود ایجاد کنید

یک برنامه همکاری‌ در فروش، یا هر برنامه ارجاعی یا رفرال، می‌تواند یک کانال موثر در بازاریابی محتوای دیجیتال شما باشد. یک برنامه همکاری‌ در فروش ساده، بهترین تاکتیک بازاریابی‌ای است که به وبلاگ‌نویسان، اینفلوئنسرها و بازاریابان کمیسیونی پرداخت می‌کند تا محصولات شما را تبلیغ کرده و مشتریان جدید برای شما ایجاد کنند. در فروشگاه فایل فاپول هر کسی می تواند به راحتی عضو فاپول شده و محصولات شما را به راحتی با لینک اختصاصی خود بازاریابی و معرفی کند و پورسانت بگیرد. پس بهتر است بعد از انتشار محصول خود، با تماس گرفتن و معرفی آن به افرادی که قالیت تبلیغ یا معرفی محصول دارند، نحوه همکاری خود را شرح دهید و آنها را در فروش محصول خود شریک کنید.


۷. ارسال کمپین‌های ایمیلی تبلیغاتی

اگر شما دارای مخاطبان هدفمند و فهرست ایمیلی از آنها دارید، عالی است! می‌توانید از این فهرست برای بهبود نرخ تبدیل محصول دیجیتال جدید خود استفاده کنید. فقط کافیست با طراحی یک صفحه ایمیلی و ارسال انبوه به آنها تعداد زیادی از مشتریان را به سمت محصول خود هدایت کنید. اما اگر بانک اطلاعاتی یا ایمیلی از مخاطبان خود ندارید، می توانید از لیست بانک های ایمیل موجود یا سایت هایی که ارسال هدفمند ایمیل به مخاطبان درخواستی دارند استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید مخاطبان خود را بیشتر کنید و فروش را با عرضه محصولات جدید در فروشگاه یا وب‌سایت خود افزایش دهید. به یاد داشته باشید که ایمیل متنی ساده همیشه بهترین عملکرد را در نرخ تبدیل دارد.

ایجاد کمپین های تبلیغاتی ایمیلی


8. پیشنهاد خرید محصول را با یک پیشهاد ویژه به مشتریان بالقوه ارسال کنید

اکثر تولید کنندگان محتوای دیجیتال، از تبلیغ و پرزنت محصول خود ترس دارند چرا که نگران رد کردن آن توسط مشتری هستند. این در حالیست که بهترین محصولات همیشه منتقدان خود را دارد. یکی از راه حل های بازاریابی محصولات دیجیتال این است که ابتدا یک کد تخفیف بسازید و به همراه یک معرفی محصول به مشتریانی که فکر میکنید نیازمند محصول شما هستند به صورت ایمیلی، نامه، پیامک یا ... ارسال کنید. با استمرار در تماس با افراد و مشتری های احتمالی خود، در نهایت پاسخ‌های مثبت دریافت خواهید کرد. با این کار پاسخ‌های منفی و انتقاد ها تدریج آسان‌تر و آسان‌تر به گوش می‌آید و از ذهن شما دور می شود. راز موفقیت یک پیام پیشنهاد خرید موفق، این است که کوتاه و خوش فهم باشد. در حداکثر سه جمله باید به طور مختصر به آنها بگویید که شما چه کسی هستید، چه پیشنهادی برای آنها دارید و چه مشکلی از آنها رفع می کنید. همین و تمام.

معرفی محصول 


 

9. نوشتن و انتشار یک اطلاعیه، خبر یا ریپورتاژ

نوشتن یک اطلاعیه برای تبلیغ محصولات دیجیتالی، دوره‌ آنلاین جدید یا نرم‌افزار می‌تواند روشی عالی برای ایجاد ارزش آفرینی برای برند و محصول شما باشد. رسانه‌ها اغلب داستان‌های راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید را منتشر می‌کنند، بنابراین این می‌تواند یک راه عالی باشد تا مردم در مورد محصول شما صحبت کنند، به ویژه اگر خبری باشد. در حال حاضر سایت های زیادی هستند که مقاله های شما را به صورت رایگان منتشر می کنند. سایت اخبار رسمی، ویرگول و ... می تواند یکی از این گزینه ها باشد. یک ریپورتاژ یا خبر درباره انتشار محصول دیجیتالی خود بنویسید و در این سایت ها به رایگان منتشر کنید. یا ایمیل یا اطلاعات تماس خبرنگاران را پیدا کنید و در مورد محصول خود با آنها صحبت کنید. شاید متقاعد شدن در مورد محصول شما گزارشی تهیه کنند. انتشار خبر و ریپورتاژهای شما در سایت ها و رسانه های معروف برای شما ارزش و اعتمادی دو چندان را نزد مشتری فراهم میکند و مشتری با خیالی راحت تر برای خرید به شما رجوع میکند.

 

10. ایجاد ویدئوهای آموزشی یا راهنما در مورد محتوای دیجیتال

شما می‌توانید با ایجاد ویدئوهای آموزشی در YouTube ، آپارات یا ... محصولات دیجیتالی خود را بازاریابی و معرفی کنید. این روش برای تمام انواع محصولات مناسب نیست، اما اگر نرم‌افزار یا پلاگین یا دوره آموزشی می‌فروشید، ممکن است این روش یک ترفند مفید باشد. اغلب افراد به ویدئوهای آموزشی مراجعه می‌کنند تا یاد بگیرند چگونه کاری را انجام دهند. اگر نرم‌افزاری برای فروش دارید، ساخت راهنمای کاربری ویژه این نرم افزار به مردم کمک می‌کند تا بدانند چگونه نرم افزار شما مشکل را حل یا آسان تر میکند و نهایتا پس از آن بازدیدکننده فیلم راهنما، نرم افزار یا محصول شما را خریداری می کند. تولید ویدئوهای آموزشی برای محصولات، ارزشی برای برندینگ شما ایجاد می‌کند و فروش محصولاتتان را آسان‌تر می‌کند. به علاوه، اگر کتاب‌های آموزشی یا دوره‌های آموزشی آنلاین را می فروشید، می‌توانید ویدئوهای آموزشی مقدماتی رایگان ایجاد کنید که در آنها اطلاعات عمومی را در آن آموزش می دهید و سپس محتوای پیشرفته غیر رایگان را بسازید که مشتری برای مشاهده آن باید از شما خریداری کند.
 

11. تبلیغ در سمینارهای آنلاین یا کنفرانس‌های حضوری

شما می‌توانید محصولات دیجیتالی خود را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در سمینارها، وبینارها یا کنفرانس‌های حضوری تبلیغ کنید. اغلب سخنران اصلی در این رویدادها اطلاعات منحصر به فردی را به اشتراک می‌گذارد که ارزش و اعتماد محصول را توسط مشتری جلب کند و از دید عموم او را به عنوان یک متخصص در این موضوع می شناسد. در پایان سخنرانی، با معرفی وب‌سایت و دعوت به ثبت نام یا خرید محصول دقیقا بعد از جلب اعتماد عمومی که صورت گرفته است یکی از بهترین روش ها برای فروش محصول است. جایی است که به راحتی می توانید محصولات دیجیتالی، دوره‌های آنلاین یا محتوای قابل دانلود دیگر را به عنوان پیشنهاد ویژه به خریداران ارائه دهید. سخنرانی در این رویدادها به اهداف شما کمک می‌کند تا با اعتباری که از شما ساخته می‌شود، مردم بخواهند از شما خرید کنند. شما می‌توانید در طی یک ساعت به اشتراک گذاری نکات و راهکارهایی که در طی سال‌ها یاد گرفته‌اید و به اشتراک بگذارید که چگونه محصول شما به آنها بیشتر کمک خواهد کرد.
 

12. برگزاری چالش‌های آنلاین اینستاگرامی

برای تبلیغ محصولات دیجیتال، می‌توانید چالش‌های آنلاین اینستاگرامی برگزار کنید. به عنوان مثال، اگر دوره‌ی تناسب اندام می فروشید، بهتر است یک چالش تناسب اندام یا مثلا کاهش وزن در 40 روز برگزار کنید و برندگان جایزه بدهید تا از این طریق، تعداد ثبت‌نام‌ها و خریداران محصولتان را افزایش دهید. ایده‌پردازی برای چالش‌ها نیازی به پیچیدگی ندارد. به عنوان مثال، یک چالش تناسب اندام ممکن است شامل تکمیل تمرینات روزانه، یا شکستن رکوردهای شخصی باشد. شما می‌توانید آموزش‌ها و ویدئوها مختلفی را برای شروع چالش و کمک به مخاطب فراهم کنید.

 

نتیجه گیری
حالا که می‌دانید چگونه محصول دیجیتالی را بازاریابی کنید، وقت آن رسیده که استراتژی تبلیغی خود را برای معرفی محصول بنویسید. از کدام روش های فوق می خواهید برای معرفی فایل خود استفاده کنید. طبیعی است که ساعت‌ها زمان و انرژی خود را برای ایجاد محصول قابل دانلود صرف کرده‌اید، تا از آن کسب درآمد داشته باشید. اما تا زمانی که فروش‌ها را به دست نیاورید، همه آن کار سختی که انجام داده‌اید، برای شما تبدیل به لذت و سود نخواهد شد. شما می‌توانید در یکی از این پلن های تبلیغی تمرکز بیشتری کنید یا چندین روش را همزمان امتحان کنید تا دامنه تاثیرتان را گسترش دهید. پس لطفا زمان بگذارید و برای بازاریابی محصولات دیجیتالی خود فکر کنید و برنامه بنویسید و نهایتا آن را اجرا کنید تا خستگی و هزینه های تولید محصول، به سود و درآمد سرشار برای شما تبدیل شود.
 

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه