(عیب یابی موتورهای الکتریکی : انواع عیب ها و روش های عیب یابی در موتورها , تست موتورهای سه فاز , نحوه تست موتور تک فاز , عیب یابی موتورهای تک فاز)
فهرست مطالب :
چکیده ای از فایل pdf
یک موتور القائی دارای بخش های اصلی زیر می باشد :
۱- استاتور:
قسمت بیرونی و ثابت یک موتور القائی استاتور نامیده می شود. جنس استاتور از ورقه های آلومینیوم یا آهن سبک می باشد .استاتور دارای شیارهایی است که کلاف هادی هایی الکتریکی درون آن ها قرار گرفته است. سرهای کلافها به گونه ای به هم اتصال دارند که با وصل برق به استاتور یک میدان الکتریکی دوّار ایجاد می گردد.
۲- روتور:
قسمت داخلی و دوار یک موتور القائی روتور نام دارد. روتور در نوع قفس سنجابی و سیم پیچی ساخته می شود.
۳- تخته کلم:
به محفظه ای که روی موتور قرار دارد و سرسیم کلاف هایی استاتور جهت وصل به شبکه برق، در آن محفظه قرار دارد، تخته کلم می گویند. سرسیم ها در تخته کلم به وسیله پیچ و مهره هایی آماده اتصال به شبکه برق می باشند. این پیچ و مهره ها در ضمن ثابت بودن و اتصال محکم به بدنه، نسبت به بدنه و نسبت به یکدیگر عایق نیز هستند.
۴- پلاک مشخصات:
به صفحه ای فلزی که در آن مشخصات موتور الکتریکی نوشته و یا حک شده است و به بدنه موتور متصل گشته، پلاک مشخصات موتور می گویند. این
مشخصات اطلاعاتی را در خود دارد که افراد به وسیله آن می توانند از موتور استفاده کنند و بدون آن اطلاعات، حتی ممکن است به موتور صدمه نیز وارد نمایند.
مشخصات فایل راه اندازی موتور های آسنکرون سه فاز و تک فاز :
فرمت فایل : pdf
حجم فایل : ۲٫۶۸ مگابایت
تعداد صفحات : ۳۳ صفحه
زبان : فارسی
مشخصات فایل جزوه تست و عیب یابی موتور سه فاز :
فرمت فایل : PDF
حجم فایل : ۴٫۸ مگابایت
تعداد صفحات : ۱۰۲ صفحه
زبان : فارسی
راه اندازی موتورهای آسنکرون سه فاز و تک فاز pdf
راه اندازی موتورهای آسنکرون سه فاز و تک فاز PDF
عیب یابی موتورهای الکتریکی سه فاز و تک فاز کاملا تصویری با فرمت pdf
تبدیل موتور معمولی به سرو موتور با استفاده از درایو هوشمند C2000 دلتا
دیدگاه خود را ثبت کنید