توضیحات محصول
سرو موتور
تبدیل موتور معمولی به سرو موتور با استفاده از درایو هوشمند C2000 دلتا
راه حل جدید برای استفاده از موتور آسنکرون معمولی به جای سروو موتور
شرح پروژه
دراین پروژه قصدداریم بااستفاده ازدرایو AC مدل C2000 یک موتور معمولی رابه یک سروو موتورتبدیل کنیم.این درایو هوشمندبوده وعلاوه برمد سرعت وگشتاور ,مدپوزیشن رانیز داراست. برای این کار , ابتدا انکودررابهشفت موتورمی بندیم ; چون قراراست بعداز auto tuning (مراحل ۱ تا ۳) مدکنترلی برروی FOC+PG قرارگیرد
سیم بندی انکودر که قرار است به شفت موتور بسته شود , به شرح زیر می باشد :
Out A = A1
Out B = B1
Out Z = Z1
V = VP+
V = DCM-
۱- بازگرداندن تمامی پارامترهابه تنظیمات کارخانه در فرکانس ۵۰ هرتز
۲-مقدار دادن پارامترهای زیرطبق پلاک موتور(شناساندن موتور به درایو)
۳- دراین پروژه , از یک موتور ۵٫۵kw استفاده نمودیم.پلاک این موتور را در زیرمشاهده می نمایید
[caption id="attachment_58790" align="alignnone" width="300"]
پلاک موتور[/caption]
تعدادقطب یک موتور از رابطه زیرمحاسبه می شود:
توجه شودکه ازاین رابطه تعدادجفت قطب بدست می آید ,که تعدادقطب های موتوردراین پروژه ازطریق این رابطه ۳ شدودرپارامتر ۰۵-۰۴ عدد ۶ راواردکردیم.
۳- Auto tuning موتور درحالت بی باری
قبل از Run کردن , مقدار پارامترهای ۰۵-۰۵ الی ۰۵-۰۸ رافقط چک می کنیم.چون بعد از auto tuning این مقادیر طبق ویژگی های موتور تغییر می کنند.
سپس درایو را Run کرده وصبر می کنیم تا auto tuning به اتمام رسد وموتور متوقف شود.
۴- شناساندن انکودر به درایو
دراین پروژه ,ازیک انکودر ۱۰۰۰ پالسا ستفاده نمودیم.پارامتر ۱۰-۰۲ مربوط به انکودر فیدبک می باشد. پارامتر ۱۰-۱۶ هم برای انکودر دوم که به عنوان منبع پالس از طریق ۰۰-۲۰ انتخاب می شود می باشد.
سپس پارامتر ۰۰-۱۰ رافقط چک می کنید که حتماروی مدسرعت ( Velocity ) باشد.
۵- تنظیم مد کنترلی بر روی FOC+PG
برای اطمینان ازاتصال صحیح انکودربه کارت , درایو را RUN کنید.اگرخطای PGF داد ,سیم بندی انکودر راچک کنید.سپس پارامتر ۱۰-۰۲ راروی ۲ قراردهید.
جهت ادامه پروژه فایل زیر را دانلود نمائید.
فرمت فایل : pdf
حجم فایل : ۷۲۵ کیلو بایت
تعداد صفحات : ۸ صفحه
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید