فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 15
بخشی از متن:
در اوايل قرن بيستم، تعليم و تربيت، برنامه ها و روش های موجود در مدارس را به علل زير مورد انتقاد قرار می دادند:
1) کهنه و سنتی بودن در مقايسه با تحولات سريع اقتصادی - اجتماعی
2) کوشش مدارس به تربيت تک بعدی و انباشتن ذهن فراگيران
3) انعطاف ناپذيری روشها
4) تأثير منفی بر جسم و روح دانش آموزان
لذا " تفکر علمی " زيربنای نظرات جديد در تهيه و تدوين برنامه ها و روشهای جديد در اداره ی مدارس بود. به تعبير جديد، نه تنها مدرسه لازم است پاسخگوی تحولات اقتصادی – اجتماعی فرهنگی جامعه باشد، بلکه بايد رهبری دگرگونيهای آينده را نيز بر عهده گيرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید