اهداف آموزشی ایران
1- ایجاد زمینه ی لازم برای خودشناسی ، خداشناسی و تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلامی .
2- پرورش روحیه ی اعتماد به نفس و استقلال شخصیت انسانی .
3- پرورش عواطف انسانی و همزیستی مسالمت آمیز و آموزش و توسعه ی زندگی اجتماعی .
4- پرورش روحیه ی نظم و انضباط .
5- ایجاد و تقویت روحیه ی کار ، تلاش و دوری از بطالت و مشاغل کاذب .
6- تقویت روحیه ی تحقیق ، تعمیق ، تفکر ، نقد ، ابتکار ، خلاقیت و کارآفرینی .
7- شناخت استعدادها و علایق افراد و پرورش آن ها در جهت اعتلای فرد و جامعه ی ملی و جهانی .
8- شناخت اسرار جهان آفرینش و قوانین طبیعت به عنوان آیات الهی .
9- ترویج زبان و خط فارسی و اشتراکات اقوام مختلف جمهوری اسلامی ایران .
10- توسعه ی علوم و فنون و مهارت های مورد نیاز افراد جامعه .
11- پرورش روحیه ی مشارکت ، همکاری و فعالیت های گروهی .
12- ترویج روحیه ی کتابخوانی و مطالعه .
13- شناخت هنرهای اسلامی و ملی و پرورش روحیه ی میراث فرهنگی ، هنری و تاریخی .
14- شناسایی فرهنگ و آداب و سنن مطلوب جامعه ی اسلامی ایران .
15- پرورش روحیه ی پاسداری از قداست و روابط خانواده بر پایه ی حقوق و اخلاق اسلامی .
16- پرورش روحیه ی احترام به قانون و التزام به رعایت آن
اهداف آموزشی آلمان
معلمان مدارس متوسطه اظهار کردندکه هدف آموزش بالا بردن اطلاعات و دانستنیهای دانشآموزان میباشد. معلمان مدارس ابتدایی، آموزشی را مناسب میدانند که متنوع باشد.
به جز معلمان Gymnasium ، معلمان مدارس متوسطه معنی کلی آموزش را براساس اطلاعات و مهارتهای لازم برای کمک به آماده سازی دانشآموزان برای شغلهای آینده شان میدانند.
معلمان ندارس ابتدایی بیشتر طرفدار جنبه آموزش اجتماعی میباشند. به عبارت دیگر، احتیاج دانشآموزان به یادگیری و کار کردن، هر دو به یکدیگر وابسته میباشند.
و همچنین باید برروی مسائل اجتماعی آنان نیز تأکید شود. یکی از وظایف ابتدائی معلمان هنرستانهای فنی آن است که به دانشآموزان در رفع نیاز های مهارتهای اجتماعی و پیدا کردن شغلشان کمک کنند.
به علاوه، تمام معلمان مدارس مقدماتی متوسطه اظهار داشتهاند که معلمان باید در دروسی که تدریس میکنند اطلاعات کافی داشته باشند و باید این اطلاعات به روز باشند.
همچنین معلمان باید مفاهیم سخت و پیچیده را به ساده ترین شکل به دانشآموزان انتقال دهند.معلمان سعی میکنند تا دانشآموزان، اشتباهات و مسائل را خودشان تجربه کنند.
معلمان در تمام مدارس گفتند که اهمیت توانائی مجسم مشکلات و رابطهی با دنیای بسیار زیادی باشد و باعث میشود.
تا دانشآموزان دریابند چگونه با این مشکلات در دنیای زندگی واقعی روبرو شوند. یک معلم خوب باید قادر به تغییر موضوع درس براساس علاقه و انگیزه دانش آموزان برای یادگیری باشد.
برای اینکه مشکلات شخصی باعث کاهش رابطه میان معلم و دانش آموز میشود معلم باید این دور اندیشی و توانایی را داشته باشد تا آنها را کمک و یاری نموده و مشتاق سازد تا درباره مشکلاتشان صحبت کنند و در نهایت آنها را مشاوره و راهنمایی کند.
به علاوه، معلمان نیاز دارند که اعصاب و شخصیتی قوی داشته باشند.” یک معلم خوب باید راه نزدیک شدن به دانش آموزان و ایجاد رابطه دوستانه با آنها را همزمان با کنترل کلاس بیاموزد.
دیدگاه خود را ثبت کنید