•چکیده•هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تبلیغات و پیشبرد فروش بر خلق ارزش ویژة برند است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری اطلاعات، توصیفی- علی و بر پایة مدل معادلات ساختاری (SEM) است. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه و جامعة آماری شامل مصرفکنندگان لوازم خانگی برند سامسونگ در شهر تهران است، که از روش نمونهگیری فرایندی (مرحلهای) برای جمعآوری دادههای مورد نیاز استفاده شد. با توجه به فرمول نمونهگیری از جامعة نامحدود، 393 دادة جمعآوریشده مبنای تحلیل قرار گرفت. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار Smart PLS استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد پیشبرد فروش بیشترین تأثیر غیرمستقیم را بر ارزش ویژة برند دارد و آگاهی همراه با تداعیات برند هیچ تأثیری بر وفاداری برند ندارد. از اینرو، پیشنهاد میشود مدیران بازاریابی شرکت سامسونگ، برنامههای تبلیغات و پیشبرد فروش را در طرحهای بازاریابی خود قرار دهند و مدیران این برند به نقش ابعاد سهگانة ارزش ویژة برند در ایجاد ارزش ویژة برند و بهدنبال آن ایجاد مزیت رقابتی توجه کنند.•کلیدواژه ها•ابعاد ارزش ویژة برند؛ ارزش ویژة برند؛ پیشبرد فروش؛ تبلیغات
دیدگاه خود را ثبت کنید