دانلود پاورپوینت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با فرمت PPT ودر 16 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
واحد فناوری اطلاعات در سازمان ها ارائه دهنده خدمات گوناگونی به مشتریان داخلی و خارجی است که این خدمات طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می شود و برای بسیاری از سازمان ها مزیت رقابتی به همراه دارد. برخی از خدمات فناوری اطلاعات برای سازمان ها حیاتی و ضروری است. در این فصل یک چهار چوب کلی برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ارایه می شود که در این چهار چوب ابتدا خدمات در قالب چند گروه تقسیم بندی شده سپس ملاحظات مدیریتی مرتبط با هر گروه از خدمات بیان می گردد.
تعدادی از خدمات فناوری اطلاعات عبارتند از :
•توسعه برنامه های کاربردی
•پشتیبانی فنی
•انتقال فناوری جدید
•ذخیره و بازیابی اطلاعات
•مدیریت امنیت اطلاعات
•تحلیل کسب و کار
•طراحی و توسعه خدمات
•پیاده سازی سیستم ها
•برنامه نویسی و توسعه نرم افزار
•آموزش نیروی انسانی سازمان
•نصب و نگهداری سخت افزار
•...
ویژگی های خدمات فناوری اطلاعات
*خدمات فناوری اطلاعات نسبت به سایر خدمات ناملموس تر می باشد و اغلب امکان لمس فیزیکی آنها وجود ندارد.
•در جریان ارایه خدمات فناوری اطلاعات ، افراد به صورت گسترده مشارکت می کنند و در بسیاری از موارد موفقیت ارایه خدمت به مشارکت موثر افراد بستگی دارد.
•بسیاری از خدمات فناوری اطلاعات به صورت همزمان تولید و عرضه می شوند.
•اغلب خدمات فناوری اطلاعات بر خلاف محصولات فیزیکی ، قابل انبار کردن و ذخیره سازی نمی باشند و اغلب در زمان تقاضا برای عرضه آماده می شوند.
بسیاری از خدمات فناوری اطلاعات قابل نمایش ، تشریح و مراوده
طبقه بندی خدمات فناوری اطلاعات
•خدمات کاربردی : خدماتی که از طریق برنامه های کاربردی قابل ارایه به مخاطبان است و اکثراً در قالب سیستم پردازش عملیات و پشتیبان تصمیم گیری به کاربران سازمان ارایه می شوند.
•خدمات عملیاتی : این خدمات موارد مرتبط با پیاده سازی و تجهیز امکانات و فضای کاری را شامل می شود و همچنین نصب و ارتقا نرم افزار و سخت افزار ، طراحی شبکه و ... را در بر می گیرد.
•خدمات ارزش افزوده : موارد یرا شامل می شود که به بهبود ارزش اموال و تجهیزات فناوری اطلاعات و مدیریت موثر تر اطلاعات می پردازد.
•خدمات زیر ساختار : حوزه خدماتی را در بر می گیرد که به طور مستقیم با سرمایه گذاری برای توسعه زیر ساختار ارتباطی و فناوری سازمان مرتبط می شود. ارایه این خدمات منجر به افزایش ظرفیت های فناوری اطلاعات در سازمان می شود.
در شکل صفحه بعد ارتباط بین این چهار گروه نمایش داده می شود :
دیدگاه خود را ثبت کنید