دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت ريموند مک لويد با فرمت ppt ودر 270 صفحه قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت خلاصه کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت ريموند مک لويد
فصل 1:
حل مسئله و سيستمهاي اطلاعاتي
فهرست مطالب اين فصل
مسئله چيست؟
علل مسلئل در امور بازرگاني(تاثيرات محيطي –تاثيرات داخلي)
چه کسي به حل مسائل مي پردازد؟
نقش تصميم گيري در حل مسائل
نقش اطلاعات در حل مسائل
ضرورت يک سيستم اطلاعات کامل(منابع داخلي /منابع خارجي-وسائل کتبي و شفاهي)
سيستم هاي رسمي و غير رسمي
کامپيوتر به عنوان عاملي در يک سيستم اطلاعات و ....
زماني که اصطلاح مسئله را به کار مي بريم شرايط يا اتفاقاتي را در نظر داريم که به نوعي به سازمان خسارت زده يا آن را تهديد مي کند و نيز شرايط يا اتفاقاتي مورد نظر است که به نوعي در بهبود سازمان موثر بوده يا فرصت بهبود را براي سازمان فراهم مياورد.
کامپيوتر را مي توان در هر دو مسئله به کار برد. مسئله مي تواند خوب يا بد باشد.
مسئله گشايي کار پاسخگويي موفقيت اميز به هر دو نشانه ضعف و قوت است.
پاورپوینت خلاصه کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت ريموند مک لويد
علل مسائل
مدير عموما“ روي علل داخلي نسبت به علل خارجي کنترل بيشتري دارد.
تاثيرات محيطي:اصطلاح محيط به انچه در خارج از موسسه است بکار گرفته مي شود
هماند جامعه محلي -رقابت-اقتصاد-اعتصاب يا خارج شدن موسسه اي وابسته به سازمانموردنظرو...
تاثيرات داخلي: در اين مورد موسسه خود باعث بروزمسئله مي شود. به طور مثال ممکن است موسسه اي علاقه بدنبال کردن راه خاصي را داشته باشد اما منابع لازم را در اختيار نداشته باشد.تضاد اهداف شخصي –ناکافي بودن سرمايه –عدم بازاريابي مناسب و مشکلات ناشي ا ز منابع و نيروي انسانيمي تواند نمونه هايي از اين مورد باشد.
پاورپوینت خلاصه کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت ريموند مک لويد
تعريف مسئله
در اين کتاب واژه مدير به حل کننده مسئله گفته مي شود.
چه کسي مسئله را حل مي کند؟کار کنا ن يک موسسه که درگير حل يک مسئله مي شوند به سه دسته مديران- غير مديران و متخصصين تقسيم ميگردند.
مدير: مدير کسي است که فعاليت ديگران را هدايت مي کند.انها در قبال هر کسي در موسسه مسئوليت دارندحتي در مقابل منابع غير انساني هم همينطور اعم از تجهيزات- امکانات- مواد- پول و غيره.(مديران در حل مسائل در حوزه هاي خود مي توانند از افرادي همانند غير مديران يا متخصصين کمک بگيرند.
غير مدير:کسي است که فعاليت ديگران را هدايت نمي کند همانند منشي ها -کارگران کارخانه و کارمندان فروش.اگر مسئله اي بروز کند يک فرد غير مدير مي تواند بدون اطلاع به مدير ان را حل کند.
متخصصين:تعدادي از افراد يک موسسه در حل يک مسئله تخصص دارند که مي توانند دستيار مدير در شناسايي و حل انواع خاصي از مسائل باشند همانند بازرسان داخلي يا مهندسين صنايع
دیدگاه خود را ثبت کنید