دانلود مقاله الگوريتم عيب يابي گيربكس هاي اتوماتيك با فرمت ورد ودر 26 صفحه قابل ویرایش
قسمتی از متن مقاله الگوريتم عيب يابي گيربكس هاي اتوماتيك
فهرست مطالب
1- مقدمه:4
1-1- گیربکس اتوماتیک.... 4
1-2- مزایای سیستم.. 6
1-3- اجزاء و قطعات سیستم گیربکس اتوماتیک هوشمند.. 7
2- عيوب گيربكسهاي اتوماتيك.... 8
2-1- كدهاي مربوط به عيوب مختلف گيربكس.... 8
3- الگوریتم عیب یابی گیربکس اتوماتیک ZF 4HP20. 11
3-1- پروسه عیب یابی.. 11
3-1-1- بررسی های اولیه. 12
3-1-2- عیب یابی سریع.. 13
3-1-3- نشتی روغن گیربکس اتوماتیک.... 14
3-2- تجهیزات عیب یابی گیربکس اتوماتیک.... 16
3-3- الگوریتم های عیب یابی.. 19
3-3-1- لیست عیوب احتمالی گیربکس اتوماتیک.... 19
3-3-2- سیگنال سرعت موتور. 20
3-3-3- سرعت ورودی گیربکس اتوماتیک.... 21
3-3-4- سرعت خروجی گیربکس اتوماتیک.... 22
3-3-5- سوئیچ چند کاره. 22
نتیجه گیری:23
مراجع.. 24
مقاله الگوريتم عيب يابي گيربكس هاي اتوماتيك
چكيده:
با پيچيده تر شدن سيستم هاي اتومبيل نياز به يكپارچه سازي تحقيقات علمي و نرم افزارهاي مهندسي رو به افزايش است. به عنوان ابزار شبيه سازي مي توان از نرم افزارهاي مختلف براي مدل سازي فرايند سيستم هاي مختلف خودرو نظير سيستم گيربكس اتوماتيك استفاده نمود. برای عیب یابی سیستم گیربکس اتوماتیک نیز یک سری الگوریتم تعریف شده است. در این مقاله در فصل 1 مطالب مقدماتی در زمینه گیربکسهای اتوماتیک ارائه می شود. سپس در فصل 2 به بررسی عیوب گیربکس های اتوماتیک و کدهای عیوب آن می پردازیم. در پایان نیز الگوریتم و پروسه عیب یابی گیربکس اتوماتیک و متعلقات آن را مورد بررسی و پژوهش قرار می دهیم.
مقاله الگوريتم عيب يابي گيربكس هاي اتوماتيك
1- مقدمه:
کلاچ گیری در خودرو یکی از عملیات مکرر رانندگی است که بویژه در شرایط ترافیکی سنگین شهری تنش های عصبی و خستگی های بسیار مزمن و شدیدی را برای رانندگان ایجاد می کند. بعلاوه استفاده از پدال کلاچ برای جانبازان و معلولین و کلیۀ رانندگانی که از دردهای مزمن کمر، پا و ستون فقرات رنج می برند، غیر ممکن یا بسیار مشکل است. کاهش فعالیت های فیزیکی راننده با حذف عمل کلاچ گیری و عدم نیاز به دقت و تمرکز لازم برای سنکرونیزه کردن عمل کلاچ گیری با دیگر عملیات هدایت خودرو (مانند فرمان حرکت و تعویض دنده و هدایت خودرو)، باعث عدم خستگی و تمرکز بیشتر بر روی هدایت خودرو می شود. کاهش تنش های ناشی از خستگی، علاوه بر افزایش ایمنی رانندگی و بهبود مشکلات ترافیکی، برخوردهای عصبی رانندگان خودرو را نیز کاهش می دهد.
1-1- گیربکس اتوماتیک
طرح کلاچ اتوماتیک هوشمند، یک سیستم کامل مکاترونیکی است که عمل کلاچ گیری را بصورت کاملاً هوشمند و بهینه به جای رانندۀ خودرو انجام می دهد. عمل کلاچ گیری یکی از عملیات پیچیده و ماهرانۀ رانندگی است که انجام بهینۀ آن تأثیر بسیار زیادی در پارامترهای رانندگی دارد. این تأثیرات از خاموش کردن خودرو و وقفه در حرکت آن گرفته تا مصرف سوخت و عمر لنت های ترمز و صفحه و دیسک کلاج را در بر می گیرد. سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند با استفاده از کنترلر الکترونیک عمل کلاچ گیری را بر اساس دریافت مستقیم و دقیق سیگنال های مختلف در بهترین حالت ممکن انجام می دهد و کلیۀ عیوب و اشکالات ناشی از اشتباه در عمل کلاچ گیری را حذف می نماید. سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند در آستانۀ حرکت خودرو در دندۀ 1 و دنده عقب کاملاً مشابه یک خودرو اتوماتیک عمل می کند و راننده در این حالت فقط با استفاده از پدال های گاز و ترمز خودرو را کنترل می نماید.
مقاله الگوريتم عيب يابي گيربكس هاي اتوماتيك
سیستم عمل نیم کلاچ خودرو را در صورت نیاز بر اساس تغییرات دور موتور و سرعت خودرو در چند مرحله کنترل می کند و حرکت آرام و نرم خودرو را در مسیر های مختلف مسطح و شیب دار تأمین می نماید. عملگر مکانیکی این سیستم بر اساس پردازش اطلاعات دریافتی از درخواست رانندۀ خودرو (تحریک پدال های گاز و ترمز) و سیگنال های متعارف سیستم مدیریت موتور (EMS)، با استفاده از پردازشگر کامپیوتری مجهز به میکروکنترلر نوع AVRو نرم افزار خاص کنترل عملکرد کلاچ کار می کند. این سیستم بصورت یک مدول کامل اضافی (Add-in)و موازی جایگزین مکانیزم معمولی کلاچ خودرو می شود و نیاز به عمل مکانیکی کلاچ گیری را بطور کامل حذف می کند. عملکرد سیستم شامل اتوماسیون کامل هدایت خودرو در شروع حرکت خودرو (AutomaticStop & Goو نیم کلاچ اتوماتیک هوشمند) و استفاده از یک دگمۀ الکتریکی (به جای پدال کلاچ) برای تعویض دنده های بالاتر از دنده 1 می شود.
سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند به عنوان یک جایگزین مطمئن و بدون خطا برای عمل کلاچ گیری نیاز به استفاده از کلاچ را حذف نموده است و عمل کلاچ گیری را با استفاده از فرامین پدال گاز و ترمز که توسط راننده خودرو صادر می شود انجام می دهد . سیستم در استانه حرکت خودرو (دنده 1 ) در ترافیکهای سنگین و خزنده شهری مشابه خودروهای کاملا اتوماتیک عمل می کند ودر دنده بالاتر (دنده 2 به بالا ) کلاچ گیری با فشردن دگمه الکتریکی که روی دسته دنده نصب شده همزمان با تعویض دنده انجام میشود
دیدگاه خود را ثبت کنید