دانلود پاورپوینت تاکتیک های کنترل کیفیت با فرمت pptx ودر 70 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت تاکتیک های کنترل کیفیت
مقدمه
در دنياي تجارت امروز رقابت يكي از مهمترين فاكتور هاي فعال بودن در امر تجارت مي باشد.
قيمت در فروش محصول يسيار مهم است .اگر هزينه توليد كالا ها يا سرويس باعث قيمت بالا شود يك شركت نمي تواند رقابتي باشد.
اما فاكتور ديگري كه مشتري قبل از خريد مورد توجه قرار مي دهد كيفيت مي باشد . و در حقيقت داشتن شهرت در توليد محصولات با كيفيت ، اغلب يك موضوع مهم بازار است .
پاورپوینت تاکتیک های کنترل کیفیت
كيفيت واقعاً چيست ؟
از نظر بعضي مردم يك محصول با كيفيت ، محصولي است كه محكم ، داراي طول عمر زياد ، سنگين تر و در كل با دوام باشد.
در بعضي موارد اين يك تعريف خوبي است اما هميشه اينطور نيست .
مي توان گفت كيفيت يك محصول درجه اي است كه محصول مشخصات تعيين شده را بر آورده مي نمايد.
چند تعريف از كيفيت :
كيفيت فرا تر از توليد نمودن يك محصول است.
كيفيت جور بودن جهت استفاده است.
كيفيت يك محصول وابسته به اين است كه آن چقدر با ديدگاه ارجح مشتريان سازگار است.
David Garvin اعتقاد دارد كه تعريف كيفيت در چند دسته قرار ميگيرد:
بعضي از تعاريف بر اساس نظر مشتري user-based))است به عبارتي كيفيت يعني عملكرد بهتر ، ظاهر زيبا و از اين قبيل نيازها
از نظر مديران توليد ،كيفيت بر اساس ساخت manufacturing –based))
مي باشد يعني رعايت استانداردها و مشخصات
رويكرد سوم كيفيت بر اساس توليدproduct –basedاست
در حقيقت شركتها نمي توانند تنها به يك تعريف متكي باشند . شركتها بايستي اهداف خود را بر اساس طراحي كيفيت و هزينه ارائه آن سطح از كيفيت ، تنظيم نمايند . يعني :
كيفيت واقعاً چيست ؟
گاروين با تحقيق نشان داد كه مشخصات كيفيت در ابتدا بايستي در بازار تعيين گردد( رويكرد user –based به كيفيت )، اين مشخصات سپس بايستي به مشخصه قابل تعريف محصول تبديل شود( رويكرد product-based ) و سپس فرايند ساخت بايستي سازمان دهي شود تا اطمينان حاصل شود محصول به طور دقيق اين مشخصات را دارا است( رويكرد manufacturing –based به كيفيت ) يك فرايند كه هر يك از اين مراحل را نداشته باشد نمي تواند يك محصول كيفي را ايجاد نمايد.
ابعاد كيفيت
اندازه گيري كيفيت هميشه آنطوري كه بنظر مي رسد آسان نيست .نه تنها ابعاد كمي همچون مشخصات و ميزان عملكرد وجود ندارد بلكه ابعاد كيفي نيز مد نظر است.
عموماً مشتريان ، كيفيت يك محصول يا كالا را از شش جهت مشاهده مي نمايند
دیدگاه خود را ثبت کنید