دانلود پاورپوینت فصل یازدهم کتاب برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعات با موضوع مديريت عرضه زيرساخت، كاربردها و خدمات تكنولوژي اطلاعات با فرمت pptx ودر 32 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت فصل یازدهم کتاب برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعات
، استراتژيهاي سمت عرضه يا استراتژيهاي تكنولوژي اطلاعات را ميتوان تحت عنوان «خدمات» تكنولوژي اطلاعات لحاظ كرد كه سازمان از آنها براي استقرار، استخراج و بهرهبرداري از سيستمهاي اطلاعات و تكنولوژي اطلاعات استفاده مي كند.
تقریباً همه ابعاد عرضه تكنولوژي اطلاعات را مي توان برونسپاري كرد كه شامل چشم انداز خدماتي است كه توسط كاربردها ارائه مي شود.
استراتژيهاي خدمات تكنولوژي اطلاعات
عمليات سيستمهاي اطلاعات طيف وسيعي از خدمات مانند شبكه، زمان پاسخ و پشتيباني از تكنولوژي اطلاعات را ارائه مي دهد.
انواع خدمات تكنولوژي اطلاعات
برخي از ويژگيها براي خدمات به طور عام و خدمات تكنولوژي اطلاعات به طور خاص بايد مورد توجه قرار گيرد:
•كاربر درگير در فرآيند توزيع بوده و بر عملكرد تاثير ميگذارد. كارهاي مختلف داراي انتظارات مختلفي از خدمت بوده و ميزان دانش آنها در مورد نحوه استفاده از آن نيز متغير است.
•خدمات بر اساس تقاضاي كاربر به صورت همزمان توليد شده و مصرف مي شوند.
•اگر چه خدمت ماهيتي «فني» دارد، اما افراد و نقش آنها اهميت زيادي در ادراك خدمت دريافت شده دارد.
•هر چقدر كاربر از چيزي كه در فرآيند ارائه خدمت وجود دارد، آگاهي بيشتري داشته باشد، ميزان پيچيدگي آن بيشتر مي شود.
•اغلب بين كاربر خدمت تكنولوژي اطلاعات و كسي كه پرداخت پول را انجام مي دهد، تفاوت وجود دارد كه نشان دهنده ادراكات مختلف از ارزش خدمت است.
طبقه بندي خدمات مطابق با شباهتهاهي فني براي منابع يابي تكنولوژي اطلاعات مناسب است.
طبقه بندي بر اساس فرآيند خدمت ماهيت و ميزان تماس كاربر – ارائه دهنده ميزاني كه خدمات براي هر كاربر سفارشي شده است.
استراتژيهاي خدمات تكنولوژي اطلاعات
اين دو بعد زمينه اي را فراهم مي آورد تا چهار طبقه كلي از فرآيندهاي خدمت شناسايي شود: خدمت كارخانه، فروشگاه شغل، خدمت انبوه و خدمت حرفه اي.
خدمت كارخانه: تقريباً داراي تماس كم با مشتري و درجه كمي از سفارشيسازي است. ،اين نوع از خدمات اولين نامزد براي برونسپاري هستند.
فروشگاه خدمت: داراي تماس با كاربر اما درجه بالايي از سفارش سازي است كه در آن اغلب كارها توسط اداره پشتيباني انجام شده اما در پاسخ به يك وضعيت خاص و نيازهاي كاربر انجام مي شود. تخمين دقيق از ميزان كار و اطمينان از برنامه و همچنين كيفيت خروجي براي دستيابي به انتظارات مشتريان حياتي است.
دیدگاه خود را ثبت کنید