در این فایل مطالب تخصصی بازاریابی و تحلیل بازار گل و صنعت گلخانه ای کشور در دو محور مورد بررسی قرار گرفته است.
1-پاورپوینت تحلیل محیط بازاریابی صنعت گل در ایران و جهان با 143اسلاید تخصصی
2- تحلیل بازار گل در ایران و جهان بات رویکرد پژوهشی و 121صفحه ورد (پی دی اف)
ترویج یا پیشبرد در بازاریابی شامل فعالیت هایی می شود که مزایای کالا را به آگاهی می رساند و مشتریان هدف را تشویق به خرید آن می کند. ابزارهای اصلی چهارگانه فعالیت های پیشبردی به شرح زیر هستند:
تبلیغات غیرشخصی، به گونه ای استفاده از رسانه های جمعی است که مستلزم پرداخت هزینه باشد.
این گونه تبلیغات که با هدف اطلاع رسانی، متقاعد کردن و یادآوری کالاها یا سازمان توسط فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از ابزارهای بسیار مهم تبلیغات پیشبردی به حساب می آید.
تبلیغات پیشبرد فروش، از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت، نظیر کوپن، کالاهای ویژه، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل می شود و هدف از آن، ترغیب مصرف کنندگان، فروشندگان و واسطه های فروش کالای شرکت است.
رشد هزینه های مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سال های اخیر به مراتب بیش از رشد هزینه های تبلیغات غیرشخصی بوده است. تبلیغات پیشبرد فروش، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش، انتخاب ابزار، تهیه برنامه، پیش آزمون و اجرای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله است.
روابط عمومی
روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و کوشش های حساب شده ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با گروه هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می دهد. در نهایت عامل نهایی فروشندگی، شخصی است.
یکی از حوزه های داخلی که جای خالی تکنیک های ترویجی بازاریابی در آن احساس می شود، بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران است. تولید گل و گیاهان زینتی در ایران، در عین حال که توام با مزیت های قابل توجهی است، چالش ها و نارسایی هایی را نیز در ساختار بازار و بازاریابی این محصولات در بردارد.
در این مطالعه، به بررسی مسیرهای مختلف بازاررسانی گل و گیاهان زینتی در وضعیت ساختار بازار موجود براساس معیارهای اقتصادی بازاریابی و ویژگی های ساختار بازار، پرداخته شده است. گل رز شاخه بریده و استان اصفهان، به ترتیب، به عنوان محصول و منطقه نمونه تولید انتخاب شد. نتایج نشان داد که سهم تولیدکننده از قیمت فروش به مصرف کننده و راندمان بازاریابی پایین است.
در عین حال در این نظام، به دلیل وجود ضایعات بالا، کارایی فنی پایین است. ولی کارایی قیمتی به دلیل بالا بودن قیمت خرده فروشی نسبت به قیمت سر مزرعه، بالا و در نتیجه کارایی کل نیز بالا است. بنابراین، سهم سایر عوامل بازاریابی از این نسبت بالا بیشتر از تولیدکننده است. بررسی ساختار این بازار نشان می دهد که کالاها غیر همگن بوده و شرایط ورود به بازار سخت و توام با عدم حتمیت است.
بر این اساس، نظام بازار رسانی گل و گیاه در ایران ناکارا و ساختار بازار، یک ساختار غیر رقابتی است. این شرایط غیر رقابتی که باعث وجود اطلاعات ناقص در بازار خواهد شد، امکان برنامه ریزی تولید برای تولیدکنندگان را میسر نمی سازد و به دلیل وجود مازاد عرضه یا تقاضا، نوسانات قیمت گل در سطح عمده فروشی زیاد است.
این در حالی است که قیمت خرده فروشی نوسانات کمتری داشته و کاهش قیمت بازار در بسیاری از زمان ها به مصرف کننده منتقل نمی شود. بنابراین، تولیدکننده کمترین و مصرف کننده بیشترین قیمت ممکن را، به ترتیب دریافت و پرداخت، می کنند. در این خصوص اصلاح ساختار بازار گل در ایران پیشنهاد می شود.
فهرست ورد PDF
فهرست مطالب
مقدمه. 6
پیدایش باغبانی.. 7
گل و گلکاری.. 7
تعریف گلکاری.. 7
جایگاه گلکاری در ایران. 7
تحلیل بازار گل: پتانسیلهای پنهان یک بازار در ایران. 8
جایگاه ایران در بازار جهانی گل کجاست؟. 10
پتانسیل ورود ایران به بازار گل برخی کشورها 10
تحلیل بازار پرورش گل. 14
اهمیت تاریخی: 14
بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. 14
اهمیت اجتماعی: 14
اهمیت پزشکی: 15
بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. 15
وضعیت صادرات(گل): 15
بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. 15
جایگاه ایران: 15
بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران: 16
وضعیت بازار جهانی گل. 18
جایگاه ایران در بازارهای جهانی.. 20
روند صادرات گل و گیاهان زینتی: 20
تحلیل بازار گل و گیاهان زینتی در ایران. 20
نقاط قوت: 20
نقاط ضعف: 21
فرصتها: 21
تهدیدها: 22
نتیجهگیری.. 23
بازارهای گل در تهران. 24
بررسی اقتصادی صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران. 25
اهمیت اجتماعی: 26
اهمیت پزشکی: 26
وضعیت صادرات (گل): 27
جایگاه ایران: 27
بازار گل خاوران یا امام رضا 30
بازار گل شهید فکوری.. 30
بازار گل روسیه: یکی از بزرگترین بازارهای هدف صادراتی ایران. 30
بازار گل غرب تهران. 32
الزامات پرورش گل. 33
تولید گل در حیاط و پشتبام، شدنی است؟. 35
تحلیل کسبوکار گلفروشی.. 36
مزایای شغل گلفروشی.. 36
معایب و سختیهای شغل گلفروشی.. 37
راهاندازی گلفروشی.. 37
تحلیل اقتصادی کسبوکار. 38
گلهای ایرانی کجا میروند؟. 39
محصولات گلخانهای، صنعتی پرسود برای دلالها 40
سهم رو به افزایش گلخانهها از کشاورزی.. 45
اردبیل. 46
خراسان رضوی.. 47
آذربایجان غربی.. 47
خراسان جنوبی.. 47
اصفهان. 48
بوشهر. 48
آذربایجان شرقی.. 49
لرستان. 49
مرکزی.. 49
خراسان شمالی.. 50
کرمان. 50
البرز. 50
قزوین. 51
گلستان. 51
هرمزگان. 51
خوزستان. 52
کهگیلویهوبویراحمد. 52
ایلام. 52
کردستان. 53
همدان. 53
زنجان. 54
قم. 54
یزد. 54
مازندران. 55
چهارمحالوبختیاری.. 55
سمنان. 55
سیستانوبلوچستان. 56
گیلان. 56
فارس.. 56
کرمانشاه 57
بررسی موشکافانه شرکتهای راهاندازی و ساخت گلخانه. 57
میتوان تجهیزات را در داخل تولید کرد. 58
حرکت به سمت کشت متمرکز. 58
وصل نشدن به بازار جهانی، مهمترین ضعف این صنعت.. 59
سرمایه اولیه و مجوزها 60
فرصتها و ریسکها 61
بررسي تجربيات توسعه کشاورزي کشورهاي مختلف براي ايران. 62
ايران ازلحاظ شرايط مساعد جهت توليد گل و گياه جزو 15 کشور اول جهان است. 62
ايران، سرزمين مادري گلهای اروپايي.. 62
شبکه جهاني مطالعاتي بازاريابي.. 64
مقاله مرتبط: 66
بازاريابي گل رز هلندي در شهرستان اصفهان. 66
موانع صادرات محصولات کشاورزی در ایران. 69
تولید صادرات محور محصولات کشاورزی.. 70
پیشنیازهای صادرات محصولات کشاورزی.. 70
توجه به قوانین صادرات محصولات کشاورزی.. 70
توجه به قوانین صادراتی کشور مقصد. 71
بررسی موانع صادرات محصولات کشاورزی در ایران. 71
مقاله مرتبط: 71
بررسي ساختار بازار و نظام بازاريابي گل و گياهان زينتي در ايران مطالعه موردي؛ بازار گل رز شاخه بريده در اصفهان. 71
دیگر موانع صادرات محصولات کشاورزی در ایران : 77
عدم توجه به سیاستهای توسعه پایدار کشاورزی.. 77
صادرات محصولات کشاورزی باکیفیت پایین. 77
فقدان تشکلهای صادراتی.. 77
عدم توجه به نیاز بازار. 77
ضعف استانداردها 78
آسیبپذیر بودن محصولات کشاورزی و دامی.. 78
مشکلات تصمیمگیری در سطح کلان. 78
لیست مهمترین محصولات کشاورزی صادراتی ایران. 78
صادرات پرتقال از ایران. 79
صادرات کشمش.. 79
صادرات صیفیجات.. 79
صادرات مرکبات.. 79
صادرات کلم. 79
صادرات کیوی.. 79
صادرات خیار. 80
صادرات رب گوجهفرنگی.. 80
صادرات سیبزمینی.. 80
صادرات بادامزمینی.. 81
صادرات خرما 81
صادرات انگور. 81
صادرات برنج. 81
بازاریابی محصولات گلخانهای.. 82
تغییرات پس از برداشت.. 82
استانداردسازی و طبقهبندی.. 84
کانالهای بازاریابی.. 84
انتقال. 85
توزیع. 86
کیفیت.. 88
مدیریت کیفیت.. 88
چشم انداز آینده 89
خلاصه. 90
انواع محصولات گلخانهای.. 90
عدم تأثیرگذاری آبوهوا در پرورش محصول. 91
آفت کمتر و پرورش محصولات کاملاً سالم. 91
عدم وابستگی به خاک و جغرافیای خاص... 91
برداشت چندباره یک محصول در طول سال. 91
مقاله مرتبط.تحلیل پروسه بازار رسانی گل و گیاه، بازار گل و گیاهان زینتی در ایران، حملونقل گل و گیاهان زینتی.. 92
صنعت گل و گیاه جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی/سهم ایران از بازار گل چقدر است؟. 94
رتبه کشوری استان اصفهان در پرورش گل و گیاه 94
سیاستهای حمایتی از گلخانهداران. 95
صنعت گل و گیاه هم اشتغالزا و هم ارزآور. 96
بیشترین صادرات گل ایران به کدام کشور است؟. 96
گلهای ایرانی کجا میروند؟. 97
پرسودترین محصولات گلخانه ای.. 98
بزرگترین کشورهای واردکننده در خاورمیانه. 99
واردکنندگان بزرگ در حوزه(سی آی اس ) CIS. 100
محصولات گلخانهای پرفروش.. 103
گرانترین محصول گلخانهای.. 104
بازار محصولات گلخانهای.. 105
مقاله مرتبط؛. 106
مطالعه موردی،مقاله« تحليلي بر بازاريابي گل و گیاهان زينتي در ايران: مطالعه موردي استان مازندران». 106
تحلیل نهایی یافته ها: 110
پیشنهادها و راهکارها: 113
منابع و مآخذ: 115
فهرست پاورپوینت:
وضعیت کنونی گل و گیاهان زینتی در ایران
تاریخچه
تجارت گل پس از انقلاب
توسعه گلخانه های توانلی فلزی
وضع موجود
چالش های بازارگل
روند و چشم انداز جهانی صنعت گل
صنعـت گل و گیاهـان زینتی یک صنعت بسـیار پویا و بین المللی
اهمیت زمان برای رسیدن به بازار
بزرگترین صادرکننده های گل درجهان
واردکننده هـای اصلـی گل شـاخه بریـده
رقابت دربازارگل
دسترسـي بـه بازارهـاي حـراج گل هلنـد
صنعت گل هلند
شبکه های سازمانی و مشارکتی صنعت گل
چالشها و اولویتها برای ارتقای بهره وری درگلخانه های کشور
اهداف توسعة گلخانه ها
ســطوح زیرکشــت گلخانه هـا و میـزان تولیـدات گلخانـه ای در کشـورهای مختلـف جهـان
صـادرات هلنـد در حـوزۀ کشـاورزی ودامپـروری
۴۴ درصــد از ســهم تجــارت جهانــی محصــولات وابســته بــه گل وگیاهــان زینتــی در اختیــار هلنــد اســت
سردمدار صادرات گل جهان
کشــوری کــه بیشــترین بهــره را از بکارگیــری فناوری هــای مــدرن در صنعــت کشــاورزی میبــرد
اهداف توسعه گلخانه ها
تاریخچه و روند توسعة گلخانه ها در جهان
تاریخچه و روند توسعة گلخانه ها در جهان وایران
افزایــش رونــد اســتفاده از انــواع تکنولــوژی در گلخانه هــا،
وضعیت گلخانه های ایران
انواع گلخانه ها از نظر میزان فناوری
اثر فناوریها در افزایش بهره وری تولیدات گلخانه ای
اهــم چالشهــا و نارســاییهای موجــود در ســر راه توســعه وبهره بــرداری از گلخانه هــای احــداث شــده
راهبردها
اولویتهــا و اقدامهــای اجرایــی بــرای ارتقــای بهــره وری در گلخانه هــا
گلوگاههــای فناورانــه بــرای ارتقــای بهــرهوری در گلخانه هــا
بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای
استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای
نکات مهم در بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای
-تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای
بازاریابی و فروش محصولات گلخانهای برای بسته بندی های آماده شده
بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای به صورت همکاری در فروش
شبکه های سازمانی و مشارکتی صنعت گل
استراتژی های بازاریابی و فروش گل و گیاه
بازاریابی آنلاین
9 ایده ی بازاریابی برای رونق گل فروشی آنلاین
تحلیل بازار گل و گیاهان زینتی در ایران(SWOT)
الزامات و راهکارها برای توسعه صادرات گل و گیاه ایران
صنعت گل تركيه
رشد صنعت گلخانه درترکیه
طبقه بندی تولید گل درترکیه
تشابهات ایران و ترکیه در توسعه کشت گلخانه ای
صنعت گل کنیا
صادرات گل درکنیا
کنیـا سـومین عرضه کننـده ی بـزرگ گل شـاخه بریده بـه بازار اروپـا
برنامه های آینده
صنعت گل کلمبیا
صادرات
تکنولوژی
تدارکات
صنعت گل چین
بازارگل های شاخه بریده در چین
تحقیق و توسعه در صنعت گل چین
صنعت گل ژاپن
OTA ،بزرگترین سالن حراج کشور
ساختار بازار غیر معمول
تأمین کنندگان بازار گل
تغییر سیستم
مزارع خانوادگی کوچک
مصرف گل در ژاپن
صنعت گل بلغارستان
نمایشـگاه گل بلغارسـتان
بخش تحقیقات گل وگیاه نگوان بلغارستان
بلغارستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گل رز درمیان کشورهای اروپایی
بلغارستان بزرگتریـن تولیدکنندگان اسـانس گل داماسـنا
صنعت گل اتیوپی
روند رو به رشد صنعت باغبانی در اتیوپی
روندصادرات گل در اتیوپی
صنعت گل اسپانیا
مصرف کنندگان گل اسپانیایی
گل و گیاهان زینتی ایتالیا
مناطق پرورش گل در ایتالیا
مناطق پرورش گل در ایتالیا
جمع بندی و نتیجه گیری
منابع ومآخذ
دیدگاه خود را ثبت کنید