دانلود پاورپوینت راهکارهای فروش در شرایط رکود با فرمت ppt ودر45 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت راهکارهای فروش در شرایط رکود
اصول اولیه کسب وکار وفروش
Øهیچ چیز ثابت نیست
Øهیچکس کامل نیست
Øموفقیت وشکست نسبی است ووابسته به چیزهای دیگر است
qاگر مشتری شما را ترک می کند به دنبال محصول بهتر نیست بلکه خواهان« محصول ِمحصول دلخواه» یا انتظارات وارزشهای مورد نظرش می باشد.
qدر بازارهای دشوار که خریداران به راحتی نمی خرند « محصول ِمحصول »را از زبان مشتری درک کنید و بهتر از رقبا به او عرَضه کنید.
از آغاز باور کنید که:
Øشما ارباب واسباب موفقیت وشکست هایتان هستید.
Øبخش مهمی از موفقیت شما ناشی از نوع وکیفیت پرسش ها ی برانگیزاننده ونیز تسلط شما برراه کارها و چگونگی استفاده از آنها در شرایط گوناگون کسب وکار وزندگی است.
ده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر
- چرا مردم از ما می خرند؟ (علل وعوامل خرید مشتریان از ما)
2- چرا مردم از ما نمی خرند؟( علل وعوامل عدم خرید مشتریان از ما)
3- چه کنیم که مردم بیشتر از ما بخرند؟ ( راه کارها وروشهای افزایش خرید از ما ونخریدن از رقبای ما)
ده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر
4- چرا ما از فروشنده خاصی میخریم؟
5-چرا ما از فروشنده خاصی نمیخریم؟
6-فروشنده خاص چه باید انجام دهد تا ما از او بیشتر بخریم؟
7- مهمترین علل وعوامل موفقیت فروشندگان موفق در شرایط دشوار بازارچه هستند؟
8- مهمترین علل وعوامل موفقیت ما در شرایط دشوار بازار در گذشته چه بوده اند؟
9- مجموعه عوامل وعلل خرید یا عدم خرید کدامند؟
10-چگونه با استفاده از عوامل شناسائی شده خرید یا عدم خرید ،به اهداف بازاریابی و وظایففروش خود سریعتر وبهتر دست یابیم؟
پاورپوینت راهکارهای فروش در شرایط رکود
گروه بندی مشتریان در شرایط بازار دشوار
1- تأثیرپذیران ترمز کننده ( ارزان گرا):
•حذف خریدهای غیرضروری
•
•کاهش اقلام نیمه ضروری وضروری
•
•جایگزینی اقلام مورد نیاز گذشته با اقلام ارزان تر یا اقلام معاوضه ای
•
•تأخیر در خرید اقلام با دوام تا حد ممکن
•گرایش به محصولات ساده،کاربردی واولیه
•
•قیمت های ارزان یا شرایط پرداخت مناسب
•
•بی توجهی به شناسه (برندها)
•بسته بندی های کوچکتر
•
•کانالهای توزیع ارزان فروش یا دولتی
•تبلیغاتی که در آنها عوامل انگیزشی ،مالی وآنی پررنگ باشد
•رفع نیازمندی با کمترین آسیب وزیان
•
•مراقب،نگران،کم خرج کن ویا دیرخرج کن
•
•خدمات اولیه ومشکل گشا
•
•خدمات ساده وموثر
•
Øاستراتژی بازاریابی ارزان وساده
2- حسابگر جستارگر( ارزنده گرا)
•حذف خریدهای بی مطالعه
•
•کاهش خریدهای آنی وعادی
•
•معاوضه یا جایگزین کردن اقلام قبلی با اقلامی ارزشمندتر
•
•تأخیر در خریدهای مهم
دیدگاه خود را ثبت کنید