دانلود پاورپوینت نوآوری و استراتژی شرکت با فرمت ppt ودر 23 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت نوآوری و استراتژی شرکت
فهرست مطالب
مقدمه
استراتژی تهاجمی
استراتژی دفاعی
استراتژی تقلیدی
استراتژی وابسته
استراتژی سنتی و فرصت طلبانه
نتیجه
استراتژی تقلیدی
واحد تولیدی مقلد در زمینه R&D و سایر فعالیت های ابتکاری، نه تنها درصدد
پیشتازی در زمینه ابداعات نیست بلکه حتی تمایلی ندارد که، همانند مبتکر مدافع، از نظر فنی در سطح رقبای خود باشد.
چرا؟
•یک بازار دستگیر شده ممکن است داخل شرکتی که پیرو است وجود داشته باشد.
•منطقه جغرافیایی که در آن شرکت از مزایای ویژه برخوردار است.(که آن منطقه از حمایت تعرفه ای ممتازی برخوردار است)
•مزایای هزینه های پایین تر نیروی کار، هزینه های سرمایه گذاری ماشین آلات، منابع انرژی و هزینه های مادی
•مزایای استفاده بیشتر از بهره وری مدیریتی با هزینه های سربار بسیار پایین تر ( لازم نیست که زمان زیادی برای در تحقیق و توسعه، اختراع ثبت شده، آموزش و خدمات فنی و غیره بگذارند)
استراتژی تقلیدی- ادامه
•چالش ها
•نیاز به تکیه بر هزینه های واحد پایین تر از تولید برای پیشرفت (در نتیجه نیاز به تلاش برای کارآمد تربودن در فرایند تولید اولیه دارند)
•مجبورند که به خوبی در مورد تغییر در روش های تولید اطلاع داشته باشند.
•انتخاب کالا برای تقلید و انتخاب شرکت ها برای به دست آوردن دانش
استراتژی وابسته
عبارت است از پذیرش نقش پیرو یا زیر دست و تابع واحدهای تولیدی قوی تر در زمینه R&D است. واحد تولیدی با استراتژی وابسته کوششی برای ایجاد تغییرات فنی و یا تقلیدی در محصولاتش به عمل نمی آورد.
مشخصات
•معمولا برای عرضه مشخصات فنی برای محصول جدید،و مشاوره فنی در معرفی آن به مشتریان خود تکیه می کند.
•تأمین قطعات و یا انجام کارهای فرعی
•به طور معمول، تمام ابتکار در طراحی محصول را از دست داده و هیچ امکانات R & D ندارد.
استراتژی وابسته- ادامه
•شرکت ممکن است این استراتژی خود را تغییر دهد زمانی که:
üبه دنبال ارتقاء فن آوری خود است و گاهی اوقات مشتری اصلی آن ممکن است کمک به انجام این کار کند.
üقرارداد فرعی باعث حرکت شرکت به سمت تبدیل شدن به یک شرکت نوآوری به وسیله ارتقاء دانش تخصصی در یک زمینه محدود شود.
üزمانی که سعی می کنند که وابستگی خود را با توسعه شبکه مشتری کاهش دهند.
•چالش ها
üمواجه با تهدیداتی که ممکن است بر شرکت غلبه کند.
üبرای حفظ مشتری مجبورند که با شرکت های بزرگتر رابطه داشته باشند.
üدر موقعیت چانه زدن ضعف دارند.
üاغلب توسط مشتریان خود تحت فشار هستند.
دیدگاه خود را ثبت کنید