گزارش کارآموزی قابل استفاده دانشجویان رشته مهندسی معماری با عنوان دکوراسیون ساختمان و نقشه کشی بصورت فایل word قابل ویرایش در 34 صفحه با فهرست مطالب
فهرست مطالب
مقدمه و تشكر : ث
معرفی محل کارآموزی.. 1
ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته علمي.. 2
طرح اجرائی: 3
عملکرد: 3
افراد: 4
آسایش: 4
نقشه: 4
نور: 5
سطوح: 5
طراحي داخلي : 5
طراحی داخلی چیست؟. 6
رنگ در معماري داخلي : 8
نقشه كشي.. 18
اصول نقشه كشي: 19
پله : 27
ترسيم برش عمودي پله. 27
مراحـل تـرسيم : 28
پلان موقعيت : 29
مراحل ترسيم : 29
زيـر بنـا : 30
تراكم ساختمان : 30
آكس بندي : 30
مراحل ترسيم پلان آكس بندي : 31
نرم افزارها 32
تری دی مکس
قسمتی از فایل
بررسی تاثیر متقابل روانشناختی رنگها در کاربرد هنری رنگ اهمیت بسزایی دارد و استفاده متناسب از هر رنگ می تواند کاربرد ویژه ای در طراحی داخلی داشته باشد.
شکوه و جلوه هر رنگ در کنار رنگ دیگر، اثر واقعی خود را نشان می دهد و هر رنگ نسبت به رنگ دیگر میزان تیرگی یا روشنی اش بهتر نمایان می شود. تغییر دادن این ترتیب طبیعی ، ناهماهنگی رنگها را به دنبال دارد و استفاده از این ترکیب ناسازگار، می تواند تغییرات زیادی در دکوراسیون داخلی به وجود آورد.
هر رنگ دارای ۳ صفت تغییر پذیر است: فام ، درخشندگی و پرمایگی. فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله رنگی ( از قرمز تا بنفش) معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مریی مشخص می کند. قرمز، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند، جزو رنگهای اصلی نیز به شمار می آیند.
گروه دوم فام های ثانویه عبارتند از: نارنجی ، سبز و بنفش که از مخلوط مقدار مساوی دو فام اولیه به دست می آید و سومین دسته فام ها نیز از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند: زرد و نارنجی (پرتقالی)، نارنجی و قرمز، قرمز و بنفش (ارغوانی)، بنفش و آبی (لاجوردی)، آبی و سبز (فیروزه ای)، سبز و زرد (مغز پسته ای). ۱۲فام نام برده با ترتیبی معین در چرخه رنگ ، قرار می گیرند. در چرخه رنگ فام های گروه دوم و سوم که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنار هم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند. هنگامی که این رنگها با رنگهای خالص سفید و سیاه ترکیب شوند، رنگها و سایه های مختلفی را ایجاد می کند.
طراحي اتاق كودك :
طراحی اتاق کودک می بایست با روحیه کودکان در تطبیق باشد و باید طوری طراحی شود که تا مدرسه رفتن کوک مورد استفاده قرار گیرد از این رو در طراحی فضاهای کودکان , شناخت کودک اهمیتی خاص می یابد.و از آنجائی که کودکان دنیای تخیلی خاص خویش را دارند , بسیاری از آنان در سنین زیر ۷ سال , دنیا را آنطور که باید باشد مجسم می کنند , نه انگونه که هست.و همین امر باعث میشود محیط کودکان آن فضائی نباشد که معمار بدون شناخت , آن را طراحی می کند.آنچنان که وقتی معماری بر نمود های سنتی زندگی از طریق تفاوتهای مفهومی تاثیر می گذارد , بر خوردهایی مطرح می شود که قبل از آن بطور کامل پنهان بودند و این چنین است که آشکار و هویدا می شوند.
اتاق کودک قلمروئی مخصوص به آنان است.آنجا برای آنان همچون جهان بزرگ تصور می شود.آنان در آنجا به موسیقی گوش فرا می دهند , بازی می کنند , در رویاهای خود فرو می روند , کتاب میخوانند و......
از این رو کودک هواره در حال جنبش و جنبیدن است و دوست دارد کنجکاوی و کاوش را همراه با بازی در دنیای خود انجام دهد , بنابراین محیط اطرافش باید مطابق با فعل و انفعال درون کودک باشد و حواس و حس کنجکاوی او را بر انگیزد. از این رو بهترین فضا ها جهت کودکان می بایست , رنگارنگ , جاذب , پر مشغله و منظم , پر نشات ولی با این حال آرامش بخش و در عین حال بی خطر باشد.نائل گشتن بدانها تنها بوسیله برنامه ریزی دقیق میسر خواهد بود. از این رو با مد نظر گرفتن المان های زیر خواهیم توانست در ایجاد محیطی مناسب و متناسب با حال و هوای آنان و هر آنچه در رشد و تعالی آنان تاثیر گذار است , فائق گردیم.
پلان ساختمان :
هر گاه از 3/2 يا 4/3 ساختمان صفحه ايي فرضي و افقي ساختمان را ببريد وماديد بالاي قطعه پاييني را ترسيم كنيم آنچه كه ترسيم شده است پلان اجراي ساختمان است در پلان اجرايي مشخصاتي نظير پنجره ، ضخامت ديوار ، اختلاف سطح ودر مشخص مي شود در پلان اجرايي چنانچه صفحه فرضي قسمتي را نبرد آن را كمرنگ تر ترسيم مي كنيم .
در پلان اجرايي درها را به حالت باز شدن ترسيم مي كنيم و مسير باز شدن در را در آن نشان مي دهيم و پروفيل را به علت برش خوردن پر رنگ و مسير باز شدن در كمرنگ رسم مي شود .
مراحل ترسيم پلان اجرايي :
امیر
با سلام وتشکر