دانلود پاورپوینت فنون طراحی پیام بافرمت ppt ودر 32 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت فنون طراحی پیام
فنون افزایش متقاعدکنندگی پیام
•پیام های دوبعدی در برابر پیام های یک بعدی
•چارچوب مناسب (توصیفی – هدف )
•تئوری متمرکز بر تنظیم
•چارچوب مثبت و منفی در پیام
•استفاده از سناریو
•پیام با نتیجه گیری مشخص و غیر مشخص
•اصل ارجاع به خود و دیگران
•طراحی پیام های کارتونی
•توجه به جنسیت و سن مخاطب
•نیازهای شناختی مخاطب
•نگرش های قابل دستیابی
•طراحی پیام های دوبعدی در برابر پیام های یک بعدی :
•پیام های یک بعدی : فقط دلایل موافق با یک وضعیت ویژه را بیان می کنند.برای مخاطبینی که برای بار اول با پیام مواجه می شوند خوب است.
•پیام های دوبعدی: دلایل مخالف و موافق یک وضعیت را بیان می کنند
•برای تصدیق یا رد استدلالات مخالف استفاده می شود
•موجب افزایش اعتبار منبع و اعتماد مخاطب به عقیده و ادعای بیان شده می شود.
•باعث افزایش قصد خرید توسط افراد و نگرش مثبت به کالا یا خدمت می شود.
•من نمی توانم تصمیم بگیرم که آیا پوست برنزه زیبا ، ارزش این را دارد که به سرطان پوست مبتلا شوم.
•نکات قابل توجه در استفاده از پیام های دوبعدی یا یک بعدی :
•پیامهای یک بعدی:
• ضرورت تقویت مخاطب
•افراد کمتر درگیر موضوع
•پیام دوبعدی:
• مواجهه اولیه مخاطب با پیام
•مخاطبان باهوش و آشنا با موضوع
• مخاطبین با سواد
•افراد بیشتر درگیرموضوع
•برای مخاطبینی که عادت دارند با دیدگاههای مختلف روبه رو شوند.
•ارتباطات چهره به چهره با افراد و گروهها
•استفاده از چارچوب مناسب در پیام :
•چارچوب توصیفی(آماری) :توصیف مثبت یا منفی یک موضوع یا حالت
•شانس بقاء – شانس مرگ از سرطان
•
•چارچوب هدف(رفتاری یا اقدام):
•توصیف پیامدهای مثبت یا منفی متعاقب انجام یا عدم انجام یک رفتار خاص
•اطلاعات بهداشتی می تواند بر مزایای انجام رفتار سالم یا هزینه های بهداشتی عدم انجام آن رفتار ها متمرکز باشد.(شرکت یا عدم شرکت در غربالگری ها )
•مطالعات نشان داده است قصد انجام رفتارهای پیشگیرانه ، زمانی که پیام هزینه های انجام رفتار را نشان می دهد بیشتر از زمانی است که مزایای انجام آن رفتار را نشان می دهد.
•اثربخشی چارچوب تحت تاثیر موضوع و ویژگی های شخصیتی مخاطبان مانند میزان درگیری در موضوع و سیستم انگیزشی آنان قرار دارد.
•تئوری متمرکز بر تنظیم(سبک انگیزشی) :
•سیستم انگیزش گرایانه :
•نیاز به خودشکوفایی ، به حداکثررسانیدن منافع فردی، خواهان رشد و رسیدن به وضعیت مطلوب.
• افراد در پردازش اطلاعات ، استراتژی های پویا با تمرکز بر آن چه حاصل می شود وچگونگی حاصل شدن در پیش می گیرند
•سیستم محافظه کارانه :
•نیاز به حفظ خود ، حداقل رسانیدن ضررهای فردی، مسئولیت پذیری ، کسب امنیت و اجتناب از پیامدهای منفی
•افراد راهبرد های هوشیارانه ( مراقب و گوش به زنگ بودن) با تمرکز بر چیزی که ممکن است اشتباه باشد و چگونگی اجتناب از آن اشتباه .
•افراد زمانی یک هدف را تعقیب می کنند که با سبک انگیزشی انها همسو باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید