دانلود پاورپوینت مدیریت فرآیند مشارکت سازمانی با فرمت ppt ودر 147 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مدیریت فرآیند مشارکت سازمانی
مشارکت کارکنان
•از مهمترين وظايف هرمدير،حفظ كاركنان خود در حدي مطلوب و بهروز نمودن آنان است كه اين با ارتقاء علمي و اجرايي كاركنان به واسطه آموزش و بهبود وضعيت تحقق مييابد. •مدير پس از معرفي كاركنان جهت آموزش دورههاي لازم و شناخت تواناييها و استعدادهاي آنان بايد با بهرهمندي از زمان، مكان و جايگاه مناسب، توانمندها را انتخاب کرده، تا بتواند به وسيله آنان اهداف سازمان را به نتيجه مطلوب برساند.
تیم وتیم سازی
تيم داراي دو نفر عضو يا بيشتر است كه داراي اهداف عملكردي مشخص بوده و همكاري بين اعضاء تيم، لازمه حصول تيم به اهداف موردنظر است.
به بيان ديگر، تيم عبارتست از يك گروه دو يا چندنفره از افراد كه به طور مستقيــــم با يكديگـــر تعامل برقرار كرده و به منظور رسيدن به هدف، كارها را هماهنگ مي كنند.
پاورپوینت مدیریت فرآیند مشارکت سازمانی
فواید مشارکت
.1مدير، با تفويض اختيار و مشورت كردن با كاركنان خود، آنان را در امور اجرايي دخيل مينمايد كه اين مشاركت باعث ايجاد انگيزه در ميان آنان شده و كارها به صورت منظم و دقيق و مطلوب پيشرفت ميكند.
.2مشاركت كاركنان به مدير اين امكان را ميدهد كه به راحتي از هوش، ذكاوت و تجربه كاري کارکنان خود استفاده مناسب را ببرد، تا كارها سريعتر انجام شوند.
.3مديرزمان حال بايد جهت رفع مشكلات سازماني از تفكرات و نظرات كاركنان خود به نحو احسن استفاده نمايد. در تصميمگيريها به نحوي عمل كندكه مشخص شود از نظرات آنان استفاده شده است. اين روش باعث ميگردد كاركنان خود را در انجام امور سهيم دانسته و كارها را با انگيزهاي بيشتر دنبال نمايند. .4استفاده مناسب ترازظرفیتهاو قابلیتهای نهاده های سازمانی به ویژه نهاده های انسانی در شناسایی، رفع و محو نواقص احتمالی قبل از واگذاری موجبات تداوم تسهیل در فرایندهای كاری را فراهم ساخته كه در نهایت بالندگی و بهسازی سازمان، رضایتمندی ارباب رجوع و افزایش سطح مصالح و درآمدهای ملی را دربر خواهد داشت.
•مديريت مشاركتي پديدهاي است ذهني و فرهنگي كه باعث ميشود كاركنان بيانگيزه و نظارهگر، به كارهاي گروهي كشيده شوند و احساس مسئوليت نمايند.
•اين شيوه باعث ارتقاي ميزان بهرهوري، ابتكار، انضباط، تقليل تنشها و شكايات، افزايش تحرك، اجتناب از جزئينگري، تصميمگيري جمعي، انعطافپذيري، جلوگيري از خودبيني و خودكامگي، مردمسالاري، رشد شخصيت ميگردد.
سهیم نمودن کارکنان
•مهمترين عنصر بالا بردن فرآيند كارها تشويق و تنبيه به موقع كاركنان، استفاده مناسب از نظرات آنان در خصوص ایجاد شعار نوين براي بهبود كيفيت كارهاست.
•دخالت كمتر مديريت در امور جاري، اجازه دادن به كاركنان در انجام امور با اعتماد به آنها، ايجاد تعهد در ميان آنان جهت انجام كارها و سهيم نمودن كاركنان در منافع سازمان، موجب تسريع در رسيدن به اهداف سازمان ميگردد.
دیدگاه خود را ثبت کنید