فهرست مطالب:
بازاریابی موبایلی
تعاریف تجارت سیار (موبایلی)
تفاوت بین تجارت موبایلی و کسب و کار موبایلی
مزایای استفاده از تجارت سیار
چالشهای تجارت سیار
تبلیغات
اهداف تبلیغاتی
تبلیغات سیار
ارزیابی اثربخشی تبلیغات
پیامکهای تبلیغاتی
کارکردهای مثبت پیامهای تبلیغاتی
کارکردهای منفی پیامهای تبلیغاتی
منابع
بخشی از متن پژوهش:
تعاریف تجارت سیار (موبایلی)
بررسی گذرا از ادبیات پژوهشی نشان میدهد که تعاریف نسبتاً مشابهی از تجارت سیار ارائه شده است. یانگ (2005)، تجارت سیار را به عنوان «انجام تعاملات و معاملات از طریق انواع مختلفی از تجهیزات تلفن همراه بر روی یک شبکه ارتباطی بیسیم از راه دور در یک محیط بیسیم تعریف کرده است». زنگ و همکاران (2012)، تجارت سیار را به عنوان «فعالیتهای کسب و کار انجام شده از طریق شبکههای مخابراتی بیسیم» تعریف کردهاند. اولین مبادلات تجاری از طریق شبکههای کامپیوتری و ارتباطی در سال 1989 صورت گرفت و پنج سال بعد تعداد کامپیوترهای متصل به اینترنت به طور فزایندهای افزایش یافت تا جایی که شرکتها و مشتریان توانستند در محیط دیجیتالی تجارت، به سودهای قابل ملاحطهای دست یابند، اکنون با گسترش روزافزون دستگاههای تلفن همراه، تجارت و بازاریابی الکترونیکی از فضای اینترنت و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و بر روی گوشیهای تلفن همراه نمود پیدا کرده است. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان مشترک تلفن همراه هستند و در هر زمان و مکانی به دستگاههای موبایل دسترسی دارند (اوکازاکی، 2007: 900). لذا شرکتها با شناخت صحیح بازار هدف خود میتوانند از این فرصت فوق العاده استفاده کرده و به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود بپردازند (مصلح و پوردهقان، 1393: 38).
دیدگاه خود را ثبت کنید