دانلود پاورپوینت یادگیری معکوس با فرمت pptودر31 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب
مولفه های یادگیری معکوس
کلاس درس معکوس
پیشگامان یادگیری معکوس
طبقه بندی بلوم
چگونه ما یاد می گیریم
فواید ومزایای یادگیری معکوس
مراحل طراحی و اجرای کلاس درس معکوس
گام اول: طراحی دروس
گام دوم:ساخت ویدئوها
گام سوم:
آموزش دانش آموزان
گام چهارم:
تماشای ویدئوها
گام پنجم:
زمان کلاس
گام ششم:ارزشیابی
قسمتی از متن پاورپوینت
پیشگامان یادگیری معکوس
جان برگمن
ارون سمز
فواید ومزایای یادگیری معکوس
•تعامل معلم وشاگرد
•تعامل شاگرد وشاگرد
•فرصت بازخورد به موقع
•یادگیری از طریق دوستان
•یادگیری با توانایی فردی
•تکالیف معنادارتر
•ارزشیابی تکوینی و منعطف
•تغییر مدیریت کلاس
مراحل طراحی و اجرای کلاس درس معکوس
گام اول: طراحی دروس
گام دوم: ساخت ویدئوها
گام سوم:
آموزش دانش آموزان
گام چهارم: تماشای ویدئوها
گام پنجم:
زمان کلاس
گام ششم:
ارزشیابی
گام اول: طراحی دروس
در این مرحله، شما به عنوان معلم باید مشخص کنید چه موضوعاتی را می خواهید در این ترم تدریس کنید و اینکه آیا این موضوعات نیازمند ویدئو به عنوان ابزارهای آموزشی می باشند؟
گام دوم:ساخت ویدئوها
بعد از اینکه تصمیم گرفتید از ویدئوها استفاده کنید شما باید برنامه های نرم افزاری مختلف برای ثبت ویدئوهایتان را انتخاب کنید.فرآیند ساخت ویدئوها به سه مرحله تقسیم می شوند؛ ضبط، ویرایش و انتشار آن ها در اینترنت یا به صورت سی دی.
گام سوم:
آموزش دانش آموزان
vدانش آموزان باید همه وسایل ارتباطی دیگر را که احتمال می دهند هنگام تماشای ویدئو باعث حواس پرتی شود را خاموش کنند.
vدانش آموزان می توانند هروقت که نیاز باشد ویدئو را متوقف کنند یا به عقب برگردانند.
vباید به دانش آموزان خود یاد بدهید چگونه یادداشت برداری کنند، سوالاتی که به ذهنشان می آید را یادداشت نمایند و دروسشان را خلاصه نویسی نمایند.برگمان و سمز (2012)روش یادداشت برداری کورنل را برای این کار توصیه کرده اند.
گام چهارم:
تماشای ویدئوها
vاز دانش آموزان خواسته شود که شب قبل از حضور در کلاس ویدئوها را ببینند. vمطمئن شویم که ویدیوها را می بینند.
گام پنجم:
زمان کلاس
کلاس با فعالیت های آماده سازی و بحث درباره ویدئوها برای چند دقیقه شروع می شود.بعد از آن شما می توانید به دانش آموزان تکالیف گفتاری و نوشتاری ارائه دهید، که در بردارنده یک مساله شبیه سازی شده یا پروژه واقعی باشد.مثلا می توانید بحثی راجع به گرامر یا مکالمه به بچه ها بدهید.
گام ششم:ارزشیابی
ارزشیابی تراکمی و نهایی را می توان به درستی مورد استفاده قرار داد.مثلا در کلاس زبان معلم می تواند میزان مهارت آفرینندگی دانش آموزان را با روش ایفای نقش یا پرسش سوالات فی البداهه مورد سنجش قرار دهد و جنبه های دیگر زبان از قبیل گرامر،نوشتن و خواندن را می توان در پایان ترم ارزیابی کرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید