دانلود پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری با فرمت pptودر31 اسلاید قابل ویرایش
فهرست
•يادگيري
•نگرشهاي مختلف يادگيري
•نظريه سازنده نگري در يادگيري
•اصول نظريه سازنده نگري
•روشهاي تدريس
•انگيزش و تعليم و تربيت
•انواع انگيزه
•الگويي براي افزايش انگيزه
•ويژگي هاي معلم
•ويژگي هاي جو كلاس
•ويژگي هاي روش آموزش
•
•هوش و خلاقيت
•تعريف هوش
•نگرشهاي مختلف به هوش
•تقسيم بندي هوش چندگانه
•اصول آموزشي مرتبط با تقويت هوش
•خلاقيت
•انواع تفكر
•خصوصيات افراد خلاق
•آموزش و پرورش و خلاقيت
•تغييرات اساسي نظام آموزشي جهت پرورش خلاقيت
قسمتی از متن پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری
--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----
اسلاید 1 :
يادگيري
انسان تنها با تعدادي رفتار رفلكسي ساده متولد مي شود و بيشتر آنچه كه انجام مي دهد حاصل يادگيري است
يادگيري: ايجاد تغييرات پايدار در رفتار موجود زنده كه بر اثر تجربه حاصل شده است
اسلاید 2 :
نگرشهاي مختلف يادگيري
نگرش رفتاري: يادگيري پيوندي (شرطي) تقويت و تضعيف رابطه بين محرك و پاسخ
نگرش شناختي: يادگيري شناختي يادگيري به عنوان يك فرايند ذهني فعال مفهوم بينش در يادگيري
اسلاید 3 :
نظريه سازنده نگري در يادگيري
معلمان نمي توانند به سادگي دانش خود را منتقل كنند
دانش آموزان بايد خود دانش را در ذهنشان بسازند
نقش معلم معني دار كردن مطالب درسي و ارائه راه حل است
دانش آموزان بايد شخصاً اطلاعات پيچيده را كشف و تعبير و تفسير كنند و آنها را تغيير دهند
اسلاید 4 :
اصول نظريه سازنده نگري
يادگيري اجتماعي
منطقه رشد طبيعي
كارآموزي شناختي
يادگيري با واسطه
اسلاید 5 :
روشهاي تدريس
روشهاي قديمي روش پايين به بالا
روش سازنده نگر روش بالا به پايين
اسلاید 6 :
انگيزش و تعليم و تربيت
يك كلاس مطلوب كلاسي است كه ....
انگيزش موتور محرك تلاش و فعاليت براي يادگيري است
دانش آموز با انگيزه خود به دنبال يادگيري مي رود
اسلاید 7 :
انواع انگيزه
انگيزه عمومي در درون فرد ثابت در طول زمان
انگيزه خاص عوامل بيروني (معلم و موضوع درس)
ناپايدار و وابسته به شرايط
اسلاید 8 :
انگيزش بيروني تحريك خارجي پاداش و تقويت
انگيزش دروني پاسخ به نيازهاي داخلي
كنجكاوي و نياز به دانستن و رشد
اسلاید 9 :
ويژگي هاي معلم
معلم مهمترين عامل ايجاد انگيزه در كلاس است
الگودهي
ايجاد علاقه
گرمي و هم حسي
انتظارات مثبت
اسلاید 10 :
ويژگي هاي جو كلاس
جو كلاس شامل رابطه بين معلم - دانش آموز، روابط بين
دانش آموزان و ويژگيهاي فيزيكي كلاس است
مقدار انگیزه = انتظار موفقیت x ارزش موفقیت
نظم و ايمني
موفقيت
درك مطلب
چالش
دیدگاه خود را ثبت کنید