این پاورپوینت در مورد اصول مدیریت كار تيمي در 103 اسلاید دز قالب پاورپوینت میباشد.
کار تیمی، فرآیند همکاری با گروهی از افراد است تا به یک هدف برسند. کار تیمی بدان معنی است که مردم با استفاده از مهارت های فردی خود و بازخورد سازنده، به رغم هر گونه درگیری شخصی، برای همکاری، تلاش می کنند. کار تیمی یکی از هفت مهارتی است که هر شخص برای استخدام شدن در هر شغلی به داشتن آن نیازمند است. شرکت ها و سازمان ها به صورت روزافزون از تیم های قدرتمند و هماهنگ برای پاسخ سریع به شرایط تغییر در محیط رقابتی شدید جهانی استفاده می کنند.
تیم سازی، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در هر کاری به خصوص کسب و کارها به شمار می رود، چرا که نتیجه تیم سازی صحیح و اصولی، ایجاد یک تیم مناسب برای اجرای کار تیمی و نیل به اهداف کسب و کار است.
خیلی از نویسندهها و آدمهای موفق دنیای کسبوکار درباره اهمیت کار تیمی صحبت میکنن. خب پس بالاخره این کار تیمی به چه معنیه؟ کار تیمی یک فرآیند همکاری است که مردم را قادر می سازد تا نتایج فوق العاده ای به دست آورند تیم، دارای یک هدف مشترک بوده و متکی به افرادی است که برای دستیابی به اهداف مشترک تیم، از طریق به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت، با هم همکاری می کنند
نبودن یک تعریف واقعی از کارتیمی نشون میده که شناختن هدف کار تیمی خیلی مهمتر از تلاش برای پیدا کردن یه تعریفه.
ویژگی کلیدی کار تیمی موفق
شش ویژگی اصلی برای کار تیمی موفق وجود داره:
تعهد به موفقیت تیم
اعضای تیم باید اهداف، ارزشها و باورهای مشترک داشته باشن؛ همچنین باید برای موفقیت، تعهد و انگیزه تلاش کنن.
برای مثال؛ هر عضو تیم باید برای رسیدن به کمال تلاش کنه، یعنی اگه در یه تیم توسعه دهندهها عملکرد فوق العاده ای داشته باشن، طراحها هم باید همینطور باشن تا تیم به نتیجه دلخواه برسه.
وابستگی متقابل
اگه تیم شکست بخوره، برای هیچ فردی از گروه، موفقیتی وجود نداره.
برای مثال؛ مهم نیست که کار طراحی چقدر عالی باشه، اگه وبسایت با هر کلیک سقوط کنه، همه چیز از بین میره.
مهارت های بین فردی
دیدگاه خود را ثبت کنید